تبیان، دستیار زندگی

هیجانی تمام نشدنی در سفر از شمال تا جنوب ایران

در ادامه با ما همراه باشید تا با چند مورد از جاهای بکر و دیدنی در ایران آشنا شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اجاره ویلا شمال



با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و تعطیلات بیشتر مردم تصمیم به سفر میگیرند و مقصد بسیاری از آن ها جنوب یا شمال ایران است. اگر تصمیم به سفر گرفتید حتما نکات ایمنی از جمله: داشتن بیمه برای ماشین، رزرو اقامتگاه قبل از سفر، برداشتن لباس مناسب برای سفر و ... را رعایت کنید، تا بتوانید سفری ایمن و راحت را داشته باشید. 

شهر تاریخی لشت نشا یک مقصد سرسبز و بکر 

بازار سفرهای نوروزی همیشه داغ است. اگر شما هم برای تعطیلات پیش رو، قصد سفر به شهر سرسبز و رویایی رشت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار شهر توریستی لشت نشا را انتخاب کنید. این شهر زیبا به عنوان بهشت گمشده گیلان شناخته می‌شود. ترکیب جنگل و دریا در این منطقه یک اقامت به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این شهر شامل 52 روستا است که از معروف ترین آن‌ها می‌توان به علی آباد، کردخیل و روستای دهسر اشاره کرد.
این شهر زیبا و سرسبز در 25 کیلومتری رشت و در شمال شرقی آن واقع شده است. اجاره ویلا شمال در این منطقه شما را به حال و هوای یک زندگی روستایی می‌برد. بوی شالیزارهای این منطقه شما را مست خودش خواهد کرد. شما می‌توانید برای اقامت چند روزه خود از ویلاهای این منطقه استفاده کنید. بعد از یک روز گشت و گذار در رشت و شهرهای اطراف آن می‌توانید برای استراحت به ویلای خود بازگردید و شب‌ها را در آرامش و سکوت این منطقه سپری کنید.
مردمان لشت نشا بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند و مطمئنا از اقامت خود در این منطقه راضی خواهید بود. آب و هوای این شهر در فصل بهار بسیار مطبوع است. ممکن است که گاهی با باران‌های بهاری این منطقه غافلگیر شوید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما لباس مناسب به همراه داشته باشید.
در برخی از روزهای هفته، بازارهای محلی در این شهر برپا می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید انواع خوراکی‌های محلی و  صنایع دستی مردمان این منطقه را خریداری کنید. البته باید شانس با شما باشد که روزهای اقامت شما در این شهر، همزمان با روزهای بازارهای محلی آن باشد.

اجاره سوئیت در کیش

کیش شروعی دوباره برای گذراندن تعطیلات

کیش به عنوان یکی از زیباترین جزایر ایران، در طول سال میزبان گردشگران بسیار زیادی است. آب و هوای بسیار عالی این منطقه در بهار از یک طرف و جاذبه‌های گردشگری آن از طرفی دیگر باعث شده است تا این جزیره بیشترین گردشگر را در سفرهای نوروزی به خود ببیند. مکان‌های گردشگری کیش برای هر سلیقه‌ای جذاب و دیدنی هستند.
اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید، در سفر به کیش بازدید از شهر زیرزمینی کاریز را از دست ندهید. این شهر زیر زمینی شگفت‌انگیز، شهرت جهانی دارد. قدمت کاریز به 2500 سال پیش برمی‌گردد. جای جای این شهر زیر زمینی نشان‌دهنده هنر و معماری ایرانی است و شگفتی‌های بسیار زیادی را به نمایش می‌گذارد. هوای این شهر زیر زمینی چندین درجه سردتر از هوای کیش است. تمامی قسمت‌های سقف این شهر به صورت مرجانی است و از فسیل‌های بسیار قدیمی تشکیل شده است. ساختار شهر کاریز، مرجانی است و جریان آب شیرین در آن قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
با اجاره سوئیت در کیش و یا اجاره خانه در کیش می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. اغلب این سوئیت‌ها از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند و یک اقامت راحت را برای شما به ارمغان می‌آورند.
البته باید بگوییم که این شهر زیرزمینی به عنوان محلی برای سکونت مردمان این منطقه نبوده است. بلکه به عنوان یکی از قنات‌های کیش شناخته می‌شود. در حال حاضر این شهر زیر زمینی از قسمت‌های مختلفی از جمله رستوران، غرفه‌های صنایع دستی، موزه و... تشکیل شده است.
ساعت بازدید از شهر زیر زمینی کاریز همه روزه از ساعت 9 صبح الی 10 شب است. این شهر زیر زمینی در بلوار میر مهنا بعد از میدان المپیک و قبل از میدان فارور واقع شده است.

تنوعی از جاهای دیدنی و تفریحات با اجاره سوئیت در تهران


اجاره سوئیت در تهران

تهران‌گردی در نوروز بسیار لذت‌بخش است. چرا که دیگر خبری از خیابان‌های شلوغ و هوای آلوده نیست. اگر پایتخت‌نشین هستید و یا قصد دارید برای تعطیلات نوروز به تهران سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که یک برنامه‌ریزی منظم برای بازدید از جاهای دیدنی تهران داشته باشید. چرا که تنوع جاذبه‌های گردشگری تهران بسیار زیاد است. اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی علاقه دارید، بازدید از کاخ نیاوران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
این کاخ زیبا در یک منطقه خوش آب و هوا قرار گرفته است؛ بنابراین دیدن آن را در حال و هوای بهاری  از دست ندهید. قدمت این بنای زیبا به دوران قاجار و پهلوی برمی‌گردد. دو بنای اصلی این کاخ با نام صاحبقرانیه و کوشک احمد شاهی، جزو دیدنی‌ترین بخش‌های کاخ نیاوران به شمار می‌آیند. در حال حاضر این دو بنا تبدیل به موزه شده‌اند و در آن اشیا نفیس سلطنتی نگهداری می‌شوند.
برای بازدید از این مکان‌ها نیاز است تا با اجاره سوئیت در تهران و یا اجاره روزانه خانه در تهران چند روزی در پایتخت اقامت داشته باشید تا با خیالی آسوده و فرصت کافی از تمامی این جاذبه‌های تاریخی دیدن کنید. قصه‌های رنگارنگ و پر فراز و نشیب این بناهای تاریخی قطعا برای شما جذاب خواهد بود و یک سفر خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد.
کاخ نیاوران به عنوان آخرین سکونت‌گاه خاندان پهلوی حوادث بسیار زیادی را در دل خود پنهان داشته است. بازدید از داخل این کاخ این حس را به شما القا می‌کند که عقربه‌های ساعت از زمان ترک ساکنان این ساختمان از حرکت ایستاده است. قدم زدن داخل این باغ تاریخی شما را به حال و روز دوران قاجار و پهلوی می‌برد. درختان سر به فلک کشیده این باغ در کنار صدای گوش‌نواز پرندگان حس و حالی شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورند.
جاذبه‌های تاریخی پایتخت تنها به این مورد ختم نمی‌شود. کاخ سعدآباد، باغ موزه هنر ایرانی، موزه سینمایی ایران، کاخ گلستان، خانه قوام السلطنه، عمارت مسعودیه، خانه موزه دکتر حسابی، خانه موزه سیمین و جلال و... از دیگر مکان‌های تاریخی تهران هستند که حوادث تلخ و شیرینی را به خود دیده‌اند.