تبیان، دستیار زندگی

پیش‌بینی روند قیمت ارزهای دیجیتال برای سال 2023

در این مقاله به بررسی قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2023 می‌پردازیم. اگر قصد فعالیت در این بازار محبوب را دارید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قیمت لحظه ای ارز دیجیتال




در سال گذشته، بازار ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت کوین، شاهد ثبت قیمت‌های تاریخی جدید، ریزش‌های بزرگ و خریدهای بیشتر از سوی موسسات بزرگ بود. اتریوم نیز به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، سقف تاریخی خود را در نوامبر ۲۰۲۱ ثبت کرد. به علاوه، مقامات دولت ایالات متحده و دولت بایدن به‌طور فزاینده‌ای به قانون‌گذاری‌های جدید در حوزه رمزارزها علاقه نشان داده‌اند.
از طرفی، علاقه‌مندی افراد عادی به ارزهای دیجیتال نیز در حال افزایش است و این موضوع به یکی از پربحث‌ترین موضوعات بین سرمایه‌گذاران تبدیل شده و با توجه به تمایل افراد مشهوری مانند ایلان ماسک و دوستانش، فرهنگ عمومی نیز درگیر این موضوع شد.
با این حال صنعت رمزارزها هنوز در مراحل اولیه تولد خود قرار دارد و به سوی تکامل گام برمی‌دارد. بنابراین، هرگاه قیمت بیت کوین تغییر کند، سقوط قیمت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در بلندمدت دشوار است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2023

به طور کلی، پیش‌بینی‌های تحلیلگران دربراه قیمت ارزهای دیجیتال بر این مبناست که در صورت ثبات وضعیت اقتصادی در دنیا پس از بحران‌های مانند شیوع کرونا، درگیری نظامی و افزایش نرخ تورم و بیکاری، فرصتی برای ورود سرمایه به بازار رمزارزها فراهم خواهد شد. این موضوع می‌تواند به شروع یک موج دیگر و رسیدن قیمت بیت کوین به بالای ۱۰۰ هزار دلار منجر شود. در نتیجه، ارزهای دیجیتال هم می‌توانند رشد چندبرابری را تجربه کنند.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین
با توجه به نظرات و پیش‌بینی‌های ارائه شده، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت رمز ارز بیت کوین در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ قابلیت عبور از مرز ۷۰۰۰۰ دلار را دارد. این امر می‌تواند باعث ثبت سقف تاریخی جدیدی برای بیت کوین شود. با توجه به این پیش‌بینی‌ها، بازار به صورت موقتی ثابت خواهد ماند و سپس با اصلاح جزئی قیمت، حرکت تازه‌ای را به سمت ۱۰۰ هزار دلار آغاز خواهد کرد.
پیش‌بینی‌های عمده تحلیلگران بر اساس آنچه که اکثریت آن‌ها معتقدند، نشان می‌دهد که در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال، بیت کوین در سال ۲۰۲۴ با قیمتی حدود ۷۸۰۰۰ دلار شروع می‌شود و می‌تواند تا محدوده ۸۴۰۰۰ دلار نیز پیشروی کند.
 
قیمت ارزهای دیجیتال

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اتریوم
اتریوم به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال مهم بازار شناخته می‌شود و معمولاً پس از بیت کوین، نوبت به اتریوم می‌رسد. بر اساس نظر اکثر تحلیلگران، در صورت مهاجرت موفقیت‌آمیز اتریوم به نسخه اتریوم ۲ یا الگوریتم اثبات سهام، قیمت اتریوم به محدوده ۲ و سپس ۳ هزار دلار خواهد رسید. برخی تحلیلگران، مانند سایمون دیدک، بر این باورند که با کاربرد بسیار زیاد اتریوم، این ارز دیجیتال پتانسیل بالایی برای رشد قیمتی دارد و ممکن است در بولران بعدی، با شکست سقف قیمتی به محدوده قیمت ۹ هزار دلار هم پیشروی کند.
 در مورد قیمت بیت کوین، برخی تحلیلگران، مانند مایکل ون د پوپ، در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت رمز ارز بیت کوین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود و بالاترین قیمتی که برای اتریوم پیش‌بینی کرده‌اند، در محدوده ۱۴ و ۱۵ هزار دلار قرار دارد.

پیش‌بینی قیمت کاردانو
در جهان ارزهای دیجیتال، کاردانو  یکی از ارزهای محبوب و با سابقه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت به شمار می‌رود. این ارز به عنوان یکی از رقبای اتریوم شناخته شده و پیش‌بینی می‌شود که در چرخه صعودی بعدی بازار، که احتمالا در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ رخ خواهد داد، به محدوده ۳ دلاری بپردازد و به محدوده ۷ دلاری هم افزایش قیمت دهد. این پیش‌بینی نشان می‌دهد که قیمت کاردانو در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ می‌تواند به محدوده ۱۰ تا ۱۲ دلار نیز برسد.

پیش‌بینی نرخ ارز دیجیتال بایننس کوین
همچنین بر اساس تحلیل‌ها، احتمال دارد که قیمت بایننس کوین، یکی دیگر از ارزهای محبوب بازار، در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ با شکستن سقف قیمتی در محدوده ۷۴۰ دلار، به مرز ۱۰۰۰ دلار نزدیک شود. پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌تر نیز می‌گویند که بایننس کوین ممکن است در سال ۲۰۲۳ قیمت‌های ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ دلاری را هم ببیند. در این‌صورت، قیمت بایننس کوین در سال ۲۰۲۴ هم می‌تواند به ۱۷۰۰ و ۱۸۵۰ دلار برسد.

پیش‌بینی قیمت رمزارز دوج کوین
دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتالی محبوب در بازار است که به دلیل حمایت ایلان ماسک و شروع چرخه صعودی جدید، می‌تواند در سال ۲۰۲۳ با قیمت خوبی معامله شود. پیش بینی می‌شود که در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶، دوج کوین با شکستن سقف تاریخی خود به قیمت ۱ دلاری هم دست پیدا کند. این ارز دیجیتال به دلیل حمایت شدید کاربران و پشتیبانی از آن توسط شخصیت‌های مشهور، یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری می‌باشد.
 
قیمت رمز ارز

جدول قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2023 چگونه خواهد بود؟

تحلیل چرخه‌های صعودی و نزولی بیت کوین از ابتدای تاریخ تاکنون نشان می‌دهد که رویداد هاوینگ تاثیر قابل توجهی بر قیمت این ارز دیجیتال داشته است. قبل از هر هاوینگ، اغلب شاهد تکان خوردن بازار و پیش گرفتن مسیری رو به بالا توسط BTC و سایر رمزارزها بوده‌ایم.
رویداد بعدی که نصف شدن پاداش ماینرهاست، در نیمه اول سال 2024 (بهار 1403) رخ خواهد داد. اگر همانند تاریخ گذشته باشد، تاثیر آن باید از نیمه دوم سال 2023 (پاییز 1402) به طرز قابل توجهی باشد. پیش‌بینی وضعیت ارزهای دیجیتال در سال‌های آتی کار ساده‌ای نیست. با این حال، تحلیل‌گران بسیاری از تاثیر مثبت هاوینگ بر قیمت لحظه ای ارز دیجیتال اطمینان دارند.
برای پیش‌بینی قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال در سال 2023، باید به وضعیت ماینرها نیز توجه داشت. در ربع سوم 2022 و آخرین سه ماهه منتهی به این سال، ماینرها وضعیت مطلوبی ندارند. با وجود نوسانات قیمت بیت کوین، هش ریت شبکه به دلیل ورود مستمر استخراج‌کنندگان جدید همواره در حال افزایش است.
با توجه به تحلیلگران ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی می‌شود که در سال 2023، در لیست قیمت ارزهای دیجیتال، قیمت برترین رمز ارزها به سقف‌های قبلی برسد و احتمالاً رکوردهای جدیدی به ثبت برساند. البته در صورتی که وضعیت اقتصاد جهان آشفته‌تر نشود و اتفاقات خاصی نظیر جنگ بین دو کشور رخ ندهد. در صورتی که این شرایط برقرار باشد، بیت کوین احتمالاً به زیر 18 هزار دلار سقوط نخواهد کرد و با افزایشی کم، برای مدتی در محدوده‌های بالاتر رنج خواهد زد.