تبیان، دستیار زندگی

ده آلتکوین برتر برای سرمایه گذاری در سال 2023

در مطلب زیر 10 آلتکوین با بالاترین ارزش بازار در زمان نگارش آورده شده است. برای اطلاع لطفا با ما تا پایان همراه شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ده آلتکوین برتر برای سرمایه گذاری در سال 2023




بیت کوین از زمان معرفی در سال 2008، الهام‌بخش عرضه سایر ارزهای دیجیتال بوده است. این ارزهای دیجیتال «جایگزین» – آلت‌کوین‌ها – اکنون بیش از 5000 عدد هستند.
اگر می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، یکی از گزینه‌ها این است که با در نظر گرفتن قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند، مجموعه‌ای از کوین ها را جدا از بیت کوین نگه دارید.
در ادامه 10 آلتکوین با بالاترین ارزش بازار در زمان نگارش این مقاله آورده شده است. این آلتکوین ها شامل اتر ETH، تتر USDT ، بایننس کوین BNB، یو اس دی کوین USDC ، ریپل XRP ، کاردانو ADA ، دوج کوین DOGE و ... است.


1) اتر (ETH)

اتر ارز دیجیتال بومی اتریوم است، پلتفرم نرم‌افزاری جهانی که برنامه‌هایی از جمله قراردادهای هوشمند، بازی‌ها و تراکنش‌های مالی را از طریق فناوری بلاک چین و همچنین استخراج و ذخیره NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) اجرا می‌کند.
این توکن در سال 2015 راه اندازی شد و تا فوریه 2023 بیش از 165 میلیارد پوند سرمایه به دست آورد. ارزش هر توکن اتر حدود 1351.99 پوند است. این ارز دیجیتال در نوامبر 2021 به بالاترین حد خود یعنی 4022.12 پوند رسید.

2. تتر (USDT)

تتر USDTکه در سال 2017 راه اندازی شد، یکی از حدود 200 استیبل کوین است.
این استیبل کوین با ارز فیات، دلار آمریکا پیوند دارد. به ازای هر تتر صادر شده، سازندگان آن 1 دلار ذخیره نگه می دارند و به ازای هر دلاری که نقد می شود، یک تتر از بین می رود.
در تئوری، تتر ارزشی در حدود 1 دلار را همیشه حفظ می کند. این ثبات، تتر را به گزینه خوبی برای انتقال ارزش بین صرافی ها تبدیل می‌کند، زیرا دارایی‌های تتر نسبت به سایر کوین های پرنوسان‌تر به احتمال زیاد ارزش پایداری را حفظ می‌کنند.
در اوایل ماه مه 2022، یک استیبل کوین دیگر به نام ترا Terra USD  از 1 دلار به پایین ترین سطح 0.30 دلار سقوط کرد. در واکنش، سرمایه گذاران میلیون ها دلاری را که در سایر استیبل کوین ها از جمله تتر سرمایه گذاری کرده بودند، نقد کردند.
در هفته‌های بعد، ارزش بازار تتر از 83 میلیون دلار به 73 میلیون دلار کاهش یافت.

3) بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین (BNB) یک ارز دیجیتال بومی است که توسط پلتفرم معاملاتی محبوب Binance منتشر شده است. در سال 2017 راه اندازی شد و بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود.
بایننس در طول عرضه اولیه خود (ICO) 200 میلیون BNB منتشر کرد، اما این پلتفرم به صورت دوره‌ای برخی از این کوین ها را مجددا خریداری کرده و میسوزاند و ارزش آن‌هایی که در گردش هستند را افزایش می‌دهد.
به عنوان یک توکن ابزاری، می توان از BNB برای معاملات از طریق Binance استفاده کرد.
ارزش این کوین در فوریه 2023 253.35 پوند بود.

4) یو اس دی کوین (USDC)

USD Coin (USDC) یک استیبل کوین است که به ارزش یک دلار آمریکا متصل است.
به ازای هر USDC در گردش، یک دلار در ذخایر نگهداری می شود. هر زمان که یک کوین با ارز فیات مبادله می شود، از بین می رود - تا اطمینان حاصل شود که تعداد کوین های صادر شده و دلارهای ذخیره شده ثابت باقی می مانند.
USDC اولین بار در سال 2018 توسط پلتفرم پرداخت همتا به همتا، Circle منتشر شد.
از فوریه 2023، ارزش USDC در 1 دلار باقی مانده است.

5) ریپل  XRP (XRP)

XRP یک ارز دیجیتال است که بیشتر به دلیل استفاده در شبکه جهانی انتقال پول، ریپل، شناخته شده است.
این ارز دیجیتال برای اولین بار در سال 2012 در دفتر کل خود راه اندازی شد. برخلاف بیت کوین، تراکنش‌های XRP از طریق اثبات کار یا اثبات سهام تأیید نمی‌شوند. در عوض، انتقال‌ها توسط شرکت‌کنندگان شبکه که به عنوان اعتبارسنج شناخته می‌شوند، پردازش می‌شوند.
انجام یک تراکنش از طریق ریپل مستلزم هزینه کمی است - کسری ناچیز از یک توکن XRP که از بین می رود.
در ماه می 2022، XRP ششمین ارزش بازار را در بین تمام ارزهای دیجیتال داشت. ارزش هر XRP از فوریه 2023 حدود 0.31 پوند است.
تعداد توکن‌های CRP که می‌توانند در گردش باشند به 100 میلیارد محدود شده است.

6) کاردانو (ADA)

Cardano توسط یکی از بنیانگذاران اتریوم، چارلز هاسکینسون، در سال 2017 ایجاد شد. ADA ارز دیجیتال بومی پلتفرم بلاک چین کاردانو است و برای تأیید و پردازش تراکنش‌ها به جای اثبات کار، از اثبات سهام استفاده می‌کند.
بلاک چین های اثبات سهام به طور قابل توجهی انرژی کمتری نسبت به همتایان اثبات کار خود نیاز دارند، زیرا این فرآیند از الگوریتمی برای انتخاب تنها یک دستگاه در شبکه غیرمتمرکز برای تأیید هر بلاک تراکنش استفاده می کند، نه اینکه هر دستگاهی با دیگر دستگاه ها رقابت کند.
از فوریه 2023، یک کاردانو 0.31 پوند ارزش دارد. بالاترین قیمت آن 2.45 پوند بود که در سپتامبر 2021 به آن رسید.

7) دوج کوین (DOGE)

به عنوان یک شوخی عرضه شد و به سرعت به یک دارایی دیجیتال محبوب تبدیل شد.
Dogecoin در اواخر سال 2013 با استفاده از فناوری بلاک چین برگرفته از Litecoin و همراه با نماد سگ Shiba Inu ایجاد شد. این کوین به دلیل خاستگاه طنزآمیز و عرضه نامحدودش شناخته شده است که آن را به نقطه ورود جذابی به حوزه ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران جدید تبدیل کرده است.
ارزش دوج کوین در سال 2022، تا حدی در واکنش به توییت ایلان ماسک در مورد خرید کالاهای تسلا با دوج کوین، به بالاترین سطح تاریخ 0.58 پوند رسید.
از فوریه 2023، ارزش Dogecoin به حدود 0.69 پوند کاهش یافته است.

8) پالیگان (MATIC)

MATIC که در سال 2017 راه اندازی شد، ارز دیجیتال بومی Polygon است – یک «زنجیره جانبی» که به موازات بلاک چین اتریوم اجرا می شود.
این ارز دیجیتال در واکنش به افزایش کارمزد تراکنش ها – و کاهش سرعت تراکنش ها – در بلاک چین اصلی اتریوم ایجاد شد و به محبوبیت رسید.
زنجیره های جانبی موازی با یک بلاک چین موجود هستند و توسط یک بریج به آن متصل می شوند. این بدان معناست که کاربران می توانند دارایی های ذخیره شده در بلاک چین اتریوم را به زنجیره جانبی Polygon منتقل کنند و هنگام انجام تراکنش ها از کارمزد کمتر و سرعت بیشتر بهره مند شوند.
مانند اتریوم، اپلیکیشن های غیرمتمرکز نیز می توانند روی زنجیره جانبی Polygon اجرا شوند.
تا فوریه 2023، هر کوین MATIC حدود 1.03 پوند ارزش داشت.

9) بایننس یو اس دی Binance USD (BUSD)

Binance USD (BUSD) یک استیبل کوین است که توسط Binance منتشر شده است که بر روی بلاک چین Paxos اجرا می شود.
ارزش این ارز دیجیتال 1 دلار آمریکا است و می توان از آن برای خرید ارزهای دیجیتال دیگر در پلتفرم بایننس استفاده کرد.
مانند سایر استیبل کوین ها، BUSD ارزش خود را با نگه داشتن 1 دلار نقد برای هر کوین صادر شده و از بین بردن سکه ها در هنگام مبادله با ارز فیات حفظ می کند.
BUSD توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک قانونگذاری می شود.

10) سولانا (SOL)

همانند اتریوم، پلتفرم بلاک چین سولانا با هدف میزبانی برنامه های غیرمتمرکز ساخته شده است. هم این پلتفرم و هم ارز دیجیتال آن در سال 2020 راه اندازی شدند.
یکی از مزیت‌های کلیدی Solana، کارمزد پایین تراکنش‌های این پلتفرم است که بسیار ارزان‌تر از رقبای آن است. این پلتفرم می‌تواند 65000 تراکنش را در ثانیه پردازش کند، که عمدتاً به دلیل تأیید آنها از طریق یک فرآیند جدید «اثبات تاریخ» است.
این روش پردازش یک «مهر زمانی» به هر بلاک اضافه می‌کند و یک رکورد دائمی از تراکنش‌ها که به چه ترتیبی انجام شده اند ایجاد می‌کند.
تا فوریه 2023، ارزش سولانا 18.69 پوند است. اگر به مطالب مشابه علاقه مندید و یا قصد دارید از قیمت ارزهای دیجیتال مانند قیمت لحظه ای تتر باخبر شوید می توانید به وب سایت صرافی نیپوتو مراجعه کنید.
منبع: نیپوتو