تبیان، دستیار زندگی

چگونه آرایش روزانه انجام دهیم؟

در مقاله‌ی زیر روشی کاربردی برای داشتن آرایش جذاب روتین را به شما آموزش خواهیم داد لطفا با ما تا پایان همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چگونه آرایش روزانه انجام دهیم؟




گرایش‌ها و مدهای جدید آرایشی می‌آیند و می‌روند، اما برجسته کردن ویژگی‌های طبیعی و اصیل شما هرگز از مد نمی‌افتد؛ این دقیقا همان جایی است که آرایش مینیمالیستی وارد می‌شود. آرایش مینیمالیستی به معنای استفاده از محصول کمتر به روشی هوشمندانه برای تأثیرگذاری بیشتر و برای استفاده روتین است. در این سبک آرایشی شما چشم‌های اسموکی ندارید و یک میکاپ نرمال برای طول روز کافی است. در ادامه روشی کاربردی برای داشتن آرایش جذاب روتین را به شما آموزش خواهیم داد.

پوستی شفاف و تمیز برای یک میکاپ جذاب
مراقبت از پوست یک امر ضروری است. "پوست باید آبرسانی و لایه برداری شود، تا میکاپی که می‌کنید زیبایی خود را روی پوست داشته باشد. پوست به خوبی آماده شده به شما درخشندگی و زیبایی می‌دهد و آبرسانی از مهمترین کارهایی است که در طول روز باید برای پوست خود انجام دهید که در عوض به شما کمک می‌کند از انواع لوازم آرایشی کمتری برای آرایش صورت  استفاده کنید. محصولات مراقبت از پوست اولویت بیشتری از لوازم آرایش صورت دارند. البته در قدم بعد داشتن لوازم آرایشی باکیفیت و خرید چنین محصولاتی اهمیت پیدا می‌کند.

شستشوی پوست

با یک صورت کاملا تمیز شروع کنید. اولین قدم از کاری که می‌کنید این است که صورت خود را تمیز کنید. برای شستن ملایم صورت خود از یک پارچه شستشو، صابون و آب گرم (نه داغ) استفاده کنید. اگر صبح دوش می‌گیرید و قبلاً صورت خود را اسکراب کرده‌اید، مطمئناً می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید. حتی مهم‌تر این است که مطمئن شوید صورتتان در پایان روز تمیز است. همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید. ماندن آن در طول شب می‌تواند منافذ شما را مسدود کند و باعث آکنه شود. بسیاری از متخصصان پوست استفاده از دستمال مرطوب لایه بردار یکبار مصرف را برای پاک کردن آرایش توصیه می‌کنند.

کرم ضدآفتاب


کرم ضدآفتاب


کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده بزنید. اگر قصد دارید زمانی را زیر نور خورشید بگذرانید، حتما با یک کرم ضد آفتاب شروع کنید. از محصولی استفاده کنید که مخصوص صورت ساخته شده است، زیرا احتمال کمتری دارد که بقایای نامرتبی باقی بماند که آرایش را دشوار می‌کند. اگر پوست شما مستعد خشکی و پوسته پوسته شدن است، حتما با یک کرم مرطوب کننده ماساژ دهید. آرایش می‌تواند به طور موقت صورت پوسته پوسته شده را پنهان کند، اما در پایان روز آشکار و بدتر به نظر می‌رسد. اگر به هر دو نیاز دارید، ابتدا از ضد آفتاب خود استفاده کنید.

پرایمر

پرایمر آرایش را به صورت خود بزنید. پرایمر به آرایش راحت تر و ماندگاری بیشتر کمک می‌کند. به سادگی مقداری را به نوک انگشتان خود بزنید و روی پوست پخش کنید و اجازه دهید خشک شود. پرایمر را روی پوست خود در هر جایی که قصد دارید آرایش کنید، بمالید. اگر از کرم پودر استفاده می‌کنید، این به معنای پیشانی، بینی، چانه و گونه‌های شما است. اگر از لوازم آرایش چشم مانند خط چشم یا سایه چشم استفاده می‌کنید، کمی پرایمر به پلک‌های خود و فضای زیر ابروهای خود اضافه کنید. آرایش چشم به دلیل تاثیری که در زیبایی صورت شما می‌گذارد بسیار مهم است پس این مرحله را با دقت انجام دهید تا لوازم آرایشی چشم به خوبی روی چشم شما قرار بگیرند. پرایمر آرایش عمومی معمولاً در این قسمت ها خوب عمل می‌کند. با این حال، پرایمرهای ملایم تری که به ویژه برای پلک ها طراحی شده اند نیز موجود هستند.

کرم پودر

پایه مناسب را انتخاب کنید. کرم پودرها انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایا و معایب متفاوتی دارند. در حالی که برخی از پایه‌ها یا کرم پودرهای استیکی جامد استفاده می‌کنند، کرم پودرهای مایع معمولاً گزینه محبوب‌تر هستند. پیدا کردن پایه مناسب می‌تواند یک چالش باشد. شما کرمی را می‌خواهید که با رنگ طبیعی پوست شما مطابقت داشته باشد. اگر پوست شما مستعد تحریک است، باید به دنبال کرم پودری باشید که به عنوان "برای پوست حساس" تبلیغ می‌شوند. علاوه بر این، کرم پودر با کیفیت گران است، بنابراین ممکن است نتوانید هزینه آزمون و خطا را بپردازید. هنگام انتخاب یک کرم پودر جدید، سعی کنید با آرایشگران در یک سالن آرایشی در یک فروشگاه بزرگ یا فروشگاه لوازم آرایشی صحبت کنید. آنها به احتمال زیاد محصول مناسبی را پیشنهاد خواهند داد. آنها سایه مناسبی را برای مطابقت با رنگ پوست شما انتخاب می‌کنند. در هنگام تست برای خرید کرم پودرهای مایع یا کرمی، با اضافه کردن مقدار کمی از آن در نزدیکی مرکز صورت خود (مانند کناره بینی) شروع کنید و آن را به سمت بیرون محو کنید.

کانسیلر

مقداری کانسیلر به نواحی تیره زیر چشم و روی لک‌های باقی مانده از آکنه اضافه کنید. اگر نواحی ناهمواری دارید که از زیر چشم شما ظاهر می‌شود، مانند جوش یا حلقه‌های تیره زیر چشم، می‌توانید آن ها را با کمی کانسیلر بپوشانید. مقدار کمی از کانسیلر را روی این نواحی بزنید و کانسیلر را با استفاده از انگشت یا اسفنج آرایشی مناسب محو کنید. قرار نیست آن را پخش کنید. توجه داشته باشید تنها باید آن را در جای خود با ضربه اسفنج محو کنید. کانسیلر را مانند کرم پودر انتخاب کنید. با این حال، برخلاف کرم پودر، بهتر است کانسیلری را انتخاب کنید که یک یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. از آنجایی که لازم نیست دقیق باشد، آزمایش کانسیلر روی دست می‌تواند به شما کمک کند انتخاب‌های دقیق و مناسبی برای کانسیلر داشته باشید.

سایه و خط چشم بزنید


چگونه آرایش روزانه انجام دهیم؟

سایه چشم تیره تر را روی پلک‌های خود بزنید. تمام پلک را بپوشانید اما روی چین چشم خود متوقف شوید. از خط مژه خود شروع کنید و سایه چشم را تا انتهای پلک ادامه دهید. با استفاده از همان حرکات دایره‌ای که برای کرم پودر انجام داده‌اید، سایه را به روشی صحیح روی پلک قرار دهید. با کمی خط چشم چشمان خود را به حالت کشیده درآورید. می‌توانید از مداد چشم استفاده کنید، یا از دو خط چشم استفاده کنید. خط چشم مدادی را روی پلک بکشید و سپس محو کنید و پس از آن خط چشم مایع را با دقت بیشتری بکشید. از رنگ مشکی یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید. با علامت زدن خط مژه خود شروع کنید. از گوشه بیرونی چشم شروع کنید و به سمت داخل به سمت بینی حرکت کنید.

آرایش را فیکس کنید

مقداری پودر فیکس را با براش با پد مخصوص بزنید. هنگام استفاده از کرم پودر، همیشه آرایش خود را باید با پودر به پایان برسانید. این به آرایش شما کمک می‌کند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد و از ایجاد چین و چروک آن جلوگیری کند. از یک براش استفاده کنید تا کمی پودر شفاف روی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه خود قرار دهید. گزینه دیگر شما برای فیکس کردن آرایش صورت و جلوگیری از چین و چروک اسپری فیکس است. این اسپری هم دقیقا کار یک پودر فیکس باکیفیت را انجام می‌دهد. آن را به تمام صورت اسپری کنید و کمی صبر کنید تا آرایش شما مانند برچسب روی صورت محکم شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد فیکس آرایش این مطلب را نیز مطالعه کنید.
برای آرایش روزانه مناسب در انتها نیاز به یک بالم لب دارید. شما می‌توانید در موارد گفته شده سایه و خط چشم را حذف کنید و تنها از ریمل استفاده کنید تا میکاپ طبیعی داشته باشید.
نویسنده: سارا اقبالی