تبیان، دستیار زندگی

راهکار چسباندن زیرنویس به فیلم در گوشی

دیدن فیلم و سریال در تلفن همراه راحتی و البته مشکلات خودش را هم دارد. یکی از این مشکلات متصل نشدن فایل زیرنویس به فیلم است که راهکارهای متنوعی برای حل آن وجود دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چسباندن زیرنویس به فیلم

چسباندن زیرنویس به فیلم یکی از مشکلات بسیاری از کاربران است. این مسئله هم برای کسانی که اهل تماشای فیلم‌های زبان اصلی هستند و هم افرادی که قصد دارند ویدیوهای خود را به زبان‌های دیگر ترجمه کرده و در پلتفرم‌های مختلف برای دیده شدن بیشتر بارگزاری کنند، وجود دارد.

فرقی هم نمی‌کند که شما از کاربران اندروید باشید و یا یک آیفون آخرین مدل داشته باشید، برای اتصال زیرنویس به فیلم راه‌های متفاوتی وجود دارد که در این مطلب برای شما بازگو می‌کنیم.

اتصال زیرنویس به فیلم در تلفن‌های اندروید

اگر از کاربران اندرویدی هستید، لازم است بدانید در این حوزه دستتان بسیار باز است و اندروید امکانات وسیعی در اختیارتان قرار داده است.

VLC: این برنامه یکی از جامع‌ترین برنامه‌ها در حوزه پخش فیلم است که امکانات متعددی دارد. برنامه را از مراجع معتبر بارگیری کرده و پس از نصب باز کنید. فیلم مورد نظرتان را انتخاب و بعد آن را پخش کنید. سپس  از منو گزینه‌ی «زیرنویس» را انتخاب کنید و روی بارگیری ضربه بزنید. در این قسمت باید زیر نویس مورد نظر خود را جستجو کنید تا وی ال سی بهترین گزینه بر اساس فرمت فایل،‌ طول فیلم و زبان مورد نظرتان را به شما ارائه کند. بعد از انتخاب زیرنویس چند لحظه صبر کنید تا زیرنویس به فیلم اضافه شود و اگر باهم هماهنگ نبود از گزینه‌ی سفارشی‌سازی (customize) برنامه استفاده کنید.

به صورت دستی: در این روش شما باید از سایت‌های مختلف فایل زیرنویس را دانلود کنید و چون اکثرا به صورت فایل زیپ است، آن را در گوشی باز کنید. فایل انتخابی باید به فرمت SRT باشد، سپس وی ال سی را باز کرده و در قسمت انتخاب زیرنویس به محل ذخیره فایل SRT رفته و آن را انتخاب کنید.

MX Player: برای چسباندن زیرنویس به فیلم می‌توانید از این برنامه هم استفاده کنید. آن را بارگیری و نصب کرده و سپس بازش کنید. فیلم مورد نظر را انتخاب و در گوشه‌ی بالا سمت راست، ضربه بزنید تا پخش شود و لیست زیرنویس‌های فیلم برای شما نشان داده شود. حالا زیرنویس دلخواه را انتخاب و بارگیری کنید. پس از چندثانیه زیرنویس به صورت خودکار به فیلم اضافه می‌شود. البته در نظر داشته باشید حین استفاده از برنامه تبلیغاتی هم برای شما نمایش داده می‌شود.

نرم‌افزارهای دانلود زیرنویس: در بازارهای اندرویدی برنامه‌هایی هم وجود دارند که به صورت اختصاصی برای دانلود زیرنویس طراحی شده‌اند. مثل Get Subtitles، GMT Subtitles و Subtitle Downloader که کار با آنها راحت است و عموما بهترین گزینه را به شما معرفی می‌کنند.

 VLC: این برنامه یکی از جامع‌ترین برنامه‌ها در حوزه پخش فیلم است که امکانات متعددی دارد. برنامه را از مراجع معتبر بارگیری کرده و پس از نصب باز کنید. فیلم مورد نظرتان را انتخاب و بعد آن را پخش کنید. سپس از منو گزینه‌ی «زیرنویس» را انتخاب کنید و روی بارگیری ضربه بزنید.


اتصال زیرنویس به فیلم در آیفون

در سیستم عامل ios نیز اضافه کردن زیرنویس به فیلم کار سختی نیست و مانند اندروید به راحتی امکان پذیر است. از این روش‌ها علاوه بر گوشی‌های آیفون در آیپد نیز می‌توانید استفاده کنید.

VLC: برنامه را از اپ استور دانلود کرده و نصب کنید. وارد تنظیمات شده و سپس به قسمت General و بعد Accessibility و سپس Subtitle & Captioning بروید. در این قسمت یکی از حالت‌های Default ، Large Text، Classic ، Creat New Style را انتخاب کنید.

حال از سایت یا برنامه‌های معتبر زیرنویس فیلم مورد نظر را بارگیری کنید و توجه داشته باشید که حتما نام فایل زیرنویس و فیلم را یکی کنید. در این حالت دو فایل فیلم و زیرنویس با نام‌های مشابه به صورت مجزاء در پوشه ذخیره می‌شوند؛ نهایتاً با اجرای فیلم، زیرنویس هم نمایش داده می‌شود.

برنامه را باز کنید و در تنظیمات VLC وارد بخش زیرنویس یا همان SUBTITLES شوید. سپس Text Encoding را انتخاب و Default encoding را به (Arabic (Windows-1256 تغییر داده و ذخیره کنید. یک بار برنامه را ببندید و باز کنید و بعد فیلم را انتخاب و مشاهده کنید. زیرنویس به صوت خودکار به فیلم اضافه شده است.

Kmplayer: ابتدا برنامه را بارگیری کرده و فایل زیر نویس انتخابی‌تان خودتان را هم دانلود و در پوشه document ذخیره کنید. در اینجا هم توجه کنید که هم‌نامی دو فایل زیرنویس و فیلم باید از قبل انجام شده باشد. سپس ویدیو را در برنامه باز کنید.

سرویس Rev.com: برای استفاده از این سرویس باید به سایت آن مراجعه کنید و روی شروع کلیک کنید. آدرس ویدیو و یا فایل آن را بارگزاری کرده و بعد روی Delivered File Formats کلیک کنید. فایل آماده زیرنویس را هم انتخاب کنید و در آخر روی (Checkout) کلیک کنید. این سایت طی 12 تا 24 ساعت ویدئوی زیرنویس شده را به آدرس ایمیل‌تان ارسال خواهد کرد.

هر کدم از روش‌های بالا توسط کاربران بسیاری امتحان شده‌اند، شما نیز برای استفاده با توجه به دستگاه و نسخه سیستم عاملتان یکی را انتخاب کنید و توجه داشته باشید باید کمی وقت بگذارید تا زیر و بم این کار دستتان بیایید.