تبیان، دستیار زندگی

نمایش سریال‌های تلویزیونی در عید نوروز و ماه رمضان

از «عاشورا» تا «رستگاری»

روزهای نوروز برای خیلی‌ها یادآور سریال‌های خاطره‌‌بخش مخمصه، خوش غیرت، قرارگاه مسکونی، مرد هزار چهره، چاردیواری و پایتخت...است که مردم با شخصیت‌های فیلم یاد خاطراتی و ایامی می‌افتند که یا در مهمانی‌ها بودند پیگیر سریال مورد نظرشان یا در سفر به دنبال یک قاب جادویی که بتوانند سریال محبوبشان را دنبال کنند و ببینند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سریال های نوروز
از بهترین روزها و خاطره‌های ایام نوروز دهه 90 هم پررنگ شدن خاطره‌های نوستالژیک شخصیت محبوب دهه شصتی‌‌ها و هفتادی یعنی «کلاه قرمزی و دوستانش» بود که باعث شده بود همه پای تلویزیون یادی کنند از روزهای پرخاطره‌ای که آن‌ها را به دوران قشنگ‌تری پرت می‌کند. کلاه قرمزی یادمانی از خاطراه‌ها بود که «می‌خوام برم تلویزیون» را با مسیر کلاه‌ قرمزی طی می‌کرد مثلا شخصیت‌های پسرعمه‌زا، جیگر، ببعی، آقوی همسایه، فامیل دور، دیبی راهشان را با کلاه‌قرمزی گره زدند راهی که توانست کلاه‌قرمزی را ماندگار کند.


«عاشورا» سریالی که معمولی نیست

امسال در ایام نوروز، با وجود ماه مبارک رمضان سریا‌ل‌های متفاوتی هم در پخش داریم، در این گزارش می‌خواهیم سریال آماده پخش را بررسی کنیم.

سریال «عاشورا» ساخته هادی حجازی‌فر از آن سریال‌هایی است که همه مشتاق پخش آن هستند، قطعا این سریال یک سریال معمولی نیست، سریالی است که می‌تواند مخاطب را مجذوب سکانس به سکانس خود کند پیش‌تر از این فیلم «موقعیت مهدی» برگفته از همین سریال مخاطبان زیادی داشته و دارد.

پیش از این‌ها «لیلی با من است» یکی از سریال‌های خاطره‌انگیز حوزه جنگ و دفاع مقدس بود که طرفداران زیادی داشت اما حس می‌شود «عاشورا» می‌تواند جای خالی کمبود سریال‌های محتوای فاخر و قابل تامل را پُر کند.

بازیگرانی همچون وحید آقاپور و روح‌الله زمانی و بسیاری دیگر از بازیگران جوان در فهرست بازیگران سریال «عاشورا» هستند.


«رستگاری» در 1402

زمزمه‌های حضور مسعود ده‌نمکی در تلویزیون نوروز 1402 بسیار جدی شده است و قرار شده سریال رستگاری پخش شود. خیلی‌ها ده‌نمکی را با اخراجی‌ها به یاد می‌آورند اما سریال «رستگاری» سبک متفاوت‌تری از دیگر آثار ده‌نمکی دارد، «رستگاری» سبک ماورایی و معناگرا دارد که موضوعش حال و احوال برزخ را به یاد مخاطب می‌اندازد و به دلیل مذهبی بودن سریال به مناسبت ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.


«جشن سربرون»، زخم‌های سر باز کرده

«جشن سربرون» از دیگر سریال‌های صداوسیما است که پخش آن به دلیا جام جهانی متوقف شده بود اما قرار است که در ایام نوروز برای مخاطبان نمایش داده شود. این سریال که به کارگردانی مجتبی راعی است روایتی از دوران قبل از مشروطه را روایت می‌کند، که درباره بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو است که این دو کدخدا از زملن‌های قدیم با همدیگر رقابت و مخالفتی قدیمی دارند اما کینه آنها مدت‌های زیادی است که به آتش زیر خاکستر تبدیل شده ولی با وجود اتفاقاتی که بهادر آن را شروع می‌کند زخم‌های کهنه سر باز می‌کند.

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه در «جشن سربرون» ایفای نقش داشتند.


«تو هم مثل من»، روایت یک دفتر مجله

بهرام درخشان سراغ موضوعی اجتماعی رفته و سریال «تو هم مثل من» را که روایتی ژورنالیستی دارد را ساخته است. اتفاقات «تو هم مثل من» در دفتر مجله رخ می‌دهد که فردی با معضلات اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند و در کنار آن اتفاقات مختلفی برایش رقم می‌خورد که زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نیما شاهرخ‌شاهی‌، فریبا طالبی، مهدی امینی‌خواه، محمد فیلی، فرهاد بشارتی، بیتا خردمند، امیر صدهزاری بازیگران این سریال هستند.