تبیان، دستیار زندگی

کسب درآمد از راه ترجمه به صورت دورکاری و فریلنسری

به همه افرادی که به صورت آزاد و بدون وابستگی به شرکت، مدیر، سرپرست یا رئیس ثابتی کار می‌کنند فریلنسر گفته می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کسب درآمد از راه ترجمه به صورت دورکاری و فریلنسری




 بستر اینترنت و وجود انواع سایت‌های کاربردی، به عنوان یک پل ارتباطی، شرایطی را فراهم آورده است که دو طرف به عنوان خریدار و فروشنده یا کارفرما و مجری و هر عنوان مشابه دیگری به راحتی می‌توانند، با رعایت قوانین و ضوابط مشخص شده، به تعامل با یکدیگر بپردازند. شما هم می‌توانید از این طریق به کسب درآمد در منزل مشغول شوید.
با توجه به شرایط اقتصادی این روزهای جامعه ما، بحث شغل، استخدام و کسب درآمد دغدغه بسیاری از افراد و خانواده‌ها است.
مثل عموم مردم، ممکن است تصویر ذهنی شما هم از استخدام این باشد که با یک عنوان شغلی مشخص در یک سازمان، اداره، شرکت، دفتر، کارخانه،بیمارستان و بسیاری از مکان‌های عمومی و خصوصی دیگر مشغول کار باشید. به طوری که در مدت زمان از قبل تعریف شده‌ای، مسئولیت انجام مجموعه‌ای از کارها و وظایف به عهده شما قرار می‌گیرد. علاوه بر این متناسب با میزان تجربه، تخصص و مهارتی که دارید، مبلغی را به عنوان حقوق و دستمزد دریافت می‌کنید.
با توضیحاتی که از ویژگی‌های یک فرد شاغل ارائه شد، شاید به این نتیجه برسید که با این شرایط نمی‌توانید به کسب درآمد فکر کنید. دلایل مختلفی ممکن است مانع از حضور شما در بیرون از منزل جهت اشتغال و کار شود. نکته مهمی که شاید به آن توجه نکردید این است که پیشرفت فناوری و استفاده از بستر اینترنت، انجام بسیاری از کارها را راحت و ساده کرده است. طوری که اعتماد و اطمینان هم در بین بیشتر مردم، افزایش پیدا کرده است. حتی جالب است بدانید که شما اگر توانمندی، مهارت یا تخصصی در یک زمینه دارید، می‌توانید از این طریق به کسب درآمد در منزل مشغول شوید. بله، شاید تعجب کرده باشید اما این یک حقیقت در عصر امروز است. پس با این انگیزه که می‌توانید در خانه هم استخدام شوید، همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری خدمت شما ارائه کنیم.
بستر اینترنت و وجود انواع سایت‌های کاربردی، به عنوان یک پل ارتباطی، شرایطی را فراهم آورده است که دو طرف به عنوان خریدار و فروشنده یا کارفرما و مجری و هر عنوان مشابه دیگری به راحتی می‌توانند، با رعایت قوانین و ضوابط مشخص شده، به تعامل با یکدیگر بپردازند.
قبل از اینکه در مورد استخدام در منزل مطالبی ارائه کنیم، لازم است با واژه ای به نام فریلنسر آشنا شویم.

مفهوم فریلنسر

به همه افرادی که به صورت آزاد و بدون وابستگی به شرکت، مدیر، سرپرست یا رئیس ثابتی کار می‌کنند فریلنسر گفته می‌شود. هر فریلنسر می‌تواند بر حسب ساعت، روز یا طبق توافق به صورت پروژه ای بعد از انجام کارش، هزینه و حقوق مورد نظرش را دریافت کند. از آنجایی که هیچ تعهد و تضمینی برای تداوم همکاری با شرکت یا فرد، از سوی فریلنسر یا آزاد کار وجود ندارد، ممکن است نوع پروژه، مدت آن و قیمت توافق شده تغییر کند و یا بعد از یک وقفه زمانی، مجدد شروع شود.
پس حالا که با فریلنسری و مفهوم آن آشنا شدید، فهرستی از توانمندی ها، مهارت، تخصص و حرفه ای که می‌توانید انجام دهید تهیه کنید. سپس سراغ منابع معتبر و مطمئن، جهت درخواست استخدام به صورت آزادکار یا فریلنسر اقدام کنید.

تنوع شغل‌های فریلنسری
فریلنسری محدود به یک حرفه خاصی نیست. معمولاً کارهایی مثل تولید محتوا، برنامه‌نویسی، طراحی سایت، طراحی گرافیک، مترجمی و مشابه این‌ها، بیشتر مناسب فریلنسری و آزادکاری هستند و تقاضا برای آن‌ها هم زیاد است.
در بین همه مشاغل مختلفی که می‌توانید به عنوان فریلنسر استخدام شوید، سراغ ترجمه و نحوه کسب درآمد از ترجمه به صورت دورکاری می‌رویم.
این روزها بیشتر افرادی که در حال تحصیل در مقاطع مختلف هستند، محققانی که برای دانش و آگاهی بیشتر دنبال منابع معتبر بین‌المللی می‌گردند، بسیاری از افراد که دادوستد تجاری با همکاران بین‌المللی خود دارند و در مجموع هرشخص دیگری که علاقه‌مند به یادگیری یک زبان خارجی است، در سطوح مختلف از مقدماتی تا پیشرفته و حرفه‌ای نسبت به یک زبان خارجی آشنایی دارد.
با همه این مواردی که گفته شد، اگر در شرایطی هستید که می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که از عهده ترجمه بسیاری از متن‌های مختلف عمومی و اختصاصی برمی‌آیید، بررسی تقاضا برای استخدام مترجم فریلنسر، یک راه حل مناسب جهت کسب درآمد برای شماست.

شاخه‌های مختلف کسب درآمد از راه ترجمه به صورت دورکاری

وقتی که به عنوان مترجم فریلنسر استخدام می‌شوید، ممکن است این سؤال در ذهن شما به وجود آید که آیا همیشه سفارش‌های متنی خاصی را باید ترجمه کنم و تحویل دهم؟ و آیا می‌شود مترجمی را به روش‌های دیگر هم انجام داد؟
برای پاسخ به این سؤال‌ها و موارد مشابه به آن، لازم است بدانید که میزان تسلط شما به ترجمه، تعیین‌کننده حوزه کاری و فعالیت شما در بخش مترجمی می‌باشد. در ادامه شاخه‌های مختلفی که می‌توان با عنوان مترجم و به شیوه فریلنسری همکاری نمود، معرفی می‌کنیم.


کسب درآمد از راه ترجمه به صورت دورکاری

● استخدام مترجم: در حالت کلی اگر در زمینه های مختلف و بیشتر در حالت عمومی، توانایی ترجمه متنی دارید، می‌توانید به عنوان مترجم شروع به کسب درآمد به‌صورت فریلنسری نمایید.
● استخدام مترجم حرفه‌ای: ممکن است میزان تسلط و تجربه شما در رشته‌های خاص، حوزه کاری ویژه و همین‌طور ترجمه انواع پایان‌نامه، ترجمه تخصصی مقاله، ترجمه دقیق اسناد و مدارک رسمی در حد حرفه‌ای و عالی باشد.بنابراین یکی از گزینه‌های مناسب جهت همکاری، این است که به‌عنوان یک مترجم حرفه‌ای استخدام شوید و مزایای بیشتری دریافت نمایید.
● استخدام مترجم گفتاری و مترجم صوتی: اگر در درک یک زبان خارجی از نظر شنیداری و گفتاری هیچ مشکلی ندارید. در حقیقت می‌توانید به‌صورت حرفه‌ای یک متن خارجی را با شنیدن یا از طریق صوت، به خوبی درک و سپس ترجمه کنید، در چنین شرایطی می‌توانید به عنوان یک مترجم گفتاری یا مترجم صوتی با افراد و سازمان‌های مختلف همکاری نمایید.
استخدام مترجم هم‌زمان: گاهی شرایط به‌گونه‌ای است که برای دریافت اطلاعات و آگاهی بیشتر راجع به مجموعه‌ای از مطالب و مباحث مهم اجتماعی، سیاسی، کاری و تخصصی نیاز به ارتباط و شنیدن حرف‌های یک فرد خارجی داریم. برای درک درست و انتقال بهتر موضوع، بهتر است هم‌زمان با شنیدن صحبت‌ها، تمام جمله‌ها و کلمه‌های بیان شده ترجمه شود. از این رو اگر این تسلط و مهارت را دارید که همزمان با شنیدن صدای خارجی، آن را برای فرد دیگری ترجمه کنید، می‌توانید به‌عنوان مترجم همزمان استخدام شوید و بابت تخصصی که دارید، درآمد کسب کنید. ترجمه همزمان می‌تواند شامل شرکت در همایش‌ها، سخنرانی افراد برجسته، کنفرانس‌های تخصصی و علمی و همینطور ارتباط بین تاجران بین‌المللی و ... شود.
با توجه به اینکه این روزها شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی به صورت فریلنسری اقدام به استخدام افراد متخصص می‌کنند، ممکن است نسبت به درجه اعتبار و عملکرد آن‌ها مردد شوید. به همین دلیل مطمئن نیستید که درخواست خود را برای همکاری و استخدام ارسال کنید.
شاید اولین و مهم‌ترین دغدغه‌ای که به عنوان یک فریلنسر دارید، بحث پرداخت هزینه‌ها و دستمزد کاری باشد که انجام می‌دهید. باید مطمئن شوید که درآمد شما به‌موقع واریز می‌شود.
با وجود اینکه می‌دانید فریلنسر بودن، تضمینی برای کار ثابت و همیشگی نیست، دوست دارید با افرادی همکاری کنید که برای مدت زمان بیشتری، سفارش و پروژه جهت انجام دادن دارند. از این طریق می‌توانید درآمد بیشتری هم داشته باشید.
بنابراین اگر به‌عنوان یک مترجم متخصص و حرفه‌ای، تمایل به کسب درآمد به صورت فریلنسری و دورکاری دارید، بهتر است سراغ افراد با تجربه، دلسوز و امین در این زمینه بروید و در بخش استخدام مترجم فریلنسر، درخواست خود را ارسال نمایید. گزینه پیشنهادی ما برای شما، همکاری با شبکه مترجمین اشراق است.
یکی از مکان‌های بسیار معتبر و مورد اطمینانی که می‌توانید به عنوان یک مترجم حرفه ای و به صورت آزادکاری و فریلنسری استخدام شوید و به درآمد برسید، شبکه مترجمین اشراق است.
شبکه مترجمین اشراق با به کارگیری افراد توانمند و متخصص، رابط امینی برای بسیاری از افراد به عنوان کارفرما و همینطور فریلنسرهای متخصص است. یکی از شاخه‌هایی که می‌توان در این شبکه مشغول کار شد، حوزه ترجمه و مترجمی است.

شیوه همکاری با شبکه مترجمین اشراق به عنوان مترجم

با توجه به تجربه و تسلطی که از ترجمه دارید، می‌توانید در بخش‌های مختلف و شاخه‌های متنوع مترجمی، با شبکه مترجمین اشراق همکاری کنید. ترجمه می‌تواند به زبان‌های مختلف باشد. قبل از شروع همکاری لازم است این مراحل را طی کنید .

شیوه همکاری با شبکه مترجمین اشراق به عنوان مترجم


● در سایت مربوط به شبکه مترجمین اشراق ثبت‌نام کنید. اطلاعات هویتی واقعی و درست خود را وارد هر بخش از صفحه ثبت‌نام نمایید. زیرا برای ارتباط در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
● اعلام کنید که قصد همکاری با عنوان استخدام مترجم دارید.
● بعد از این وارد مرحله آزمون اولیه آنلاین از سوی شبکه مترجمین اشراق خواهید شد.
● در مدت زمان مشخصی لازم است تا به سؤال‌های مربوط به ترجمه پاسخ مناسب دهید.
● نتیجه آزمون شما جهت بررسی برای متخصصان بخش استخدام شبکه مترجمین اشراق ارسال می‌شود.
● درصورتی که نمره آزمون ترجمه شما، جهت قبولی به حدنصاب برسد، پنل کاربری اختصاصی شما به عنوان مترجم اشراق، فعال می‌شود.
● از این به بعد می‌توانید سفارش‌های مربوط به ترجمه را دریافت کنید و با توجه به کیفیت مطلوبی که تحویل می‌دهید، مبلغ توافق شده را جهت حق‌الزحمه خود دریافت نمایید.
بنابراین از طریق همکاری با شبکه مترجمین اشراق و بعد از ارسال درخواست خود در بخش استخدام مترجم فریلنسر، استخدام مترجم حرفه‌ای به صورت دورکاری و مترجم همزمان، با توجه به تلاشی که جهت انجام درست سفارشها و پروژه خواهید داشت، درآمد مناسبی هم کسب می‌کنید. تا زمانی که توانمندی و مهارت دارید، حجم بالایی از سفارش‌ها پیش روی شما قرار می‌گیرد. پس با خیال راحت به کسب درآمد از راه ترجمه به صورت دورکاری و فریلنسری، در شبکه مترجمین اشراق بپردازید.