تبیان، دستیار زندگی
لاری اعتقـاد دارم اردوی سـوم با 30 بازیكـن تشكیـل می‌شود بازی با سنگاپور در زمان اعلام شده ممكن نیست مرحله‌ی دوم از اردوهای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال امید طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته‌ی جاری در محل كمپ تیم‌های ملی، با حضور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد مایلی كهن

:

به جهـانپـور و شیخ لاری اعتقـاد دارم

اردوی سـوم با 30 بازیكـن تشكیـل می‌شود

بازی با سنگاپور در زمان اعلام شده ممكن نیست

مرحله‌ی دوم از اردوهای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال امید طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته‌ی جاری در محل كمپ تیم‌های ملی، با حضور 40 بازیكن برگزار شد.

محمد مایلی كهن با ارزیابی از این اردو،گفت: در این اردو، همانند مرحله‌ی اول، تمرینات سبكی برای ملی پوشان پیش بینی شده بود، زیرا پس از مسابقات لیگ، بلافاصله در اردوها حضور یافته بودند و لذا تمرینات متنوع و تكنیكی در روز اول اجرا شد. در ادامه نیز، یكشنبه عصر انجام تمرینات تاكتیكی در دستور كار مربیان قرار داشت و صبح دوشنبه كلاس تئوری بر مبنای توضیح موارد تكنیكی مورد نظر از طریق تعقیب توپ و نمایش فیلم مسابقات آرژانتین در جام جهانی 2001 جوانان كه توسط كمیته‌ی آموزش فیفا تهیه شده است، تشكیل شد. در این فیلم چگونگی قهرمانی این تیم و اهداف تاكتیكی به خوبی مشخص شده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال المپیك تصریح كرد: بحث اصلی ما استفاده از دیدگاه‌های خود ملی پوشان در توضیح انجام كارهای انفرادی است. به عنوان مثال درباره‌ی شاخصه‌های یك پاس خوب از آنان سوال شد كه اكثرا به مواردی چون دقت لازم، شدت و زمان مناسب اشاره كردند كه بعضا در اجرای عملی آن ممكن است با مشكلاتی روبرو شوند.

وی خاطرنشان كرد: در بازی تداركاتی بعد از ظهر دوشنبه برای فجر سپاه، تلاش كردیم از تمامی ملی ‌پوشان در سه گروه و طی سه تاریخ نیم ساعته استفاده كنیم كه به جز طالب لو، علوی، امیری، شفیعی،‌ كاظمیان و معدنچی كه مصدوم می‌باشند و حفظ سلامتی آنان بسیار مهم می‌باشد، از سایرین استفاده شد.

مایلی كهن در توضیح اردوی مرحله‌ی سوم كه طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته‌ی آینده تشكیل خواهد شد، تصریح كرد: تمامی چهل بازیكن دعوت شده به اردوی تیم ملی جزو نفرات نخبه هستند، اما طبیعی است در اردوی سوم، تعداد آنها كاهش یابد؛ در این راستا، پس از پایان مسابقات هفته‌ی پانزدهم لیگ برتر، ده بازیكن از جمع نفرات حاضر خط خواهند خورد و با 30 بازیكن اردوی بعد تشكیل می‌شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید، ضمن اشاره به اعلام آمادگی سنگاپور مبنی بر انجام یك دیدار تداركاتی در فاصله‌ی زمانی اول تا پایان ماه فوریه سال 2004، یادآور شد: به دلیل اینكه در تاریخ یاد شده عملا امكان بازی برابر این تیم وجود ندارد، لذا اردوی سوم نیز با انجام تمرینات درون اردویی و انجام مسابقه دوستانه برابر یكی از تیم‌های داخل، پیگیری می‌شود.

وی در پایان، درباره‌ی معرفی مربی جایگزین احمدزاده در تیم ملی امید و گزینه‌هایی چون جهانپور و شیخ لاری، خاطر نشان كرد: علیرغم تمایل ما، احمدزاده به جهت حضور در تیم برق شیراز و عدم آسیب پذیری احتمالی این تیم در مسابقات لیگ، از همكاری در تیم امید عذرخواهی كرد كه پس از آن با رعایت اولویت بندی، با گزینه‌های مختلفی از جمله جهانپور و شیخ لاری كه به كار آنان شناخت و اعتقاد داشته و تمایل دو طرفه نیز جهت همكاری وجود دارد، صحبت‌های لازم انجام شده است كه در نهایت فدراسیون فوتبال، گزینه نهایی را اعلام خواهد كرد.