تبیان، دستیار زندگی

راهنمای خرید میکروفون برای تولید محتوا

شاید شما هم، هنگام تهیه این وسیله کاربردی به خاطر وجود انواع میکروفون های مختلف با کارائی های گسترده دچار سردرگمی شده باشید. در اینجا سعی داریم با معرفی متداول‌ترین و پر کاربردترین‌های میکروفن‌ها و بررسی عملکردشان‌ شما را از این ابهام و سردرگمی درآوریم. با ما همراه باشید تا بتوانید میکروفن متناسب با کارتان را بهتر انتخاب کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راهنمای خرید میکروفون برای تولید محتوا
 


معرفی میکروفن‌ها

شاید بهتر باشد در آغاز کار با نحوه کلی کارکرد میکروفن به طور مختصر آشنا شویم. صدا به وسیله مولکول‌های هوا جذب می‌شود، میکروفن امواج صوتی را می‌گیرد و به امواج الکتریکی تبدیل می‌کند.
برای رضایتمندی از صوتی که در نهایت تولید می‌شود، باید از صدایی که در ابتدا دریافت می‌کنیم مطمئن شویم.
میکروفون‌های ایده‌آل برای یک موقعیت خاص، مستقیماً منبع صوتی مورد نظر را بدون دریافت هیچ صدای نزدیک دیگری ضبط می‌کنند.
به عنوان مثال، یک خواننده روی صحنه به میکروفونی نیاز دارد که صدای او را ضبط کند و در عین حال صدای بلند کردن سازهای گروه را به حداقل برساند.

میکروفن‌ها

میکروفن‌های داینامیک

میکروفن‌های داینامیک یا پویا ارزان و بسیار با دوام هستند، به طوری که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را از بالای ساختمان بلندی به پایین پرتاب کنید، در حالی که هیچ آسیبی متوجه آن نشود.
این نوع میکروفن فشار بالای صدا ( SPL ) را به خوبی مدیریت می‌کند، بنابراین آن‌ها برای منابع با صدای بلند مانند استودیوها و برای اجراهایی مثل درام کیت انتخاب بسیار خوبی هستند.
البته میکروفن‌های داینامیک را می‌توان برای کارهای زیادی استفاده کرد، آن‌ها برای استودیوهای خانگی، ضبط پادکست، کنسرت‌ها، سخنرانی‌ها و وبینارها عالی هستند.
 باتوجه به مقرون به صرفه بودن این نوع از میکروفن‌ها شما می‌توانید دو میکروفن داینامیک در مجموعه خود داشته باشید، که یکی از آن‌ها حتما SM57 است، SM57 همه کاره و یکی از در دسترس‌ترین ابزار در ضبط صدا است.
البته بهتر است بدانید که برای ضبط صداهای ظریف و زیبا، بهتر است میکروفن داینامیک انتخاب اول شما نباشد.

میکروفن‌های کندانسور دیافراگمی بزرگ

زمانی که به میکروفن‌های ضبط استودیویی فکر می‌کنیم، احتمالا اولین چیزی که به ذهن‌مان خطور می‌کند میکروفن‌های خازنی دیافراگمی بزرگ هستند.
این میکروفن‌ های بزرگ و شیک در اکثر موقعیت‌های استودیو ضبط حرفه‌ای مشاهده می‌شوند چرا که خودشان عملکردی حرفه ای دارند.
این میکروفن‌ها بسیار حساس‌تر از میکروفن‌های پویا و میکروفن‌های نواری هستند و سیگنال بلندتری تولید می‌کنند، این حساسیت آن‌ها را برای منابع صدای آرام بسیار مناسب می‌سازد.
اگر به دنبال میکروفونی هستید که بتواند هر کاری را انجام دهد، میکروفون خازنی بزرگ بسیار مناسب است، این میکروفن بهترین انتخاب برای ساخت استودیو شما است.
 

میکروفن‌های کندانسور دیافراگمی کوچک

کندانسورهای دیافراگمی کوچک که گاهی آن‌ها را خازن‌های مدادی می‌نامند، دارای اندازه کوچک‌تر هستند و زرق و برق کم‌تری نیز دارند، آن‌ها با وجود جثه کوچک‌شان بسیار مفید هستند.
 کندانسور دیافراگمی کوچک پاسخ‌گذرای عالی دارند و در این زمینه دارای دقت بیشتری نسبت به کندانسور دیافراگمی بزرگ دارند.
آن‌ها برای تکنیک‌های استریو واقع‌گرایانه و همچنین سازهای آکوستیک مثل گیتار آکوستیک، ویولون و ویولونسل عالی هستند.
اگر در جلسه ضبط موسیقی کلاسیک حضور داشته باشید، به احتمال زیاد یکی از این کندانسورها را خواهید دید.
یک نوع این میکروفن‌ها، کندانسور لوله‌ای است، در انتخاب این نوع میکروفن باید در نظر داشت که آن به یک منبع تغذیه خارجی نیاز دارد.
در حالی که بقیه کندانسورها می‌توانند به راحتی انرژی خود را از باتری‌ها یا منابع دیگر بگیرند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که رابط صوتی یا میکسر شما می‌تواند انرژی مورد نیاز کندانسور لوله‌ای را تامین کند.
اگر این سوال برای شما به وجود آمده است که کدام یک از کندانسورهای دیافراگمی بزرگ یا کوچک را انتخاب کنید، باید بگویم که این بستگی به کار شما و آن چه که ضبط می‌کنید دارد.
مثلا برای ضبط گفتار یا آواز می‌توانید از کندانسور دیافراگمی بزرگ و برای ضبط صدای انواع سازها و منابع صوتی به خصوص سازهای زهی و کوبه‌ای از کندانسورهای دیافراگمی کوچک استفاده کنید.

میکروفن‌های ریبون

فناوری ریبون به نخستین روزهای استفاده از میکروفن‌ها برمی‌گردد، عکس‌هایی از دوران طلایی پخش تلوزیون پر از مجریانی است که با میکروفن‌های ریبونی کلاسیک صحبت می‌کنند.
میکروفون‌های ریبون یا همان میکروفن‌های نواری از یک نوار بسیار نازک از مواد رسانای الکتریکی که بین قطب‌های آهنربا معلق است، برای تولید سیگنال‌های خود استفاده می‌کنند.
طرح‌های ریبون‌های اولیه به میزان زیادی شکننده بودندف حرکت نامناسب و به دور از احتیاط آن‌ها و حتی قرار دادن آن‌ها در معرض SPL بالا می‌توانست باعث شکستن ریبون‌ها شود.
اما، صدای خوب و با کیفیت ‌شان ارزش این را داشت که روی دوام آن بیشتر فکر کنند، البته همچنان این میکروفن حساس‌ترین نوع میکروفن و البته گران‌ترین آن‌ها است.
میکروفن‌ ریبون از جهت داشتن لحن گرم و قدیمی دارای اهمیت است، این میکروفن‌ها برای زمانی که نیاز به نرم کردن منابع صداهای خشن دارید مانند آمپر گیتار بسیار عالی هستند.
یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید درباره میکروفون‌های ریبون بدانید این است که هرگز به آن‌ها برق فانتوم 48 ولتی وصل نکنید، خطر برق گرفتگی جدی است.

میکروفن‌های شاتگان

میکروفن های شاتگان جهت دار هستند و صدایی را که مستقیماً در مقابل آنها قرار دارد دریافت می کنند و در عین حال صدایی که از جهات دیگر می آید را کاهش می دهند.
این میکروفون‌ها بسیار حساس هستند، به همین دلیل هنگام ضبط صدا باید میکروفون را به سمت منبع صدا نشانه بگیرید.
این بدان معنا است که می‌توانید روی آن چه می‌ خواهید تمرکز کنید و نگران صدا های اضافی و آمبیانس های زننده نباشید.
اگر در یک محیط کنترل‌شده هستید، می‌توانید بهترین صداهای ضبط شده را برای محتوای ویدیوی خود با یک میکروفون بوم دریافت کنید.
یک " میکروفن بوم" در اصل یک میکروفون شاتگانی روی میله است، اینها بهترین راه برای ضبط صدا هستند. درست است که از آن‌ها بیشتر در مجموعه فیلم‌ها استفاده می‌کنند، اما برای مصاحبه‌ها و تولیدکنندگان محتوا که به تنهایی کارها را انجام می‌دهند نیز عالی هستند.
اگر می‌خواهید از راه دور صحبت کنید و نمی‌خواهید یک میکروفون پویا در دست بگیرید یا از یک میکروفون سبک‌تر استفاده کنید، میکروفون‌های شاتگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
میکروفون های شاتگان یک انتخاب عالی برای صداگذاری، پوشش رویدادهای زنده، استریم و ضبط صدای مکان هستند.

میکروفن های شاتگان
 

میکروفن‌های یقه‌ای

این میکروفن صدای واضح و طبیعی را برای طیف وسیعی از برنامه‌ها ارائه می‌دهد و دارای انعطاف‌پذیری زیادی است. برای تولید فیلم، تلوزیون، ویدیو و تئاتر ایده‌آل است.
میکروفن‌های یقه‌ای دارای دو نوع بی‌سیم و باسیم هستند.  همان‌طور که از نام آن پیداست این میکروفن‌ که در اندازه کوچک است را معمولا به یقه پیراهن وصل می‌کنند و بهتر آن است که چیزی مثل لباس باعث مسدود شدن آن نشود.
هر دو میکروفون‌های شاتگان و یقه ای می توانند در صورت استفاده صحیح، صدایی با کیفیت را ضبط کنند. آن‌ها برای مصاحبه، وبلاگ نویسی و گفتگو عالی هستند.

نتیجه‌گیری
برای خرید میکروفون برای تولید محتوا باید به دو نکته توجه کرد، یکی آن که میکروفونی که تهیه می‌کنید متناسب با نیازتان باشد و دیگری میزان بودجه‌ای است که برای آن در نظر گرفته‌اید.
به طور کلی میکروفون های داینامیک حساسیت کمتری دارند، اما قوی‌تر هستند و بهترین استفاده را در منابع بلند دارند و قیمت مناسب‌تری نسبت به باقی میکروفن‌ها نیز دارند.
در همین حال، میکروفون‌های کندانسور نسبت به تغییرات کوچک حساس‌تر هستند، اما اگر منبع صدا خیلی بلند باشد، می‌توانند بیش از حد بارگذاری شوند.
در پایان به شما پیشنهاد میکنیم اگر به مشاوره بیشتری در ضمینه خرید میکروفون نیاز دارید با کارشناسان فروشگاه نورنگار تماس بگیرید، تا شما را در خریدی بهتر یاری کنند.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .