تبیان، دستیار زندگی

آیا مشاوره حقوقی با وکیل هزینه های ما را کاهش می دهد؟

با توجه به بروز مشکلات متعدد در جامعه و زندگی، مهم است که وکیلی مجرب و متخصص را بشناسیم تا به ما در روند رسیدگی به پرونده های قضایی مشاوره های لازم را بدهد و با قبول وکالت تا اتمام مراحل رسیدگی به پرونده در کنار ما باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیا مشاوره حقوقی با وکیل هزینه های ما را کاهش می دهد؟




برخی از افراد بر این باور هستند که مشاوره حقوقی با یک وکیل ممکن است باعث افزایش هزینه های دادرسی و ثبت دادخواست یا شکایت شود. اما:
● آیا استفاده از خدمات مشاوره حقوقی باعث افزایش هزینه های شما خواهد شد؟
● آیا استفاده از خدمات مشاوره حقوقی ضروری است؟
امروزه استفاده از خدمات مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری از جمله مهم ترین نیازمندی هایی است که بسیاری از اقشار جامعه به منظور مطالبه حقوق خود در پرونده یا اثبات و رد اتهام نیازمند آن هستند.

 آیا سابقه کاری وکیل برای مشاوره حقوقی مهم است؟

بله. برای مثال یک وکیل طلاق توافقی بهتر می تواند در زمینه طلاق توافقی به شما مشاوره بدهد. یا یک وکیل کیفری اطلاعات جامع تری در مورد قوانین کیفری و نحوه مجازات مجرمین دارد.
لازم به ذکر است در پرونده های کیفری لزوم تناسب جرم با مجازات و نحوه پیگیری پرونده و دفاع از خود در برابر قضات و بازپرس ها از اهمیت ویژه برخوردار است. برای همین شاید ضرورت استفاده از خدمات مشاوره حقوقی برای هر یک از طرفین در پرونده های کیفری بسیار بیشتر باشد.
اما یک وکیل خانواده یا آشنا با مسائل حقوقی نیز در حوزه فعالیت خود خدمات ارزنده ای به جامعه عرضه می کند.
سایر پرونده ها نیز با توجه به عنوان شکایت یا دادخواست از اهمیت متفاوتی برخوردار هستند و با توجه به حساسیت و پیچیدگی موضوع پرونده نیاز به دریافت خدمات مشاوره حقوقی از وکلای متخصص و با تجربه در تهران یا شهرستان ها دارند.
این خدمات با صرفه جویی در زمان و وقت شما خواهد توانست نقش قابل ملاحظه ای در کاهش هزینه های دادرسی و مطالبه حقوق شما داشته باشد.

انواع مشاوره حقوقی چیست؟

انواع مشاوره حقوقی با توجه به نوع پرونده که می تواند کیفری یا حقوقی باشد به دو دسته تقسیم می شود. باید توجه داشته باشید که روند رسیدگی به دعاوی کیفری یا پرونده های حقوقی تفاوت دارد.
همچنین به خاطر داشته باشید که مشاوره حقوقی می تواند صرفا برای راهنمایی شما به منظور تنظیم متن دادخواست یا نوشتن لوایح باشد. اما در بسیاری از موارد ممکن است مشاوره حقوقی برای انتخاب بهترین وکیل برای پیگیری پرونده باشد.
برای مثال می توان به خدمات مشاوره حقوقی برای انتخاب بهترین وکیل ملکی یا افرادی که به عنوان وکیل پایه یک دادگستری امکان قبول وکالت در پرونده های ملکی را دارند اشاره کرد.

آیا خدمات مشاوره حقوقی قبل از ثبت دادخواست یا شکایت ضروری است؟

اگر چه در پرونده های کوچک که مربوط به اختلافات جزئی هستند ضرورت چندانی برای مشاوره حقوقی با یک وکیل وجود ندارد. اما بسیاری از پرونده ها به دلیل پیچیدگی هایی که دارند نیاز به مشاوره حقوقی برای ثبت دادخواست یا شکایت و انتخاب بهترین وکیل برای قبول وکالت در پرونده دارند.
در غیر این صورت ممکن است کلیه هزینه هایی که از ابتدای مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی پرداخت می کنید تا سایر هزینه هایی که در ادامه برای پیگیری پرونده خود پرداخت می کنید بیهوده بوده و در نهایت بدون دست یافتن به نتیجه مطلوب شاهد ختم دادرسی باشید.
به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال دریافت مشاوره حقوقی از وکلای با تجربه هستند. خدمات مشاوره حقوقی دادجویان نیز برای رفع نیاز شهروندان به این خدمات و پیشگیری از مشکلات ذکر شده می باشد.

آیا بدون مشاوره حقوقی امکان ثبت دادخواست را دارم؟

بله. ممکن است بتوانید بدون مشاوره با وکیل موفق به ثبت دادخواست شوید. اما به خصوص در مواردی که آشنایی کافی با نحوه ثبت دادخواست و یا طرح شکایت در محاکم قضایی نداشته باشید، ضرورت مشاوره با وکیل بیشتر خواهد شد.
برای همین است که اولین مرحله ای که افراد ممکن است نیاز به یک وکیل داشته باشند، مراحل اولیه طرح دعاوی در محاکم قضایی است که ممکن است نیاز به خدمات مشاوره حقوقی داشته باشد.

مشاوره حقوقی

آیا برای مشاوره حقوقی به منظور انتخاب وکیل نیاز به پرداخت هزینه است؟

پرداخت هزینه برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی وابسته به عوامل متعددی است. بسیاری از مردم نیاز دارند از یک وکیل برای مشاوره حقوقی یا قبول وکالت در پرونده در دادگاه ها و محاکم قضایی کمک بگیرند.
با توجه به اهمیتی که تخصص و تجربه یک وکیل در تسریع روند رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری دارد، انتخاب بهترین وکیل برای بسیاری از این افراد مهم است.
برای همین برخی از موسسات حقوقی مشاوره های رایگان برای معرفی بهترین وکلای تهران در اختیار شهروندان تهرانی قرار می دهند.
در این موارد، قبل از دادن وکالت به وکیل مد نظر خود، می توانید ضمن مشاوره با او، امکان آشنایی با روند پیگیری پرونده و مراحل قانونی برای مطالبه حقوق خود را بپرسید.

هزینه مشاوره حقوقی چقدر است؟

همان طور که امکان تعیین دقیق حق الوکاله یک وکیل در برخی از پرونده ها به راحتی وجود ندارد. خدمات مشاوره حقوقی نیز ممکن است با دریافت هزینه های مختلفی در اختیار متقاضیان قرار گیرند.
با توجه به وقتی که مشاور حقوقی برای راهنمایی شما اختصاص می دهد و حساسیت موضوع، ممکن است این هزینه ها متفاوت باشند.

آیا مشاوره حقوقی ارزش پرداخت هزینه دارد؟

با مشاوره حقوقی امکان دریافت اطلاعات ارزنده ای را خواهید داشت. برای همین به طور حتم می توان دریافت این خدمات از کارشناسان مجرب را یکی از مهم ترین نیازمندی های هموطنان عزیز دانست که امکان رفع مشکلات آن ها را فرهام خواهد کرد.

بهترین وکیل یا مشاور حقوقی چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری از افراد به دنبال بهترین وکیل پایه یک دادگستری برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی یا دادن وکالت در پرونده خود هستند.
به طور کلی یک وکیل مجرب باید دارای مشخصات زیر باشد:
● آشنایی کامل با قوانین حقوقی یا کیفری مرتبط با موضوع پرونده
● سابقه رسیدگی به پرونده های مشابه
● تعهد و تلاش برای دفاع از حقوق موکلین
در صورتی که یک وکیل پایه یک دادگستری ویژگی های لیست شده در بالا را داشته باشد، به طور حتم می تواند به شما در روند رسیدگی به پرونده های قضایی مشاوره های لازم را بدهد و با قبول وکالت تا اتمام مراحل رسیدگی به پرونده در کنار شما باشد.