تبیان، دستیار زندگی

برنامه‌هایی که به دانلود سرعت می‌دهند

آموزش استفاده از دانلود منیجر‌ها

برای سرعت بخشیدن به بارگیری فایل‌ها بهتر است از برنامه‌‎های دانلود منیجر IDM و ADM استفاده کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 دانلود،  سرعت دانلود ، برنامه‌‎های دانلود منیجر‌ها ، آموزش استفاده از دانلود منیجر‌ها،
احتمالا برای همه ما پیش آمده که بخواهیم یک ویدیو یا موزیک را از اینترنت دانلود کنیم و به دلیل سرعت اینترنت پایین، فایل مورد نظر ناقص دانلود بشه و بعد از ساعت‌ها یا در خوشبینانه ترین حالت بعد از دقایقی انتظار متوجه می‌شویم که فایل نصفه دانلود شده و یا حتی تا 99 درصد پیش رفته و به ناگاه در یک درصد آخر، به شما اخطار می‌دهد که فایل دانلود نشده است. به طور حتم این یکی از دردناک ترین لحظات زندگی کاربران اینترنت به شمار می‌رود.

در این مطلب قصد داریم یک روش آسان برای حل این مشکل برای شما مطرح کنیم.

اگر از رایانه استفاده می‌کنید، بهتره از IDM یا اینترنت دانلود منیجر استفاده کنید. این برنامه محبوب توسط شرکت مایکروسافت برای سیستم‌عامل ویندوز منتشر شده و به نوعی می‌توان گفت بهترین برنامه‌ی مدیریت دانلود در ویندوز است.

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا یک لیست از دانلودهای خود را آماده کنید و هر زمان که دوست داشتید آن را دانلود کنید و یا مثلا دانلودهای خود را زمان بندی کرده و برای آن محدودیت‌های مختلف ایجاد کنید. این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند مثلا در هنگام شب بدون نیاز به نظارت، فایل‌ها را طبق تنظیماتی که شما پیاده سازی کرده‌اید دانلود کند.

کار با این برنامه‌ها، چه نسخه موبایلی و چه نسخه ویندوز بسیار آسان است و مدیریت دانلودهایتان را با خیال راحت می‌توانید به دانلود منیجرها بسپارید. آنها به راحتی دستورات شما را اجرا می‌کنند و از همه مهم‌تر این است که سرعت دانلود را افزایش می‌دهند



نحوه استفاده از (IDM) Internet Download Manager

برای استفاده از این نرم افزار شما باید آن را روی سیستمتان نصب کنید. برای دانلود می‌توانید به وبسایت رسمی دانلود منیجر مراجعه نموده و یا از سایت‌های معتبر دانلود کرده و نصب کنید. سپس فایل زیپ دانلود شده را استخراج کنید. در محتویات فایل زیپ، فایلی تحت عنوان setup.exe یا idm.exe مشاهده خواهید نمود، روی آن دوبار کلیک کنید تا اجرا شود. سپس روی دکمه Next کلیک کنید. محل نصب نرم افزار را تعیین و انتخاب گزینه Create an icon for Idm on desktop را بزنید تا یک شورتکات از نرم افزار روی دسکتاپ شما ایجاد شود. در نهایت روی دکمه Finsh جهت بسته شدن کادر کلیک کنید. بدین ترتیب نرم افزار idm یا همان اینترنت دانلود منیجر به صورت کامل روی سیستم شما نصب خواهد شد.

دانلود منیجر با انواع مرورگرها سازگاری دارد و امکان دانلود از پلتفرم های مختلف را فراهم نموده است. بعد از نصب کافی است که این برنامه را با مرورگر خود همگام‌سازی کنید تا به‌ محض اینکه روی لینک مورد نظر کلیک کردید، IDM آن فایل را به‌صورت خودکار برای شما دانلود می‌کند. البته اگر هم این همگام سازی را انجام ندادید، نگران نباشید، کافیست تا لینک مورد نظر را کپی کرده و بعد آن آدرس را در صفحه‌ی اصلی اینترنت دانلود منیجر، داخل قسمت آدرس جایگذاری کنید تا دانلود منیجر فرایند دانلود را انجام بدهد.

نحوه استفاده از Advanced Download Manager Pro (ADM)

یک برنامه مناسب در دنیای موبایلی که مشابه (IDM) عملکرد مناسبی دارد، Advanced Download Manager Pro  است که به اختصار به آن ADM می‌گوییم. این برنامه را به راحتی می‌توانید از مراجع رسمی دانلود کنید و مانند نسخه ویندوز چندین فایل را به صورت همزمان و یا زمان بندی شده بارگیری کنید.

در این برنامه می‌توانید با مرورگر خود ADM سایت‌های مختلف را مرور کرده و به راحتی فایل‌های خود را دانلود کنید. البته شاید محیط جذابی مثل کروم نداشته باشد، اما کار شما را راحت می‌کند. همچنین می‌توانید از هر مرورگری که استفاده می‌کنید، لینک دلخواه موزیک یا فیلم را کپی کرده و در برنامه گزینه به علاوه را بزنید و لینک مورد نظر خود را جایگذاری کرده و بعد دانلود کنید.

در قسمت‌های دیگر این برنامه می‌توانید سرعت دانلود و زمان باقی مانده تا دانلود کامل فایل را ببینید، از قسمت Folder for files در دانلودها می‌توانید مشخص کنید که فایل دانلود شده در کدام بخش حافظه گوشی شما ذخیره شود، از گزینه Use profiles تنظیمات مورد نظرتان را هنگام اتصال دیتا و وای فای تعیین کنید. در بخش نوتیفیکیشن شما می‌توانید انتخاب کنید که در صورت تمام شدن فایل‌های دانلود به چه شکل از این موضوع با خبر شوید و شاید بهترین قسمت آن بخش Scheduler باشد، که به شما کمک می‌کند برای دانلودهایتان زمان تعیین کنید.

درنهایت باید بدانید کار با این برنامه‌ها، چه نسخه موبایلی و چه نسخه ویندوز بسیار آسان است و مدیریت دانلودهایتان را با خیال راحت می‌توانید به دانلود منیجرها بسپارید. آنها به راحتی دستورات شما را اجرا می‌کنند و از همه مهم‌تر این است که سرعت دانلود را افزایش می‌دهند. پس توصیه می‌کنیم اگر آن را نصب نکرده‌اید، تعلل نکنید.