تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با آمارکتس و چند بروکر مطرح دیگر

دنیای معاملات در عصر حاضر روزبه‌روز پیشرفته‌تر شده و بیشتر در عمق زندگی مدرن نفوذ می‌کند. چند سالی است که انواع مختلفی از معاملات در بازارهای جهانی شکل گرفته و افراد را به معامله و سرمایه‌گذاری متمایل می‌کنند؛ به گونه‌ای که امروزه درصد قابل توجهی از افراد در بازارهای معاملاتی فعالیت دارند. از ارزهای دیجیتال گرفته تا بورس و فارکس، همگی نمونه‌هایی از معاملات جهانی هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آمارکتس




با این حال به نظر می‌رسد فارکس در میان سایر بازارهای جهانی قدمت و اعتبار بیشتری داشته باشد؛ چنان که بسیاری از تریدرهای ارز دیجیتال، از فارکس به دنیای رمز ارزها وارد شدند. اگرچه به‌نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال به عنوان پدیده‌ای نوظهور بازار داغ‌تری دارند، اما هنوز فارکس به قوت خود پابرجاست. اگر قصد آشنایی با فارکس را دارید، باید کارگزاری‌ها را به عنوان یکی از اساسی‌ترین پایه‌های فارکس بشناسید. در ادامه شما را با بروکرها و وظایف آن‌ها و همچنین یک بروکر معروف آشنا خواهیم کرد.

بروکر چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

در هر بازار معاملاتی برای آنکه بتوانید دارایی خود را با چیز دیگری معاوضه کنید، به بستری نیاز است تا شما را به سایر معامله‌گران متصل کند. برای ارزهای دیجیتال‌ این کار در صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌‌شود. در دنیای فارکس بروکرها وظیفه دارند شما را با معامله‌گران دیگر مرتبط کنند تا بتوانید فرایند تبادل جفت‌ارزها را انجام دهید. بروکر می‌تواند یک شخص یا یک شرکت باشد که نقش واسطه را بین خریدار و فروشنده بازی می‌کند. تفاوتی که میان بروکرها و صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد، این است که بروکر شبیه به یک آژانس معاملات عمل کرده و حق کمیسیون خود را برمی‌دارد. درست شبیه زمانی که برای خرید یا فروش یک خانه به آژانس معاملات ملکی مراجعه کرده و پس از انجام معامله، مبلغی تعیین شده را به عنوان کمیسیون به بنگاه می‌پردازید.
باید بدانید که بروکر تنها مربوط به فارکس نیست؛ بلکه هر گونه معاملاتی می‌توانند بروکر مربوط به خود را داشته باشند. برای مثال بروکر بورس یکی از انواع بروکر است که بسیاری از افراد در آن‌ها به معاملات بورس می‌پردازند. بروکرهای فارکس نیز انواع دیگری از بروکرها هستند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در بررسی وظایف هر کارگزاری مواردی ذکر شده که بد نیست اطلاعاتی درباره آن‌ها داشته باشید.
بروکر در قدم اول وظیفه مشاوره و راهنمایی کارفرما را داشته و پیرو اطلاعاتی که از او کسب می‌کند، باید امانت‌دار بوده و در حفظ سرمایه او تلاش لازم را داشته باشد. از طرف دیگر بروکر باید معامله‌گرانی را برای انجام معامله با کارفرما تأمین کند. به طور کلی وظیفه حفظ سرمایه و انجام معاملات رضایت‌بخش، از جمله وظایف یک کارگزار است که با به‌روز کردن اطلاعات و آپدیت شدن مستمر، می‌تواند به این مهم دست پیدا کند. حال که بر مفهوم بروکر یا کارگزاری مروری داشتیم، می‌توانیم به بررسی یک نمونه از کارگزاری‌های مطرح بپردازیم.

بروکر آمارکتس و پیشینه آن

آمارکتس بروکری است که در سال ۲۰۰۷ در جزیره سنت ویسنت تأسیس شد. پس از آنکه هات فارکس امکان دسترسی ایرانیان را مسدود ساخت، بسیاری از تریدرهای ایرانی امارکتس را گزینه خوبی برای ترید کردن یافتند. این بروکر تحت یک رگولاتوری مستقل است که البته برای ایرانیان اعتبار چندانی ندارد؛ چرا که اغلب رگولاتوری‌ها درخواست قطع ارتباط بروکر با کاربران ایرانی خود را دارند. در بروکر امارکتس، سه نوع حساب وجود دارد:
● حساب استاندارد: حداقل واریز ۱۰۰ دلار
● حساب با اسپرد ثابت: حداقل واریز ۱۰۰ دلار
● حساب ECN: حداقل واریز ۲۰۰ دلار
جالب است بدانید امکان داشتن حساب اسلامی در بروکر امارکتس وجود دارد؛ به گونه‌ای که می‌توانید با انتخاب گزینه حساب اسلامی، سواپ را از معاملات فارکس خود حذف کنید. این بروکر جزو معدود بروکرهایی است که این مزیت را برای مسلمانان دارد. لازم به ذکر است که بروکر آمارکتس تنها مخصوص به فارکس نیست و مواردی چون سهام، شاخص‌ها، کالاها، فلزات، اوراق قرضه و رمزارزها در این بروکر قابل معامله هستند. آمارکتس از ۴۲ جفت‌ارز پشتیبانی کرده و می‌توانید به معامله این موارد بپردازید.
پس از آنکه در این کارگزاری ثبت‌‌نام کنید، با استفاده از دو پلتفرم معاملاتی معروف متاتریدر۴ و متاتریدر ۵ می‌توانید در کارگزاری معامله کنید. نرم‌افزار‌های مرتبط برای انواع سیستم‌ عامل‌های ویندوز، اندروید و IOS در دسترس‌اند.

فارکس فکتوری

 بروکرهای مطرح دیگر را مانند فکتوری بشناسید

افزون بر بروکر امارکتس که درباره آن مختصر توضیحی ارائه دادیم، انواع دیگری از بروکرها در جای‌جای دنیا وجود دارند که پذیرای معاملات فارکس و دیگر بازارها هستند. حال برای آنکه از دنیای بروکرها و بازار فارکس مطلع باشید، باید به طور دائمی اطلاعات خود را به‌روز کنید.
یکی از بهترین مراجع برای کسب اطلاعات درباره فارکس، وب‌سایت فارکس فکتوری است. این وب‌سایت همواره جدیدترین و به‌روزترین اخبار دنیای اقتصاد را در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر کرده و به دست افرادی حرفه‌ای مدیریت می‌شود. به همین دلیل یکی از سایت‌ها و مراجع خبری محبوب‌ در میان تریدرهاست. در وب‌سایت فارکس فکتوری می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را با اطمینان از به‌روز بودن آن‌ها دریافت کنید. تقویم اقتصادی فارکس فکتوری را می‌توان محبوب‌ترین تقویم اقتصادی در دنیا دانست.
اخبار مرتبط با بروکرهایی چون آمارکتس، آلپاری، ویندزور، اینگات و … از طریق وب‌سایت فارکس فکتوری به صورت مداوم منتشر می‌شوند؛ با این حال ممکن است بهره‌مندی از تفاسیر این وب‌سایت برای افراد ناآشنا به زبان انگلیسی دشوار بوده یا دسترسی به سایت امکان‌پذیر نباشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تحلیل‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر فارسی دریافت کنید.
یکی از معتبرترین سایت‌هایی که می‌توانید به آن‌ مراجعه کنید، وب‌سایت « معامله‌گر ایرانی» است. این وب‌سایت جدیدترین اخبار مرتبط با بروکرهایی چون امارکتس، آلپاری و … را در اختیارتان‌ قرار داده و بهترین تحلیل‌ها را نیز به شما ارائه می‌کند. سری به این وب‌سایت بزنید تا با دریایی از اطلاعات از دنیای فارکس مواجه شوید.
آشنایی با آمارکتس

کلام آخر

در این مقاله با کارگزاری‌ها و وظایف آن‌ها آشنا شده و آمارکتس را به عنوان یکی از کارگزاری‌های مطرح شناختید‌. همچنین سایت معامله‌گر ایرانی به عنوان جایگزینی برای سایت‌هایی خارجی به منظور دسترسی به جدیدترین و به‌روزترین اخبار و اطلاعات‌ به شما معرفی شد. حتماً سری به این وب‌سایت بزنید و از اطلاعات آن برای افزایش آگاهی و ترید بهتر استفاده کنید.