تبیان، دستیار زندگی

سفری به غار نمکدان قشم؛ شگفت انگیزترین غار نمکی جهان

در این مطلب قصد داریم در مورد غار نمکی قشم صحبت کنیم و در این میان بهترین هتل های قشم که می توانید اقامت خوبی در آن ها داشته باشید را به شما معرفی نماییم. لطفا تا پایان همراه ما باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سفری به غار نمکدان قشم؛ شگفت انگیزترین غار نمکی جهان






قشم، جزیره ای زیبا در استان هرمزگان و تنها ژئوپارک خاورمیانه است که سالانه میلیون ها مسافر برای دیدن جاذبه های بی نظیرش راه طولانی را طی می کنند. ساحل آرام و پر از آرامش خلیج فارس، خریدی کامل و به صرفه و اقامتی راحت در یکی از انبوه هتل های قشم را تجربه کنید و از سفر خود لذت ببرید. اگر می خواهید به قشم سفر کنید باید از چندین جاذبه حتما دیدن کنید و در ابتدای لیست گردشگری خود قرار دهید. یکی از این جاذبه ها، غار نمکدان قشم است. در هیچ جای ایران، غاری به این زیبایی و طویلی نمی توانید پیدا کنید که سراسر آن برفی از جنس نمک و قندیل های نمکی آویزان داشته باشد.
در این نوشتار ما قصد داریم در مورد غار نمکدان یا غار نمکی قشم صحبت کنیم و در این میان بهترین هتل های قشم که می توانید اقامت خوبی در آن ها داشته باشید را به شما معرفی نماییم. پس با ما همراه باشید.

درباره غار نمکی قشم

غار نمکی یا غار نمکدان در جزیره زیبای قشم قرار گرفته و یکی از جاذبه های بسیار پرطرفدار و محبوب این جزیره به حساب می آید. این غار دارای ناهمواری است؛ برخی از جاهای آن سقف بزرگی دارد به طوری که دستتان به قندیل های نمکی سقف نمی رسد؛ اما بعضی از جاهای آن سقف به کف غار نزدیک است به طوری که به صورت ایستاده نمی توانید حرکت کنید. البته که زیبایی های این غار را می توانید در قسمت هایی که سقف بلند دارد ببینید و نیازی به پا گذاشتن در بخش های سخت آن ندارید. ولی اگر علاقه به کاوش دارید می توانید با همراه داشتن وسیله های مورد نیاز به بخش های سخت اما زیبای آن پا بگذارید. پس همین الان اقدام به رزرو هتل های قشم کنید و برنامه مفصلی برای دیدن این جاذبه بچینید.
طول این غار به 6400 متر می رسد برای همین به طولانی ترین غار نمکی جهان نام گرفته است. این جاذبه با نام های غار نمکی 3N و غار سه مرد برهنه نیز شناخته می شود.
 
غار نمکی قشم

چگونه به غار نمکدان قشم برویم؟

برای اینکه به غار نمکدان برسید باید به غرب جزیره قشم راهی شوید. از فرودگاه قشم که عبور کردید باید 60 کیلومتر دیگه پیشروی کنید تا به یک جاده شنی برسید. این جاده را به مسافت 23 کیلومتر طی کنید تا دهانه غار را ببینید. با توجه به اینکه راه زیادی را برای رسیدن به این غار در پیش دارید رزرو یکی از بهترین هتل های قشم برای استراحتی تمام و کمال را ضروری می دانیم و رزرو این هتل ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

غار نمکی قشم چگونه به وجود آمده است؟

قدمت این غار به چندصد میلیون سال قبل یعنی دوران کامبرین باز می گردد. یافته ها حاکی از آن است که حدود 570 میلیون سال پیش این غار شروع به تشکیل شده و به مرور زمان به شکل امروزی درآمده است. گنبد نمکی این غار که از سنگ های آذرین تشکیل شده، در ابتدا یک لایه بوده و در گذر زمان قندیل های این غار را بوجود آورده است. گفته شد این غار در قدیم به نام سه مرد برهنه شناخته می شد، این نام به این دلیل گذاشته شده که سه زمین شناس از جمهوری چک برای نقشه برداری به این غار رفته بودند. برای نقشه برداری تا ته غار باید در آب نمک شنا می کردند به این منظور برهنه شدند و بخش های آبی این غار را برای نقشه برداری شنا کردند. بدین سان این نام بر روی غار نمکی گذاشته شد. همین حالا یکی از هتل های قشم را رزرو کنید و برنامه ای کامل برای بازدید از این غار شگفت انگیز تدارک ببینید.
 
غار نمکی قشم

بهترین زمان بازدید از غار نمکدان و وسایل مورد نیاز

در ابتدا باید بگوییم برای اینکه گرمای هوا شما را اذیت نکند باید در فصول پاییز و زمستان برای سفر به قشم و بازدید از غار نمکدان اقدام کنید. بهتر است در روز هنگام از گنبد و غار نمکدان بازدید کنید اما اگر با خفاش ها مشکلی ندارید می توانید در شب هنگام نیز به این مکان بروید. پس از آن آماده کردن وسایل ضروری را به شما پیشنهاد می کنیم. پس از رزرو و اقامت در یکی از بهترین هتل های قشم همه وسایل خود را در کوله بگذارید. امکانات و خدمات زیادی در گنبد و غار نمکی وجود ندارد بنابراین سعی کنید وسایلتان را جا نگذارید.
چراغ قوه به همراه داشته باشید که می توانید در ابتدای غار آن را اجاره کنید. برای حمل زباله های خود پلاستیک به همراه داشته باشید. یک خوراکی مناسب و یک بطری آب نیز در کوله خود قرار دهید. کفش مناسب بدون پاشنه و لباس مناسب نیز برای راحت حرکت کردن در ناهمواری ها به شما کمک خواهد کرد. به همراه داشتن نقشه غار نیز

نکاتی درباره سفر به غار نمکی قشم

برای سفر به غار نمکی حتما از قبل یکی از هتل های قشم را رزرو کنید تا پس از بازگشت بتوانید یک استراحت حسابی داشته باشید. به قندیل ها و سنگ های نمک داخل غار دست نزنید و یا به آن ها آسیبی نرسانید. اگر به دالان های دوم و سوم می روید باید تجهیزات غارنوردی همراه داشته باشید. در داخل غار، حشرات و خفاش ها زندگی می کنند اگر حساسیت دارید استفاده از قرص به شما کمک می کند. در ضمن سکوت را برای آرامش خفاش ها رعایت کنید. اگر به تنهایی سفر می کنید و لیدر ندارید حتما از نقشه غار استفاده کنید. از افراد بومی خرید کنید تا به اقتصاد محلی آن منطقه کمکی کرده باشید. اگر دوست دارید می توانید زباله هایی که در غار وجود دارند را جمع کنید و به بیرون منتقل نمایید.

بهترین هتل های قشم و رزرو آن ها

تا اینجای کار به طور کامل با غار نمکدان قشم، وسایل موردنیاز، راه های رسیدن به آن، نکاتی که باید رعایت کنید و بهترین زمان برای بازدید از آن را دانستید. حال نوبت آن رسیده است ک با مهم ترین قسمت سفر خود یعنی اقامت در یکی از هتل های قشم آشنا شوید. قبل از راه افتادن از شهر خود باید یکی از بهترین این هتل ها را رزرو کنید تا اقامتی عالی و سفری دلنشین را تجربه نمایید. در میان هتل های این جزیره، هتل آتامان، هتل ارم، هتل ساحلی خلیج فارس، هتل آرتا، هتل بوتیک ایرمان و مجتمع اقامتی ساحل طلائی از جمله بهترین اقامتگاه ها در قشم هستند.
شما می توانید بهترین هتل های قشم را به راحتی آب خوردن از رزرواسیون سیتا (Cita.ir) رزرو کنید. ابتدا قیمت های هر هتل را با یکدیگر مقایسه کنید و پس از مشاهده تصاویر، لیست اتاق ها، امکانات، جاذبه های اطراف هتل، لوکیشن و... هتل دلخواه خود را انتخاب کنید. در نهایت با وارد کردن اطلاعات خود و واریز وجه به صورت اینترنتی با کارت بانکی، اقامتگاه مورد نظر رزرو قطعی شده و شما می توانید وسایل و تجهیزات خود را برای بازدید از غار نمکی و دیگر جاذبه های شگفت انگیز قشم جمع آوری کنید. اگر در هر مرحله از رزرو هتل به مشکلی برخوردید می توانید با شماره های 02191012608 و 02191013031 تماس بگیرید تا پشتیبانان دلسوز سیتا مشکل شما را در سریع ترین زمان حل کنند.