تبیان، دستیار زندگی

داستان انیمیشن ماشین‌ها متفاوت‌تر از هر روایتی دیگر

نگاه جادویی زندگی از زاویه ماشین‌ها

اگه انیمیشن‌های دهه 60 یا 70 را نگاه کنیم و نظرات بچه‌های آن دوران را شنیده باشیم اصلا نمی‌توانیم مقایسه‌ای گذرا هم نسبت به تفاوت‌ها و ایده‌های روایی داستان آنها داشته باشیم انقدر تکنولوژی و ایده‌ها متفاوت شده که کاملا همه‌چیز دگرگون شده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انیمیشن
به طور مثال؛ انیمیشن‌هایی لوک خوش‌شانس، آرتور، افسانه شجاعان، ایکیوسان، ساعت برنارد، کارگاه گجت، تابالوگا، اوگی و دوستان را که ببینید تا انیمیشن‌های امروزی مثل کار، هریث جاسوس، سه کله پوک کوچولو، هتل ترانسیلوانیا، اسرار آپولو 10 و کارخانه هیولاها تغییر را خواهید دید.

خیلی از این انیمیشن‌ها روایت‌های متفاوتی دارند که استودیوهای معروفی آن‌ها را می‌سازند و پرطرفدار هستند از کمپانی والت دیزنی، جیبلی، نیکلودین تا پیکسار و برادران وارنر و بلواسکای استودیو. اگر به روایت داستان انیمیشن ماشین‌های مسابقه‌ای پیکسار نگاه کنیم تفاوت هیجانات و اتفاقات آن را به خوبی توجه می‌شویم. فکر کنید در انیمیشن ماشین‌های مسابقه‌ای قرار است داستان زندگی ماشین‌ها را ببینیم داستانی که هیچ انسانی در آن جای ندارد.

ماشین که شبیه جوجه اردک زشت بود؛ ایده شد

حالا حقایق جالبی درباره انیمیشن ماشین‌های مسابقه‌ای یا همان (car) وجود دارد که می‌تواند برایتان جالب باشد که روایت می‌کنیم.

گفته شده بود که در کشور دانمارک مهندسان ایده‌ای را مطرح کرده بودند که ماشین 3 چرخ را تولید کنند که با الکتریسیته کار کند یورگن کلوبین نویسنده داستان ماشین می‌گوید وقتی این ماشین را دیدم حس می‌کردم شبیه به جوجه اردک زشت است و تصمیم گرفتم تا داستانی درباره آن ماشین بنویسم که رسیدم به انیمیشن ماشین‌ها.


جذابیتی به نام کینگ واقعی و شگفت‌زده

اتفاقی که انیمیشن‌ها را جذاب می‌کند حضور بازیگران مشهور و صداپیشگان حرفه‌ای است که مخاطب راترغیب به تماشای آن انیمیشن می‌کند این اتفاق در انیمیشن کار با حضور بزرگان دنیای ماشین‌های مسابقه‌ای رخ داد، ماشین آبی رنگ و پیشکسوت با صدای «ریچارد پتی» از رانندگان جادویی مسابقات نسکار است که لقب‌اش هم the king  حتی صداگذاری شخصیت the king در انیمیشن‌ها توسط همسر واقعی ریچارد پتی انجام شده است.

تعداد زیاد ماشین‌های طراحی شده، غیرقابل توصیف

اول مسابقه انیمیشن ماشین نزدیک به ۶۰ هزار ماشین به‌عنوان تماشاگر وجود دارند، نزدیک به ۷۰۰ ماشین دیگر در میانه میدان به‌عنوان خدمات یا با هر عنوان دیگری دیده می‌شوند.

در مسابقه نهایی این انیمیشن حدود ۱۰۰ هزار ماشین هم در قالب تماشاگران، ۱۳ هزار خودرو درحال ورود به ورزشگاه و حدود ۱۵۰۰ خودرو در میانه ورزشگاه حضور دارند که اگر این تعداد را جمع بزنیم با رقمی عجیب و غریب مواجه می‌شویم رقمی که به اندازه همان انیمیشن «آپ» غیر قابل باور بود که 10297 بادکنک را طراحی کرده بودند.

جایی که باعث می‌شود مخاطب را به وجد بیاورد اینجاست که هر کدام از آن ماشین‌ها با جزییات طراحی شدند و هیچ‌کدامشان کپی نیستند و ماشین‌ها تک تک منحصر به فرد هستند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .