تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با چند جایگزین طبیعی برای نوشابه‌های انرژی‌زا

نوشیدنی‌های انرژی‌زای خانگی

آیا احساس خستگی و بی انرژی بودن می‌کنید؟ پس با این نوشیدنی‌های انرژی‌زای خانگی انرژی بگیرید. از مرکبات گرفته تا اسموتی‌های سبز و مایعات الکترولیت‌دار همگی می‌توانند به شما انرژی سالمی بدهند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نوشیدنی‌های انرژی‌زا
همهٔ ما می‌دانیم که هیدراته ماندن بدن و داشتن انرژی چقدر برای انجام کارهای روزمره‌مان لازم است. اما گاهی آب به‌تنهایی برای این امر کافی نیست.

نوشیدنی با پرتقال

به دنبال یک نوشیدنی سالم هستید که هم به شما انرژی بدهد و هم سیستم ایمنی‌تان را قوی کند؟ بسیار خب، این نوشیدنی پرتقالی خانگی را امتحان کنید. مزهٔ خوشایند و تازهٔ پرتقال کمک می‌کند بدون اینکه انرژی‌تان ناگهان بالا برود و سپس ناگهان افت کند، انرژی بگیرید.
این نوشیدنی در ترکیب با طالبی و هویج درست می‌شود تا بیشتر انرژی بگیرید. این نوشیدنی را می‌توانید هر روز بنوشید.
مواد لازم:
شما به دو عدد پرتقال پوست گرفته شده و هسته گیری شده، چهار فنجان طالبی خرد شده، دو عدد هویج خرد شده و یک فنجان آب نیاز دارید.
همهٔ مواد را در مخلوط‌کن بریزید و ترکیبی نرم تهیه کنید. حالا این نوشیدنی جذاب را نوش جان کنید.

وقتی می‌توانید خودتان در خانه با موادی ساده و در دسترس انواع اسموتی‌ها و نوشیدنی‌ها و هر چیزی را که دوست دارید بدون مواد افزودنی و شیمیایی تهیه کنید پس چه‌بهتر که حتماً این کار را انجام دهید و انرژی خوبی نیز بگیرید


نوشیدنی الکترولیتی مرکبات

این نوشیدنی الکترولیتی خانگی برای هیدراته ماندن بدن بسیار عالی است و می‌تواند جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های ورزشی و صنعتی که پُر از قند و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هستند باشد.
مواد لازم:
نصف فنجان آب‌پرتقال، یک‌چهارم فنجان آبلیمو، یک‌چهارم فنجان آب گریپ‌فروت، دو فنجان آب، دو قاشق غذاخوری عسل و یک‌هشتم قاشق چایخوری نمک صورتی.
همهٔ مواد را در مخلوط‌کن ۳۰ ثانیه میکس کنید و نوش جان کنید.

نوشیدنی با شیر نارگیل

می‌توانید با لیموترش و پرتقال و آب نارگیل یک نوشیدنی لذیذ خانگی و انرژی‌زا تهیه کنید. آب نارگیل، اساس این نوشیدنی است که الکترولیت طبیعی دارد و بدنتان را هیدراته و پرانرژی نگه می‌دارد. ضمناً این نوشیدنی سرشار از ویتامین C است. بهتر از همه اینکه تهیهٔ آن فقط پنج دقیقه وقتتان را می‌گیرد.
مواد لازم:
آب نارگیل یک لیوان، آب دو عدد لیموترش، آب دو عدد پرتقال، ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه پودر شده، ۲ تا ۴ قاشق شیره خرما یا انگور، چند برگ نعنای تازه و یک فنجان آب.
همهٔ مواد را در مخلوط‌کن خوب میکس کرده و میل کنید.

اسموتی سبز کلاسیک

این اسموتی سبز کلاسیک بدون هیچ طعم‌دهندهٔ مصنوعی به شما انرژی خوبی می‌دهد. اسموتی که به شما پیشنهاد می‌کنیم شیرین و ترش است و ترکیبی از سبزیجات برگدار و مرکبات است. همچنین می‌توانید برای سیرکننده بودن این اسموتی به آن پروتئین اضافه کنید.
مواد لازم:
یک فنجان شیر بادام یا هر شیر غیر لبنی دیگر، یک فنجان بچه برگ خرد شدهٔ اسفناج، یک عدد موز بزرگ و رسیده و منجمد که تکه‌تکه شده، یک قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی، یک قاشق غذاخوری دانه چیا یا بذرکتان پودر شده و کمی دارچین.
تمام مواد را در مخلوط‌کن خوب میکس کرده و نوش جان کنید.

نوشیدنی پرتقال توسرخ با چای سبز و دانه چیا

این معجون یک نوشیدنی سالم و مقوی و انرژی‌بخش است که طعمی گرم و اثرگذار دارد.
مواد لازم:
یک عدد چای سبز کیسه‌ای، ۲۵۰ میلی‌لیتر آب جوش، آب یک عدد پرتقال توسرخ، دو قاشق غذاخوری دانه چیا
چای سبز را داخل آب جوش گذاشته و اجازه دهید پنج دقیقه دم بکشد. کیسه را خارج کرده و آب‌پرتقال و دانه چیا را اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. مواد را در ظرف درداری حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید. این نوشیدنی را می‌توانید پیش از ورزش هم بنوشید و انرژی بگیرید.

اسموتی توت‌فرنگی و کلم کیل و آناناس

هیچ چیزی بهتر از یک اسموتی سالم برای صبحانه نیست. ترکیب کلم کیل، توت‌فرنگی، موز و آناناس بسیار عالی است. اگر طعم کلم کیل را دوست ندارید، نگران نباشید مزهٔ آن را اصلاً حس نخواهید کرد. این اسموتی سرشار از مواد مغذی است.
مواد لازم:
سه عدد توت‌فرنگی، سه‌تکه متوسط آناناس تازه و خرد شده، نصف یک عدد موز، یک فنجان برگ خرد شدهٔ کلم کیل و یک فنجان شیر بادام.
همهٔ مواد را ۳ دقیقه روی دور تند در مخلوط‌کن ترکیب کنید و طی دو وعده آن را میل نمایید.

نوشیدنی زنجبیل و زردچوبه

مواد لازم:
آب جوش، یک و نیم تا دو قاشق مرباخوری عسل، دو سانتیمتر ریشه تازه زنجبیل، آب نصف لیموی تازه و یک‌چهارم قاشق مرباخوری زردچوبه. برش‌های ریز زنجبیل را در فنجان یا ماگتان که آب جوش در آن ریخته‌اید بریزید و زردچوبه را نیز اضافه کنید. بعد از چند دقیقه آن را صاف کرده، بقیه مواد را اضافه کرده و میل نمایید.

آیا خوب است نوشابه‌های انرژی‌زای موجود در بازار را مصرف کنیم؟

حالا شاید این سؤال برایتان مطرح شود که پس این‌همه نوشابه‌های انرژی‌زای موجود در بازار چطور؟ آیا خوب است آنها را مصرف کنید؟ شاید همهٔ برندهای نوشابه‌های انرژی‌زا بد نباشند؛ اما به‌هرحال وقتی امکان تهیهٔ چیزی را در خانه دارید بهتر است سراغ انواع صنعتی نروید.
وقتی می‌توانید خودتان در خانه با موادی ساده و در دسترس انواع اسموتی‌ها و نوشیدنی‌ها و هر چیزی را که دوست دارید بدون مواد افزودنی و شیمیایی تهیه کنید پس چه‌بهتر که حتماً این کار را انجام دهید و انرژی خوبی نیز بگیرید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.