تبیان، دستیار زندگی

خرید بهترین اسپیکر خانگی

نکات مهم حین خرید اسپیکر خانگی که باید به آن‎ها توجه داشته باشید به همراه معرفی قابلیت‌های اسپیکر بزرگ در بازار برای بسیاری از ما موزیک بخش قابل توجهی از زندگی ‌ما را به خود اختصاص داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خرید اسپیکر خانگی
خرید اسپیکر خانگی



خرید اسپیکر خانگی خوب باعث می‌‎شود تا لذتی که از دنیای آهنگ‌ها می‎‌بریم بسیار بیشتر باشد. قطعا لذت شنیدن موزیک مورد علاقه‌‎مان با یک سیستم صوتی قدرتمند با هیچ ‌چیزی قابل مقایسه نیست.  اما این وسیله چیزی نیست که هرروز با خرید آن سروکار داشته باشیم. در نتیجه در این نوشتار کوتاه سعی می‎کنیم تا یک معرفی کامل و جامع برای خرید اسپیکر بزرگ داشته باشیم.

اسپیکر خانگی چیست؟

اسپیکر خانگی (Home Speaker) یک سیستم صوتی است که برای استفاده در فضای داخلی منازل و ساختمان‎‌ها طراحی شده است. ابعاد و شکل و شمایل آن به شکلی است که می‎‌توان آن را در کنار سایر سیستم صوتی تصویری خانه مانند تلویزیون‌‎ها قرار داد و افراد خانواده می‌‎توانند از صدایی شفاف و پرقدرت استفاده کنند یا این‌که به مهمانی‌‎های خود شور و هیجان ببخشند.

حین خرید اسپیکر خانگی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اگر قصد خرید اسپیکر خانگی داشته باشید و وارد یکی از فروشگاه‌ها شوید احتمالا با انواع و اقسام اسپیکر خانگی مواجه خواهید شد. این مسئله ممکن است شما را سردرگم کند. به همین خاطر در این قسمت به این نکته می‌‎پردازیم که مشخصات یک اسپیکر خانگی چگونه باید باشد.

هزینه خرید اسپیکر خانگی
هزینه خرید اسپیکر بزرگ بسته به اندازه، برند، کیفیت و امکاناتی که دارد، بسیار متفاوت خواهد بود و می‌تواند از چند صد هزار تومان تا چندین میلیون باشد. به یاد داشته باشید که گران‎ترین اسپیکر لزوما بهترین انتخاب ممکن نیست چراکه کارایی یک اسپیکر به محیط آن نیز بستگی دارد. به عنوان مثال اگر اتاقی که از آن استفاده می‌کنید، کوچک باشد نیازی به خرید اسپیکرهای بزرگ دوتایی غول‎‌پیکر نیست. همچنین یک اسپیکر ارزان کوچک هم برای استفاده در سینمای خانگی جالب خواهد بود.

کیفیت صدا
کیفیت صدا کاملا سلیقه‌‎ای است. افراد مختلف سلیقه‌های گوناگونی دارند بنابراین آنچه برای یک نفر صدایی فوق‌العاده به نظر می‏رسد، ممکن است فرد دیگری را آزار دهد. بنابراین حین خرید اسپیکر خانگی به خاطر داشته باشید که چیزی تحت عنوان بهترین اسپیکر وجود ندارد.
بهتر است حین خرید اسپیکر به چندین مدل موسیقی که خوب آن‎ها را می‌‎شناسید گوش دهید. می‌‎توانید حین خرید آهنگ‌های مورد علاقه خود آنها را روی یک فلش ‌مموری داشته باشید تا اسپیکرها را با استفاده از همین آهنگ‌ها تست کنید.

بلندی صدا و قدرت اسپیکر
از اسپیکر خانگی خود انتظار دارید تا چه مقدار بلندی داشته باشد؟ فضایی که قرار است اسپیکر در آن استفاده شود چقدر بزرگ است؟ این‎ها سوالاتی است که می‌توانید از خود و فروشنده بپرسید. میزان بلندی صدای یک اسپیکر همان توان خروجی آن است که اصولا روی خودش درج شده.
قدرت اسپیکر هم در میزان بیسی است که می‎تواند ایجاد کند و آن را با فرکانس مشخص می‎‌کنند. اگر قصد ورزش در خانه دارید یا علاقه‎‌مند به موزیک با بیس هستید، حتما حین خرید اسپیکر خانگی به این نکته نیز توجه کنید.
 
اسپیکر بزرگ
اسپیکر بزرگ

قدرت باتری
اگر قصد استفاده از اسپیکر در خانه را داشته باشید، آن را به شکل مستقیم به برق متصل می‎‌کنید اما گاهی پیش می‌‎آید که نیاز به استفاده از باتری را داریم. به همین خاطر حین خرید اسپیکر خونگی باید به این نکته توجه داشته باشیم که دستگاه از قدرت باتری مناسب برخوردار باشد. اما اگر قرار است که از آن صرفا در خانه استفاده کنید بنابراین بهتر است که اسپیکر بزرگ خریداری کنید که باتری معمولی داشته باشد تا هزینه‌‎ای که می‌‎کنید نیز کاهش یابد.

پورت‎ها و ورودی‎/خروجی‎ها
اگر قصد خرید اسپیکر بزرگ دارید، لازم است که به پورت‌‎های آن نیز توجه داشته باشید. برای مثال برای یک اسپیکر خانگی نیاز است که حتما از قابلیت بلوتوث برخوردار باشد. همچنین پشتیبانی از USB نیز ضروری است. اصولا پشتیبانی از کابل‎های AVI، HDMI و کامپوننت در اسپیکرهای معمولی دیده نمی‏‌شود اما اگر قصد خرید یک اسپیکر خانگی را دارید باید به این نکته هم توجه داشته باشید.

قابلیت‎های جانبی اسپیکرها
اسپیکرها این روزها قابلیت‌‎های متعددی دارند که ممکن است برای شما هم جالب باشند. ازجمله‌ی آن‎ها می‌‎تواند به موارد زیر اشاره کرد:
● کارائوکه: قابلیتی است که به وسیله‎ آن می‎‌توانید یک آهنگ را بدون صدای خواننده آن پخش کرده و به این ترتیب مهمانی‌‎های خود را پرشور کنید. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید لازم است که حین خرید اسپیکر خانگی از فروشنده بپرسید که آیا این اسپیکر قابلیت ووکال ریموور را دارد یا نه. در صورتی که ووکال ریموور در آن موجود باشد، می‌‎توان صدای خواننده را از هر ترانه‌‎ای جدا کرد.
● رادیو: یکی دیگر از قابلیت‎‌های اسپیکرهاست که در صورت تمایل بهتر است پشتیبانی دستگاه از این قابلیت را از فروشنده بپرسید.

تناسب اسپیکر با دکوراسیون داخلی
اگر قصد خرید اسپیکر بزرگ را داشته باشید، قطعا بخش قابل توجهی از فضای خانه‌ شما را اشغال خواهد کرد. همین مسئله سبب می‎شود تا توجه‌‎ها را به سوی خود جلب کند. به همین خاطر نیاز است که حتما حین خرید اسپیکر بزرگ به اندازه‎ آن توجه داشته باشید. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که شکل و شمایل اسپیکرها مختلف است می‌‎تواند به صورت ساده، کلاسیک، دی‎‌جی‌دار یا به همراه رقص نور باشد.
بعضی از اسپیکرها دارای چراغ‎‌های ال‎‌ای‎‌دی هستند که می‎توانند متناسب با ریتم و بیس روشن و خاموش شوند و این موضوع خصوصا در مهمانی‎‌ها بسیار جالب و هیجان‎‌انگیز است.

 
اسپیکر تکی و دوتایی
اسپیکر تکی و دوتایی


سخن پایانی

اسپیکرها یکی از اجزای جدانشدنی دوستداران موسیقی است. همچنین افرادی که تمایل دارند تا سیستم صوتی‎ و تصویری‌شان با بهترین کیفیت ممکن باشد نیز به اسپیکرها نیاز خواهند داشت. ما در این نوشته بررسی کردیم که مشخصات یک اسپیکر خانگی چگونه باید باشد و در حین خرید اسپیکر خانگی باید به چه نکاتی توجه کرد.
اگر قصد خرید اسپیکر دارید یا دوست دارید که از این وسیله به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده کنید، می‌توانید انواع اسپیکر جفت و تک در فروشگاه همکار عمده تهیه کنید. اسپیکرهای موجود در این فروشگاه در برندهای مختلف، اندازه‌، قدرت صدا و با امکانات گوناگون است و افراد با بودجه و نیازمندی‌های متنوع می‌توانند اسپیکر مدنظر خود را خریداری کنند.