تبیان، دستیار زندگی

محصولاتی که در سال جدید میلادی اپل معرفی می‌کند

نوبرانه‌های اپل در 2023

بنابر گزارشات رسیده در سال جدید میلادی اپل از محصولات کاملا جدیدی در کنار بروزرسانی سخت افزاری محصولات قدیمی‌اش رونمایی می‌کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
اپل
کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل با عنوان رویداد WWDC (مخفف Worldwide Developers Conference) سالانه برگزار می‌شود و طبق هر سال انتظار داریم که اپل از جدیدترین نسخه سیستم عامل‌های خود رونمایی کند.

علی رغم اینکه امسال سال جذابی برای دوستداران اپل بود و محصولات جذابی مثل سری آیفون 14، آیپد پرو 11، اپل واچ سری 8 و اولترا و همچنین مک بوک‌های کاربردی روانه بازار شد، اما بازهم در سال جدید انتظارات زیادی از آن می‌رود. اپل در سال 2023 رویداد WWDC 2023 (کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان) را در پیش دارد که احتمالا علاوه بر بروزرسانی‌های جدید، از دستگاه‌های زیادی رونمایی خواهد کرد که شاید برخی از آن‌ها را برای اولین‌بار ببینیم.

محصولات جدید

یکی از این محصولات جدید احتمالا هدست واقعیت ترکیبی است که احتمالا با سیستم عامل xrOS و مخصوص محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد بود که طرفداران بازی استقبال زیادی از آن می‌کنند. البته به نظر می‌رسد اولین هدست اپل هزاران دلار قیمت داشته باشد. در بهار 2023 نیز انتظار معرفی هوم‌پاد مجهز به نمایشگر را داریم. همچنین انتظار می‌رود یک کنسول بازی هم محصول دیگر اپل باشد و یا شاید از یک نسخه مخصوص اپل تی‌وی با مشخصات فنی قدرتمند برای اجرای بازی‌ها رونمایی شود که برای فهمیدن این موضوع باید تا پاییز 2023 دست نگه داریم.

سری 15

اولین چیزی که از این رویداد به ذهن می‌رسد، رونمایی  از سری 15 آیفون است که طبق روال هر سال این سری نیز مانند نسل 14 و قبل تر در چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس یا اولترا ارائه می‌شود. البته بنا به قول‌های اپل قرار است فاصله میان مدل‌های پرو و استاندارد بیشتر شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود، سری جدید دارای پورت USB-C و مجهز به ویژگی جزیره پویا یا داینامیک آیلند باشد. منظور از داینامیک آیلند بریدگی بیضی شکل بالای صفحه است که در آیفون  14پرو و 14پرومکس می‌بینیم و فیس آیدی و دوربین جلو را در خود جای داده است.

 پیش‌بینی می‌شود که اپل تغییراتی در طراحی تبلت‌هایش داشته باشد و احتمالاً آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی مجهز به تراشه خانواده M را رونمایی کند. همچنین بعید نیست که برای رقابت با محصولاتی مانند گلکسی تب S9 اولترا سامسونگ، اپل آیپد پرو با نمایشگر 14 اینچی را ارائه کند.


SE پلاس

طبق شایعات شنیده شده آیفون SE پلاس طراحی مشابهی با آیفون XR خواهد داشت ولی نسبت به آن نمایشگر بزرگ‌تری دارد و بالطبع گران‌تر است.

مک‌های جدید

با اینکه امسال تراشه M2 همراه با مک‌بوک‌های مجهز به آن ارائه شد ولی بازهم در سال جدید انتظار می‌رود که محصولات زیادی از این سری را داشته باشیم. یکی از آنها مک مینی با تراشه M2 پرو و دیگری مک‌بوک M2 پرو و مکس هستند که طبق اخبار رسیده در مارس 2023 ارائه می‌شوند.

همچنین احتمالا معرفی آی‌مک مجهز به چیپ M2 و یا حتی آی‌مک پرو با این تراشه نیز است. از آنجایی که مک‌های‌ پرو موجود مجهز به پردازنده اینتل و بسیار قدرتمند هستند، اپل احتمالاً با پردازنده‌های اختصاصی خود مانند M2 اولترا یا اکستریم به میدان می‌آید.

همچنین حرف و حدیث‌هایی از مک‌بوک ایر 15 اینچی نیز در میان است که شاید در کنفرانس WWDC 2023 آن را ببینیم.

آیپدهای جدید

پیش‌بینی می‌شود که اپل تغییراتی در طراحی تبلت‌هایش داشته باشد و احتمالاً آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی مجهز به تراشه خانواده M را رونمایی کند. همچنین بعید نیست که برای رقابت با محصولاتی مانند گلکسی تب S9 اولترا سامسونگ، اپل آیپد پرو با نمایشگر 14 اینچی را ارائه کند.
به هرحال برای اطمینان صد در صدی باید تا زمان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان صبر کنیم تا ببینیم امسال اپل چه برنامه و سیاستی برای رونمایی از محصولاتش دارد و این مطالب فقط احتمالاتی بر مبنای اخبار و نقل قول‌های رسیده از این کمپانی بزرگ است.