تبیان، دستیار زندگی

چکار کنیم پینگ در بازی کم بشه؟

عنصر حیاتی گیمرها

یکی از دلایل کلافه‌ شدن بازیکنان ‌حرفه‌ای پینگ بالا است و آن را عامل شکست خود در بازی‌های آنلاین می‌دانند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیمر
اگر دور و بر خود یک نوجوان اهل بازی‌های ویدیویی دارید، به احتمال زیاد واژه پینگ را شنیده‌اید. پینگ واحدی است که برای اندازه‌گیری تأخیر استفاده می‌شود و مخفف Packet Internet Groper است، که به‌اختصار Ping گفته می‌شود.

پینگ یعنی چی؟

به زبان ساده پینگ مدت زمان ارسال دستور تا عملی شدن آن دستور است. حال می‌خواهد این دستور در یک بازی آنلاین باشد و شما در حال یک رقابت تنگاتنگ باشید و یا حتی در حال جستجو در گوگل باشید. مدت زمانی که یک واژه یا عبارت را در مرورگر می‌نویسید و کلید اینتر را می‌زنید و منتظر می‌مانید تا پاسخ دریافت کنید، پینگ است. حال اگر پینگ بالا باشد، زمان انتظار شما بیشتر می‌شود و اگر پینگ پایین باشد به سرعت نتیجه درخواست خود را می‌بینید.

چرا پینگ مهمه؟

این مسئله برای کاربران بازی‌های ویدیویی بسیار مهم است و جزو مولفه‌های حیاتی هنگام خرید بسته‌ها و یا اشتراکات اینترنتی است. چراکه پینگ بالا و زمان تاخیر چند میلی ثانیه در یک بازی آنلاین برتری خیلی زیادی به بازیکن رقیب می‌دهد. همچنین اگر بازی تک نفره هم باشد، روند آن را کند و به شدت خسته کننده می‌کند.

در ضمن اگر شما بهترین مودم را هم داشته باشید تأثیر مثبتی روی اینترنت نامطلوب ندارد. همچنین پایداری اینترنت و پشتیبانی رضایت بخش، از موارد مهم در انتخاب اینترنت مناسب بازی است.
به زبان ساده پینگ مدت زمان ارسال دستور تا عملی شدن آن دستور است. حال می‌خواهد این دستور در یک بازی آنلاین باشد و شما در حال یک رقابت تنگاتنگ باشید و یا حتی در حال جستجو در گوگل باشید.

پینگ خوب چقدره؟

واحد اندازه گیری پینگ میلی ثانیه است و هرچه این عدد کمتر باشد به معنای بهتر بودن سرعت پاسخ است.

به طور کلی یک پینگ ایده‌آل زیر 50 میلی‌ثانیه است که برای بازی‌های آنلاینی که رقابتی هستند، بسیار عالی عمل می‌کند، یعنی تصاویر وضوع خوبی دارند و هیچ گونه تاخیری را متوجه نمی‌شوید.

پینگ ​​بین 50 تا 100 میلی ثانیه هم قابل قبول است و به شما امکان بازی‌ در اکثر سرورها را می‌دهد.

اما وقتی این مقدار به بیش از 150 می‌رسد تازه متوجه کندی و آزاردهنده بودن بازی می‌شوید. عمل به دستورات بسیار کند می‌شود و تصاویر دیگر وضوح ندارد و حتی تا پیکسلی شدن پیش می‌رود تا جایی که دیگر ارتباط با سرور قطع می‌شود.

معمولاً میزان پینگ در بهترین حالت در ایران عددی بین 5 تا 120 مگابیت بر ثانیه است.

چجوری پینگ رو اندازه بگیریم؟

برای این کار چندین ابزار و نرم‌افزار وجود دارد که به شما میزان سرعت اینترنت و پینگ آن را می‌گوید. مثلا می‌توانید برنامه‌هایی مثل Ping tools را روی تلفن همراه نصب کنید و یا سری به سایت speed test بزنید. توجه داشته باشید در سایت‌های فارسی برخی مواقع به جای پینگ از واژه «زمان پاسخ» استفاده می‌کنند. 


چکار کنیم پینگ کم بشه؟

قبل از بازی آنتی ویروس و فایروال را قطع کنید.

قبل از بازی سایت و نرم‌افزارهای متصل به اینترنت را قطع کنید.

هنگام بازی دانلود نکنید.

مودم را در نزدیکی محل بازی بگذارید.

کاربران متصل به مودم را کم کنید.

از مودم جدید و بروز استفاده کنید.

از اینترنت مخصوص بازی که برخی شرکت‌ها ارائه می‌دهند استفاده کنید.

به جای استفاده بی سیم از از کابل Lan استفاده کنید.