تبیان، دستیار زندگی

سکو مرکزی با ارائه تسهیلات به موسسات

سکویی برای رونق کسب و کارهای حوزه کودک

عروسک‌های بازی و نمایشی، طراحی بازی‌های برد گیم، طراحی بازی موبایلی و دیجیتالی، ساخت اپلیکشن‌های تعاملی کودک و نوجوان و... حوزه‌هایی از بخش فرهنگ هستند که به دلیل کم توجهی به آن‌ها در سال‌های اخیر نادیده گرفته شدند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تسهیلات مالی
همیشه این فعالیت‌های کوچک و نوپا که قدرت سرمایه‌گذاری بالایی ندارند سعی می‌کنند راهی باز کنند تا پله پله، قله‌های پیشرفت فرهنگی را طی کنند اما غافل از اینکه شرکت‌های بزرگ و خصوصی مسیر را برای آنان سخت‌تر می‌کنند.

برخی از ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی در این مسیر سعی کردند برای این کسب و کارها مسیر تازه‌ای باز کنند تا بتوانند جانی بگیرند و راه فعالیت‌ها برایشان آسان‌تر شود.

در اختیار قرار دادن امکانات به تولیدکنندگان فرهنگی کودک

اصلی‌ترین مولفه‌ها برای موسسات این است که محورهای هویت ایرانی - اسلامی مثل تقویت هویت بومی و ترویج ایرانی اسلامی، رویاپردازی و قصه پردازی و توجه به آینده ایران اسلامی و شخصیت پردازی و کاراکتر متناسب با تعاریف ملی را رعایت کنند.

«سکو» مرکزی فرهنگی اجتماعی که به همراه حوزه هنری کودک ونوجوان و صندوق پژوهش سپهر سعی دارند از موسسه‌های کسب و کارهای کودک با در اختیار گذاشتن تسهیلات مالی، اعتباری و... به آنان کمک کنند.

مسعود مهراد مسئول مرکز «سکو» درباره اتفاقات مرکز و نوع خدمات به موسسات فرهنگی مختص کودک به تبیان می‌گوید، با توجه به اینکه کودکان در هویت فرهنگی جامعه نقش مهم و اصلی را دارند، توسعه کسب و کارهای مرتبط به این گروه سنی بسیار موثر است و باعث پیشرفت در حوزه فرهنگ می‌شود.

اگر به بازار محصولات کودکان نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که بیشتر محصولات کپی یا وارداتی هستند به همین خاطر حمایت از کسب و کارهای کوچک اما تخصصی در این زمینه براساس مولفه‌های ایرانی اسلامی می‌تواند نقش موثری در فرهنگ کشور داشته باشد.

تولیداتی که نقش فرهنگی کودک را بالا می‌برد

مرکز سکو با در اختیار گذاشتن تسهیلاتی مانند امتیاز وام، قرض‌الحسنه و سرمایه در گردش به موسسات کمک می‌کند تا بتوانند کسب و کارشان را رونق ببخشند.

نوع رقم تسهیلات به این شکل است که در قرض‌الحسنه 50 میلیون تومان، سرمایه در گردش 300 میلیون تومان و امتیاز وام 100 میلیون تومان است.

موضوعات هم براساس تولید و ساخت انواع اسباب‌بازی‌های کودک و نوجوان، طراحی و ساخت و تولید بازی‌های رومیزی و برد گیم و طراحی و ساخت و تولید بازی‌های موبایلی و دیجیتال کودک، ساخت عروسک بازی و نمایشی، ساخت و تولید اپلیکیشن‌های عاملی کودک و نوجوان و تولید و ساخت هدایا و کادو‌های کودک است.

اصلی‌ترین مولفه‌ها برای این موسسات این است که محورهای هویت ایرانی - اسلامی مثل تقویت هویت بومی و ترویج ایرانی اسلامی، رویاپردازی و قصه پردازی و توجه به آینده ایران اسلامی و شخصیت پردازی و کاراکتر متناسب با تعاریف ملی را رعایت کنند.