تبیان، دستیار زندگی

موفقیت همدم نمادی برای حل اختلال در امر ازدواج است

برگزاری رویداد دمی با همدم به منظور هم‌اندیشی پیرامون نقش سکوهای همسان‌گزینی در امر ازدواج توسط مؤسسه تبیان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رویداد دمی با همدم به منظور هم‌اندیشی پیرامون نقش سکوهای همسان‌گزینی در امر ازدواج بعد از ظهر یک‌شنبه مورخ 6 آذرماه به میزبانی تبیان برگزار  گردید.  
رویداد دمی با همدم
این رویداد با حضور مهمانان برجسته‌ای چون حجت‌الاسلام عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، دکتر زهره الهیان نماینده مجلس، مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، سیدحسن ساداتی امیری مدیرکل امور مجامع و مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و تنی چند از مسئولین دولتی و کشوری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار گردید.
زهره حسینی
در ابتدای این رویداد زهره حسینی مدیر پلتفرم همدم ضمن اشاره به دغدغه امروزی والدین و خانواده‌ها درخصوص ازدواج موفق فرزندانشان گفت: همدم دستیار خانواده‌ها در تسهیلگری ازدواج است.

وی در ادامه به شرح آمار تعداد ازدواج‌های صورت پذیرفته در همدم خبر داد و گفت: متقاضیان همدم را 62درصد آقایان و 38درصد از خانم‌ها تشکیل داده‌اند. در این بین 48درصد از این افراد دهه شصتی‌ها هستند.

وی همچنین تصریح کرد: تا  امروز 518 نفر از طریق همدم ازدواج کرده‌اند.
دکتر محسن احمدوند
پس از آن دکتر احمدوند معاون نوآوری تبیان به ایراد سخنرانی پرداخت و در بین سخنانش از تمامی نهادها و تشکل‌هایی که می‌توانند در راستای تسهیلگری ازدواج جوانان که امروزه به یک معضل تبدیل شده است، دعوت به همکاری نمود.

وی همچنین به خبر خوبی از همدم در این رویداد اشاره داشت و گفت: همین حالا و در همین ساعاتی که ما در حال برگزاری رویداد دمی با همدم هستیم، دو زوج همدمی به آمار اشاره شده قبلی ازدواج همدم اضافه شده‌اند.
دکتر امامی
دکتر امامی سومین سخنران این رویداد بود، وی ضمن اشاره به عواملی چون مهاجرت، شهرنشینی ناقص، تقلید و آثار مخرب فناوری‌های نوین در زندگی امروزه از اهمیت کار در حوزه ازدواج و وقت گذاشتن برای شکل‌ گیری یک خانواده گفت و اذعان داشت باید در این حوزه به فکر نوآوری باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه سخنان خود یکی از علل موفقیت همدم را، تیم خوب و متشکل همدم دانست و گفت این موفقیت می‎‌تواند به عنوان نمادی برای حل اختلال در امر ازدواج به خصوص در لایه شکل‌گیری آن به حساب آید.
حجت الاسلام عزت‌زمانی
در ادامه رویداد حجت‌الاسلام عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از عوامل همدم و تبیان برای تلاششان در امر واسطه گری ازدواج اظهار قدردانی کرد. وی همچنین به مجوزهای قانونی سامانه‌های همسریابی اشاره داشت و گفت: تمامی مجموعه‌هایی که در حوزه خانواده فعالیت دارند طبق قانون باید مجوز اخذ کنند که تمامی این شرایط بسیار تسهیل شده و آسان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه به این نکته نیز توجه شده است که هر کسی با هر نیتی و با هر کاری نتواند این مجوزها را اخذ کند. این مجوزها برای کسانی است که در این حوزه هم سابقه فعالیت دارند و هم تجربه کسب کرده‌اند.
وی همچنین در ادامه به تمامی افراد و سازمان‌های واجد این شرایط قول کمک و همکاری داد.
رویداد دمی با همدم
حسن ختام این رویداد نیز اهدای تندیس به معرفان حوزه ازدواج در همدم بود.