تبیان، دستیار زندگی

دور دنیا با جام جهانی 2022 این قسمت پرتغال؛

پرتغال ؛ سرزمین رونالدو اعجوبه پاطلایی

به بهانه جام جهانی به سراغ کشورهای راه یافته به این مسابقات می رویم با این تفاوت که منهای نگاه فوتبالی به اتفاقات عجیب و قوانین خاص کشورشان می پردازیم. در این گزارش  به کشور پرتغال، سرزمین مادری رونالدو سفر می‌کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : فاطمه ناجی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جام جهانی، کشور پرتغال، سرزمین رونالدو، 

ترین‌های پرتغال

پرتغال از غربی‌ترین کشور سرزمین اصلی اروپا به حساب می‌آید. این کشور جزو قدیمی‌ترین کشور و ملت اروپا است.پایتخت پرتغال شهر لیبسون از شهرهای مهم اتحادیه اروپا است و از دومین شهرهای قدیمی اروپا به حساب می‌آید. این شهر قطب سیاسی و بیشترین ثروت پرتغال را  در خود جای داده است.

زبان پرتغالی، ششمین زبان پرکاربرد جهان به شمار می‌رود و واحد پول این کشور یورو است. پرتغال به « کشور کاشی» شناخته شده است.حیوان ملی این کشور خروس است و برایشان خروس نماد ایمان، صداقت، عدالت و شانس است.بزرگ‌ترین چوب‌پنبه در جهان توسط پرتغالی‌ها تولید می‌شود.

این کشور از ارزان‌ترین کشور در میان کشورهای اروپای غربی به حساب می‌آید. طبق آماری که در سال 2022 جمع آوری شده، پرتغال ششمین کشور امن در جهان شناخته شد.

هم چنین پرتغال به عنوان بهترین مکان در جهان برای افراد بازنشستگی رتبه اول را به دست آورد. پرتغال، اولین کشور که از انرژی‌های بازیافتی استفاده می‌کند. پرتغال نخستین جایی است  در جهان که توانسته برق مورد نظر را بیش از ۴ روز متوالی از منابع انرژی صد‌درصد تجدیدپذیر تأمین کند‌.

بزرگ‌ترین پارک مصنوعی زیر آب متعلق به کشور پرتغال است و بزرگ‌ترین پل اروپا با طول ۱۷۱۸۵متر را داراست. یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های عابر بانک جهان مربوط به این کشور است. قدیمی‌ترین کتابفروشی جهان  هم در  این سرزمین وجود دارد.

کشور پرتغال از ارزان‌ترین کشور در میان کشورهای اروپای غربی به حساب می‌آید. طبق آماری که در سال 2022 جمع آوری شده، پرتغال ششمین کشور امن در جهان شناخته شد



عجیب‌ها

احتمالا برایتان جالب است که بدانید رکورد  بزرگ‌ترین املت جهان به نام کشور پرتغال زده شده است. به واسطه صنعت کشتی‌رانی پرتغالی ها جزو اولین افرادی بودند که توسط کشتی‌ سفر دریایی و اقیانوسی را شروع کرده و به همین واسطه سرزمین های استرالیا و برزیل برای اولین بار توسط کشور پرتغال کشف شدند.

فلفل، سیب زمینی و گوجه فرنگی که از محصولات معروف امروزی هند به شمار می‌رود برای اولین بار توسط پرتغالی‌ها به هند معرفی شد.

پرتغال اولین کشوری است که در سال ۲۰۰۱، قانون جرم‌زدایی از مواد مخدر را اجرا کرد و بعد از این قانون آمار مبتلایان به بیماری اچ‌آی‌وی 50 درصد کاهش یافت. در کشور پرتغال، داشتن مواد مخدر جرم نیست اما قاچاق (حمل و نقل) و در اختیار داشتن بیش از مقدار مورد نیاز، جرم و جریمه دارد.

فوتبال به روش پرتغال

لقب تیم ملی پرتغال به ناوبرها یا انتخاب، معروف است. این کشور در 7 دوره از جام‌جهانی حضور داشته و در یک دوره رتبه 3ام در جام جهانی را کسب کردند. از معروف‌ترین بازیکنان تیم ملی پرتغال که برا بسیاری از غیرفوتبالی ها هم آشناست، بد نیست بدانید کریستیانو رونالدو ، رکورددار بیشترین گل ملی تاریخ است.