تبیان، دستیار زندگی

پیشوازهای جام جهانی فوتبال2022

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بیست و دومین دوره چهارساله مسابقات جهانی قهرمانی فوتبال مردان است که توسط تیم‌های ملی بزرگسالان اتحادیه‌های عضو فیفا برگزار می‌شود. جام جهانی ۲۰۲۲ در خاورمیانه یکی از برترین و پرطرفدارترین جام های جهانی در تاریخ است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشوازهای جام جهانی فوتبال2022

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قرار است از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان الی ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در کشور قطر برگزار شود.این نخستین جام جهانی می‌باشد که تاکنون در پاییز برگزار می‌شود. این مسابقات دومین جام جهانی برگزار شده در آسیا پس از جام جهانی به میزبانی کره جنوبی و ژاپن در ۲۰۰۲ می‌باشد. این مسابقات آخرین مسابقاتی خواهد بود که با ۳۲ تیم برگزار می‌شود. در دوره بعدی جام جهانی به میزبانی کانادا، ایالات متحده آمریکا و مکزیک که در سال ۲۰۲۶ برگزار می‌شود، تعداد تیم‌ها به ۴۸ تیم افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به گرمای شدید تابستان قطر، این جام جهانی از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر برگزار می‌شود و اولین جام جهانی می‌باشد که در زمان معین یعنی ماه‌های ژوئن و ژوئیه برگزار نمی‌شود. به عبارت دیگر این مسابقات برای نخستین بار است که در زمستان نیم‌کره شمالی برگزار می‌شود. همچنین مدت زمان بازی‌ها به ۲۹ روز کاهش پیدا کرده‌است. اولین بازی این مسابقات بین قطر و اکوادر در ورزشگاه البیت شهر الخور برگزار خواهد شد. بازی پایانی قرار است در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱)، در روز ملی قطر برگزار شود. مدافع عنوان قهرمانی جهان در این مسابقات تیم ملی فوتبال فرانسه است.

در ماه مه ۲۰۱۱، اتهامات فساد در مقامات ارشد فیفا سوالاتی را در مورد مشروعیت برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر مطرح کرد. اتهامات فساد مالی در رابطه با نحوه به دست آوردن حق میزبانی این رویداد توسط قطر مطرح شده‌است. تحقیقات و گزارش داخلی فیفا قطر را از هرگونه تخلف مبری کرده‌است، اما بازپرس ارشد مایکل جی. گارسیا گزارش فیفا را متناقض توصیف کرده‌است.در ۲۷ مه ۲۰۱۵، دادستان‌های فدرال سوئیس تحقیقاتی را در مورد فساد و پولشویی مربوط به مناقصه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ آغاز کردند. در ۶ اوت ۲۰۱۸، سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا، ادعا کرد که قطر از «عملیات سیاه» استفاده کرده‌است، و این نشان می‌دهد که کمیته پیشنهاد برای کسب حق میزبانی تقلب کرده‌است. علاوه بر این، قطر به دلیل رفتار با کارگران خارجی درگیر در آماده‌سازی برای جام جهانی با انتقاد شدیدی مواجه شده‌است، با اشاره عفو بین‌الملل به «کار اجباری» و شرایط بد کار، در حالی که بسیاری از کارگران مهاجر گزارش دادند که مجبور به «پرداخت برای استخدام» زیادی هستند.

روزنامه گاردین مدعی شد که بسیاری از کارگران از آب و غذا محروم می‌شوند، مدارک هویتی از آنها گرفته می‌شود و به موقع یا اصلاً دستمزد دریافت نمی‌کنند و برخی از آنها را در واقع بردگی می‌کند. گاردین تخمین زده‌است که تا زمان برگزاری مسابقه ممکن است تا ۴۰۰۰ کارگر به دلیل ضعف ایمنی و دلایل دیگر جان خود را از دست بدهند. بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، دولت قطر اصلاحات جدیدی را برای بهبود شرایط کار، از جمله حداقل دستمزد برای همه کارگران و حذف سیستم کفالا (سیستمی است که برای نظارت بر کارگران مهاجر در برخی کشورهای عمدتاً عربی حاشیه خلیج فارس استفاده می‌شود). به گفته عفو بین‌الملل، با این حال، شرایط زندگی و کار کارگران خارجی در سال‌های گذشته بهبود نیافته‌است.


پیشوازهای جام جهانی فوتبال2022
نحوه فعال سازی و مشخصات کامل تر پیشوازهای زیر را اینجا ببینید
 عنوان : ورزشی 1
 اثر : اقتباسی
 کد ماهانه ایرانسل : 441300
 کد همراه اول : 63420
پیشواز ورزشی 1 اثر : اقتباسی
 عنوان : ورزشی 2
 اثر : اقتباسی
 کد ماهانه ایرانسل : 441838
 کد همراه اول : 63421
پیشواز ورزشی 2 اثر : اقتباسی
 عنوان : جهان
 اثر : ایمان راحتی
 کد همراه اول : 27972
پیشواز جهان اثر : ایمان راحتی
 عنوان : بی کلام ورزشی
 اثر : اقتباسی
 کد ماهانه ایرانسل : 441247
 کد همراه اول : 63589
پیشواز بی کلام ورزشی اثر : اقتباسی
 عنوان : رقصی از فوتبال
 اثر : پیتر چاک
 کد ماهانه ایرانسل : 4411165
پیشواز رقصی از فوتبال اثر : پیتر چاک
 عنوان : گزارش ورزشی
 اثر : اقتباسی
 کد ماهانه ایرانسل : 441301
پیشواز گزارش ورزشی اثر : اقتباسی
 عنوان : آدیداس در جام 2010
 اثر : رکس ماندی
 کد ماهانه ایرانسل : 4411444
پیشواز آدیداس در جام 2010 اثر : رکس ماندی
 عنوان : کاسترول در جام 2010
 اثر : کنترل کنندگان ذهن
 کد ماهانه ایرانسل : 4411445
پیشواز کاسترول در جام 2010 اثر : کنترل کنندگان ذهن
 عنوان : راز. ورزشی
 اثر : دنیترو
 کد ماهانه ایرانسل : 4411164
پیشواز 
راز. ورزشی
 اثر : دنیترو
 عنوان : یونیسف در جام 2010
 اثر : میشا چوزه
 کد ماهانه ایرانسل : 4411447
پیشواز یونیسف در جام 2010 اثر : میشا چوزه
 عنوان : کیاموتور و جام 2010
 اثر : رم
 کد ماهانه ایرانسل : 4411448
پیشواز کیاموتور و جام 2010 اثر : رم
 عنوان : کیاموتور در جام 2010
 اثر : رم
 کد ماهانه ایرانسل : 4411446
پیشواز کیاموتور در جام 2010 اثر : رم
کانال تلگرام پیشوازهای تبیانکانال اینستاگرام پیشوازهای تبیان  کانال بله پیشوازهای تبیان  کانال ایتا پیشوازهای تبیان  کانال روبیکا پیشوازهای تبیان  کانال سروش پیشوازهای تبیان
ارتباط  صاحبان اثر پیشواز  با تبیان
صفحه دفتر خدمات ویژه تبیان  صفحه دفتر خدمات ویژه تبیان
سایت دفتر خدمات ویژه تبیان  سایت دفتر خدمات ویژه تبیان
پیشواز چیست ؟
شرایط تولید پیشواز