تبیان، دستیار زندگی

چه موقع از کارت گرافیک سرور استفاده کنیم؟

کارت گرافیک های انویدیا در میان سایر رقبا از عملکرد بهتری برای استفاده در دیتاسنترها و مصارف کاری سنگین و مقیاس بزرگ بهره می برند. سری Tesla و Quardo این برند برای دیتاسنترها مناسب بوده و توان عملیاتی، کارایی و Uptime را به حداکثر می‌رسانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چه موقع از کارت گرافیک سرور استفاده کنیم؟




سرورها به خصوص سرورهای اچ پی یکی از مهمترین تجهیزات شبکه در دیتاسنترها به شمار می روند که برای متخصصان فناوری اطلاعات از اهمیت ویژه ای برخوردارند. اما در گذشته مهمترین بخش در سرور CPU یا پردازنده بود. هر چه CPU سرور شما قوی تر و سریعتر باشد، سرور شما کارایی بیشتری خواهد داشت.
اما برای برخی اقدامات دیگر CPU پاسخگو نبوده و به یک واحد پردازش گرافیگی یا GPU نیازمند خواهیم بود. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با کارت گرافیک سرور بیشتر آشنا نماییم.
چندین دهه مهمترین بخش برای متخصصان فناوری اطلاعات در سرورها به خصوص سرورهای اچ پی CPU و یا پردازنده بود.

کاربرد کارت گرافیک سرور:

کارت گرافیک برای سیستم های حرفه ای مانند سیستم های گیمینگ، انیمیشن، شبیه سازی و طراحی های 3D کاربرد دارد. در دیتاسنترهایی با محاسبات پیچیده استفاده از کارت گرافیک ها در سرور اهمیت ویژه ای دارند. به طور کلی کارت گرافیک سرور به دو دسته تقسیم می شوند:
● مناسب برای بارهای معمولی: سرور مخصوص گیمینگ و یا یک سرور مخصوص امورات ساده کامپیوتری و هاستینگ
● مناسب برای بارهای حرفه‌ای: پردازش‌های سنگین و پیچیده
کارت گرافیک سرور معمولی دارای قیمت اقتصادی بوده و کارت گرافیک های حرفه ای دارای قیمت بالایی هستند، به همین دلیل تقاضا خرید آنها بسیار کمتر است.

انتخاب کارت گرافیک برای سرورهای اچ پی:

انتخاب کارت گرافیک سرور اچ پی و به طور کل دیتاسنترها به موارد مختلفی نظیر مقیاس کار، الگوریتم ها و مدل های کاری و هوش مصنوعی که با آن سرو کار دارید بستگی دارد. استفاده از کارت گرافیک برای سرورهایی که نیاز به تحلیل زیاد و سرعت بیشتری دارند بسیار کارآمد است.
انویدیا یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید کارت گرافیک برای سیستم های Apollo، Rack و Tower، Synergy و Edgeline کمپانی HPE مناسب است و از مجازی سازی، HPC/AI، رندرگیری و edge computing پشتیبانی می کند.
امروزه انویدیا پیشرو در زمینه تولید کارت های گرافیک است. آنها حدود 20 سال پیش از پیشگامان GPU بودند و همچنان از نظر سرعت و کیفیت سرآمد هستند. افزودن پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA به سرورها می‌تواند به بهبود عملکرد باورنکردنی آنها کمک کند به طوری که این اقدام چند سال پیش غیرممکن به نظر می‌رسید.
 
کارت گرافیک  nvidia
 
به طور کلی کارت گرافیک  NVIDIA برای سیستم هایApollo، Rack ، Tower، Synergy و Edgeline کمپانی HPE مناسب است و از مجازی سازی، HPC/AI، رندرگیری و edge computing پشتیبانی می کند. شما می توانید با استفاده از کارتهای گرافیکی انویدیا به بارهای کاری HPC و مراکز داده hyperscale سرعت بخشید.

کارت گرافیک های مناسب برای سرور اچ پی:

همانطور که در بالا اشاره کردیم کارت گرافیک های انویدیا در میان سایر رقبا از عملکرد بهتری برای استفاده در دیتاسنترها و مصارف کاری سنگین و مقیاس بزرگ بهره می برند. سری Tesla و Quardo این برند برای دیتاسنترها مناسب بوده و توان عملیاتی، کارایی و Uptime را به حداکثر می‌رسانند. در ادامه با چند کارت گرافیک انویدیا مناسب برای سرورهای اچ پی آشنا می شویم:

● NVIDIA Tesla A100:
این کارت گرافیک با هسته Tensor همراه با فناوری multi-instance GPU (MIG) برای Machine Learning، تجزیه و تحلیل داده ها و پردازش های سنگین مناسب است.

● NVIDIA Tesla V100:
این کارت گرافیک از هسته Tensor و فناوری NVIDIA Volta برخوردار است و برای Machine Learning و محاسبات با کارایی بالا یعنی HPC استفاده می شوند.

● NVIDIA Tesla P100:
این کارت گرافیک که از معماری پاسکال NVIDIAپشتیبانی می کند برای Machine Learning و HPC استفاده می شود.

● NVIDIA Tesla K80:
یک کارت گرافیک مبتنی بر معماری NVIDIA Kepler است که برای سرعت بخشیدن به محاسبات علمی و تجزیه و تحلیل داده ها طراحی شده است. کارت گرافیک Tesla K80 با دو پردازنده گرافیکی GK210، جزء سریع‌ترین محصول تولیدی شرکت NVIDIA محسوب می‌شود.
شما می‌توانید پس از انتخاب کارت گرافیک مناسب سرور خود وارد سایت مسترشبکه با ادرس mrshabake.com شوید و یا با شماره 021-62913 تماس بگیرید. همچنین کارشناسان فروش شرکت می توانند شما را در انتخاب درست کارت گرافیک یاری رسانند.