تبیان، دستیار زندگی

خط اصلی تولید محتوا در تبیان سواد رسانه است

سرپرست معاونت کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا گفت: تنها مؤسسه در کل کشور که به صورت تخصصی به تولید محتوای ایرانی اسلامی و متناسب با خانواده پرداخته، تبیان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
به گزارش روابط عمومی تبیان: اعضای ساترا و وزارت بهداشت طی جلسه‌ایی از خدمات و فعالیت تبیان و کدومو در حوزه سواد رسانه‌ای تقدیر  کردند.

..
اعضای حاضر در این جلسه محمدصادق افراسیابی- سرپرست معاونت کاربران و تنظیم گری اجتماعی، دکتر محمدمهدی مومنی‌ها-سرپرست اداره کل تنظیم‌گری اجتماعی، عقیله شهرستانی-کارشناس سواد رسانه، از ساترا، دکتر فرشید رضایی- سرپرست دفتر آموزش و اطلاع‌رسانی، دکتر سیده زینب هاشمی-کارشناس ارتقای سلامت دفتر آموزش، از وزارت بهداشت همچنین دکتر لیلا وصالی- معاون آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران به همراه دکتر سیدرضاکاظمی- مدیرعامل تبیان و تنی چند از همکارانشان در سالن جلسات مؤسسه تبیان گردهم آمدند.

در ابتدای این جلسه افراسیابی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جلسه گفت:  پرتال کدومو و کاری که تبیان در کدومو انجام داده است کار بسیار شاخص و ارزنده‌ایی است. چون کدومو ابزاری است برای اینکه مخاطب بداند این فیلم، انیمیشن یا بازی چه ویژگی‌هایی دارد و برای چه سنی مناسب هست یا نیست. درواقع کدومو بیانگر نقاط قوت و ضعف هرکدام از محصولات رسانه‌ایی که در تلویزیون یا در نمایش خانگی منتشر شده است که این مهم منجر به این می‌شود که مخاطب بتواند آگاهانه تصمیم بگیرد و این حرکت بسیار ارزشمند است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این جلسه مقدمه‌ای برای همکاری و هم‌افزایی بین دو مجموعه ساترا و تبیان باشد.

پس از آن کاظمی مدیرعامل تبیان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان حاضر در جلسه از اینکه مبحث سواد رسانه‌ایی در نهادها و سازمان‌های کشور کم‌کم دارد در جایگاهی قرار می‌گیرد که اهمیت خود را پیدا کرده است، ابراز خرسندی کرد و گفت: از آنجایی که جنگ امروز به نوعی جنگ رسانه‌ها است این مبحث به صورت کلی در تبیان هم به خودی خود موضوع مهمی به شمار می‌رود به صورتی که ما در تولیدات محتوایی خود برای خانواده‌ها چه در سایت و چه در شبکه‌های اجتماعی تبیان جدای از سرویس کدومو که سرویس مشخصی است، برای سایر محصولات و سرویس‌های دیگر هم که در حوزه والدگری و مشاوره فعالیت دارند یکی از خطوط اصلی را حوزه سواد رسانه قرار داده‌ایم مانند مواجهه والدین با رسانه‌ها و سرفصل‌های تربیتی در زمینه استفاده از رسانه و موارد مرتبط با آن چرا که این مبحث از نظر من جا دارد تا در بسترهای مختلف هم کار شود که یکی از این حوزه‌ها، حوزه پیشنهاد دهی در بستر پلتفرم است، ما به نوعی رگولاتوری نرم و یا رگولاتوری اجتماعی را جزئی از  مدل‌های سواد رسانه می‌دانیم، می‌بینم زمانی که خود کاربران درگیر فضای ارزیابی می‌شوند بعضا خود این نیاز را احساس می‌کنند تا به یکسری از موارد و مسائل دقت و توجه بیشتری داشته باشند در حالی که این افراد زمانی که خود به صورت صرف در جایگاه مصرف‌ کننده قرار  دارند توجهی به این مسائل ندارند.

وی در پایان سخنان خود به همکاری بین ساترا و تبیان اشاره داشت و گفت: این را به فال نیک می‌گیریم تا بتوانیم  با کمک شما بیشتر و بهتر در این فضا به فعالیت و خدمت بپردازیم به این صورت که اگر بعد از این با چالش یا شایعه یا سوء استفاده‌رسانه‌ایی در کشور مواجه شدیم، قدرت ما به گونه باشد که بتوانیم آن را پوشش داده تا بتوانیم از آسیب‌های بیشتر در فضای حقیقی یا سایر فضاها جلوگیری کنیم.

افراسیابی در تکمیل سخنان کاظمی گفت: تبیان تنها مؤسسه‌ایی است در کل کشور به صورت تخصصی به تولید محتوای ایرانی اسلامی و متناسب برای خانواده پرداخته است. درست است مؤسسات دیگری هم وجود دارند که در حوزه محتوای اسلامی کار می‌کنند اما الزاماً هدف‌گذاری آن‌ها خانواده نبوده است. از این رو تبیان می‌تواند بگوید من متولی تولید محتوای ایرانی اسلامی با محوریت موضوعی خانواده هستم.

در پایان جلسه نیز، مهمانان تبیان با اهدای لوح‌های تقدیر به دکتر کاظمی مدیرعامل تبیان و سجاد سامانی مدیر محصول کدومو، خدمات و فعالیت تبیان در حوزه سواد رسانه‌ای را مورد تقدیر قرار دادند.

روابط عمومی تبیان
نویسنده: مریم فروزان‌کیا