تبیان، دستیار زندگی

معرفی نرم افزارهای پرتابل مناسب برای دانش‌آموزان و دانشجویان

برنامه‌های کاربردی ویژه فصل درس و تحصیل

با شروع سال تحصیلی عموما دانشجویان و دانش آموزان استفاده بیشتری از نرم افزارها برای انجام امور درسی خود دارند. در این بین برخی نرم افزارها هستند که بدون نیاز به نصب بر روی رایانه، قابل استفاده هستند و کارها را سریع تر پیش میبرند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : عارف چراغی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نرم افزار
در این گزارش پراستفاده ترین نرم افزارهای پرتابل را که مناسب استفاده دانشجویان است معرفی می‌کنیم. لازم به ذکر است، برنامه‌‌های پرتابل، به نرم‌افزارهایی گفته می‌شوند که بدون نیاز به نصب روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر ویندوزی شما قابل اجرا هستند.

نرم‌افزار STDU Viewer

معمولا فایل‌های درسی ارائه شده از طرف اساتید فرمت PDF دارند و باز کردن آن‌ها به راحتی انجام میشود. اما گاهی اوقات برخی مطالب علمی با فرمت‌های ناشناخته‌ای به شما ارائه می‌شوند که برای باز کردن آن‌ها نمی‌دانید از چه برنامه‌ای استفاده کنید.

نرم‌افزار STDU Viewer  در این زمینه به کمک شما می‌آید. این برنامه از اکثر فرمت‌ نوشته‌ها پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید فایل‌های مختلف را باز کنید.

ویرایش و اجرای انواع فایل‌های ورد و متن HTML و حتی Unicode از جمله کارهای این نرم افزار است. همچنین همه فایل‌های ویرایش شده را می‌توان در آخر به یک فایل ورد تبدیل کرد تا امکان ویرایش آن به راحتی انجام شود.

نرم‌افزار Everything Portable Search

در طول سال ممکن است فایل های زیادی ذخیره کنید و گاهی برای پیدا کردن آن ها به مشکل بر بخورید و به سادگی آن ها را پیدا نکنید.

این نرم‌افزار که یکی از قدرتمندترین برنامه‌های جست‌وجو ویندوز به شمار می‌رود، قادر است در کمترین زمان ممکن فایل مورد نظر شما را پیدا کرده و آن را در اختیارتان قرار دهد.

نرم‌افزار Everything از یک روش جدید برای جستجوی فایل‌ها بهره می‌برد و قادر است تنها در چند ثانیه تمام فضای هارد را در قالب یک لیست بسیار بلند به شما ارائه دهد. جالب است بدانید این برنامه سرعت جستجویی ۲۰ برابر بیشتر از سرعت جست‌وجو ابزار داخلی ویندوز دارد.

نرم افزار

نرم‌افزار Lingoes

این برنامه مشکل دانشجویان و دانش آموزان را از بابت داشتن یک دیکشنری بسیار قدرتمند برطرف می‌کند. این برنامه یک دیکشنری رایگان و یک مترجم چندزبانه بوده که به بیش از ۸۰ زبان شاخص در سراسر جهان مجهز شده است. این دیکشنری علاوه بر کلمات، قابلیت ترجمه‌ی کامل متون و نشان دادن تلفظ آن‌ها را هم دارد.

نرم‌افزار Q-Jot

این برنامه، یکی از پرقابلیت‌ترین برنامه‌های ویرایش متن است که برای دانشجویان و دانش‌آموزان بسیار کاربردی است. 

ویرایش و اجرای انواع فایل‌های ورد و متن HTML و حتی Unicode از جمله کارهای این نرم افزار است. همچنین همه فایل‌های ویرایش شده را می‌توان در آخر به یک فایل ورد تبدیل کرد تا امکان ویرایش آن به راحتی انجام شود.

نرم‌افزار PhotoDemon

این نرم افزار یک برنامه‌ ویرایش عکس قدرتمند و پیشرفته است که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. دانشجویان و دانش آموزان می توانند با استفاده از این برنامه به سرعت عکس‌های مد نظر خود را ویرایش کنند، به آن‌ها متن اضافه کرده و سایر تغییرات لازم را روی آن‌ها ایجاد کنند.