تبیان، دستیار زندگی

لونپوس؛ یک بازی چالشی یک نفره

303 معما فقط با 12 قطعه!

اگر دنبال یک بازی می‌گردید که توی جیب جا شود و برای مواقعی که در مترو، اتاق انتظار، وقت‌های بیکاری و حوصله‌سررفتن به کارتان بیاید و یک‌دفعه حالتان را جا بیاورد و خواب از سرتان بپراند، حتماً بازی جمع‌وجور «لونپوس» را معرفی می‌کنیم. ببینید تا کدام معما را می‌توانید انجام دهید!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعیده بقایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لونپوس

بازی قدرت مواجهه با مشکلات را می‌دهد

پژوهشگران بازی و آموزش در سراسر دنیا فهمیده‌اند افراد از راه بازی‌کردن به تجربیات مؤثری دست پیدا می‌کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند خودشان تصمیم‌گیرنده باشند و مسئولیت آن را بپذیرند؛ همچنین یاد می‌گیرند به‌جای فرار از مشکلات‏، با مسائل مواجه شوند و چالش‌دوست شوند؛ بچه‌ها یاد می‌گیرند چطور ظرفیت‌های خود را گسترش بدهند، سختی‌ها را شکست بدهند و حل مسئله یاد بگیرند؛ بازی به افراد کمک می‌کند بدون ترس از انتقاد و طردشدن، بازی کنند و در طی بازی‌ها ابراز وجود را هم به‌خوبی یاد بگیرند.

لونپوس چیست؟

لونپوس نوعی بازی معمایی است که 303 معما دارد. معماها سخت‌شونده هستند و در ۱۰ سطح دشواری تدارک دیده شده‌اند که از مبتدی تا خیلی پیچیده را دربرمی‌گیرد. لونپوس 12 قطعه رنگی در شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت دارد. هدف این است که بتوانید تمام صفحه را بدون کم‌وکاست، با استفاده از تمام قطعات پر کنید.

 لونپوس نوعی بازی معمایی است که 303 معما دارد. معماها سخت‌شونده هستند و در دَه سطح دشواری تدارک دیده شده‌اند که از مبتدی تا خیلی پیچیده را دربرمی‌گیرد


تا جایی که مغزتان درد می‌گیرد

در معماهای ساده، الگوی نسبتاً کاملی از قطعات ارائه شده است تا مبتدیان و کودکان شش سال به بالا هم بتوانند با قراردادن چند قطعۀ باقیمانده در صفحۀ بازی، تعدادی از معماها را حل کنند. مراحل میانی بازی هم مناسب برای تمامی اعضای خانواده است؛ اما در ادامه، کار به جایی می‌رسد که دو، سه قطعه در الگوی معما ارائه می‌شود و جادادن درست قطعات در صفحه، چالش فکری بسیار جدی برای بازیکن ایجاد خواهد کرد؛ آن‌قدری که بعضی افراد احساس می‌کنند مغزشان درد گرفته است.


معمای 303

همچنین در پشت جعبۀ لونپوس نیز مربع‌های چهاردرچهار یا پنج‌درپنج وجود دارد که معماهای جدیدی برایتان تدارک دیده است تا با الگوهای راهنمای موجود در دفترچه، هرم‌های متفاوتی بسازید. در واقع، معمای 303، معمای ویژۀ بازی و مخصوص کسی است که تمام مراحل قبل را پشت سر گذاشته باشد تا بتواند سخت‌ترین هرم را بسازد.

هنر لونپوس چیست؟

لونپوس مثل خیلی از بازی‌های تک‌نفره، معمایی است. پس نیاز به عمیق‌شدن دارد تا به رشد مهارت حل مسئله کمک کند. از طرفی چون در هر معما فقط تعدادی از قطعات را در صفحه قرار می‌دهد و بازیکن باید نوع چینش را جوری پیدا کند که همه قطعات به‌درستی در صفحه جا شوند، به تقویت فهم فضایی هم کمک می‌کند.