تبیان، دستیار زندگی

سبک زندگی مجازی

نگهبانی از خانواده با لایک و کامنت

قبل از اینکه اینترنت از طریق گوشی‌های هوشمند به دست بیشتر ما برسد، باید سبک زندگی مجازی و خصوصا تعهد در فضای مجازی را یاد می‌گرفتیم. اما هیچ‌وقت برای یادگیری دیر نیست.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : طاهره چک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فضای مجازی
اینجا برایتان ما در مورد تعهد و حفظ حریم خانواده در فضای مجازی گفتیم.

مراقبت اخلاقی رو جدی بگیرید

وقتی در فضای مجازی مطالب همسر خود را می‌خوانید و علاقه‌مندی‌هایش را می‌بینید ممکن است به مرور متوجه تغییراتی در او شوید، وظیفه شما به عنوان نزدیک‌ترین محرمش این است که با زبان رفاقت و دوستی و خیرخواهانه به او هشدار دهید تا اگر به راه نادرستی میرود، آگاهش کنید؛ اما قرار نیست مثل نگهبان تعقیبش کنید؛ مچگیری داشته باشید بلکه باید مثل یک رفیق دلسوز هواش رو داشته باشید.

همیشه و همه جا متعهد بمونید

مراقب باشید به خاطر آدم‌ها و فعالیت‌های مجازی، محرم‌ترین فرد زندگی واقعی‌تان را دلزده و رنجیده نکنید.

اگر اعتماد از خانواده برود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، چیزی که اعتماد بین همسران را می‌سازد وفاداری و تعهد است.

یکی از مصادیق تعهد در فضای مجازی این است که از تمام ارتباطات و فعالیت‌هایی که می‌دانید همسر شما را ناراحت می‌کند، بپرهیزید؛ حتی اگر مطمئن باشید او هرگز با خبر نمی‌شود!

فضای مجازی

حسادت و غیرت همدیگر را تحریک نکنید

احتمالا یکی از صفحاتی که همسرتان مشتاقانه پیگیری می‌کند صفحه شما و فعالیت‌های شما در فضای مجازی است. مراقب لایک‌ها و کامنت‌های خود باشید.

شاید به نظر خودتان حرف خاصی برای صاحب یک مطلب ننوشته باشید اما می‌دانید همان جمله همسر شما را دلگیر می‌کند و یا غیرت یا حسادتش رو برمی‌انگیزد. مراقب باشید به خاطر آدم‌ها و فعالیت‌های مجازی، محرم‌ترین فرد زندگی واقعی‌تان را دلزده و رنجیده نکنید.

مراقب نگاه‌هایتان باشد

فضای مجازی بی‌ در و پیکر است؛ پس مراقب نگاه خود باشید و به هر چیزی آن را آلوده نکنید. شاید این آلودگی در حد کلیک روی عکس ناشایست پروفایل یک نامحرم و تماشای آن باشد که در نهایت به ورود به یک صفحه و دید زدن تمام عکس‌ها ختم می‌شود!

فریب ظواهر را نخورید

فضای مجازی است و دروغ و دغل‌هایش. اما شما تحت تاثیر این دروغ‌ها زندگی را تلخ نکنید. تصاویر زیبا و خوش آب و رنگ زندگی‌های لوکس فریبتان ندهد. زیبایی‌ها و جذابیت‌های ظاهری افراد این سوال را به ذهنتان نیاورد که «پس من یا همسرم چرا این شکلی هستیم؟!»

پشت این عکس‌های «همین الان یهویی» ساعت‌ها آرایش و صحنه‌آرایی جا خوش کرده. حتی اگر تمام امکانات و زیبایی‌هایی که می‌بینید واقعی باشند، باز هم ارزشش را ندارد که برای به دست آوردن مقداری از آن‌ها زندگی خودتان و همسرتان را تلخ کنید و خودتان را تحت فشار بگذارید.