تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با برنامه‌های شبیه ساز اندروید برای رایانه

داشتن فضای اندرویدی در رایانه‌های رومیزی یا همراه کار عجیب و منحصر به فردی نیست و با نصب یک برنامه و زدن چند ضربه به ماوس این امکان برای شما فراهم می‌شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برنامه‌ شبیه ساز اندروید ، رایانه، فضای اندرویدی،  برنامه bluestacks، برنامه genymotion، برنامه noxplayer، برنامه ldplayer، نرم افزار gameloop، برنامه your phone، برنامه airdroid،
تا چندی قبل اتصال تلفن همراه به رایانه و اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز کاری عجیب و تا حدی رویایی محسوب می‌شد، اما با پیشرفت روز به روز تکنولوژی این رویای دور به واقعیت پیوست و حالا با اجرای برنامه‌های شبیه ساز اندروید در ویندوز به راحتی می‌توانید فضایی شبیه به تلفن همراه در رایانه خود داشته باشید و با استفاده از آنها برنامه‌ها و بازی‌های جدید نصب کنید و در یک صفحه‌ی بزرگتر از تماشای آنها لذت ببرید.

در این نوشته قصد داریم شما را با چند روش آسان و کاربردی برای داشتن یک فضای اندرویدی در رایانه آشنا کنیم.

1-    برنامه BlueStacks

این برنامه از بهترین گزینه‌های شبیه ساز اندروید در ویندوز است. با نصب آن روی لپ تاپ یا پی سی می‌توانید یک فضای سفارشی شده روی سیستمتان داشته باشید که ویژگی‌های جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از این ویژگی‌ها شخصی سازی عملکرد ماوس و کیبورد است که این کار هنگام بازی لذت آن را برای شما دوچندان خواهد کرد. همچنین با استفاده از این برنامه شما به Play Store هم دسترسی دارید و مستقیما می‌توانید برنامه مورد نظر خود را بارگیری و استفاده کنید. طریقه نصب آن آسان است و فضای کمی از سیستم شما را اشغال می‌کند.

2-    برنامه Genymotion

این شبیه ساز از VirtualBox استفاده می‌کند و برای استفاده شما باید آن را روی سیستم خود داشته باشید. (ویرچوال باکس یک نرم افزار مجازی ساز رایگان است که به ما امکان ساخت برنامه‌های مجازی روی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک را می دهد.)

این برنامه برای کسانی مناسب است که به دنبال اجرای برنامه‌های شخصی نیستند و به سیستم عامل اندروید در رایانه نیاز دارند. همچنین لازم به ذکر است علاوه بر وجود یک نسخه رایگان، برای استفاده از نسخه اصلی آن باید هزینه پرداخت کنید. اما این برنامه با توجه به امکانات پیش‌فرض زیادی که برای اندروید دارد، نسبت به برنامه‌ی BlueStacks عملکرد ضعیف‌تری دارد.

3-    برنامه NoxPlayer

این برنامه قابلیت‌های خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به طور کلی شبیه ساز کاملی در این حوزه است که هم از برنامه‌های اندرویدی و هم بازی‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. مثلا با کمک یک نوار ابزار به شما امکان استفاده از تنظیمات مختلفی مثل GPS، ضبط ویدیو، تنظیمات صدا و ... را می‌دهد و همچنین شما می‌توانید چندین بازی و برنامه‌ را به‌صورت همزمان اجرا کنید و یا با ویژگی Macro Recorder چند کار مختلف را ضبط کرده و بعدا تنها با یک ضربه آن‌ها را اجرا کنید.

اگر اهل بازی کردن هستید می‌توانید به سراغ GameLoop و LDPlayer بروید و اگر فقط به یک صفحه نمایش بزرگتر نیاز دارید حتما AirDroid را نصب کنید. ولی اگر یک برنامه جامع برای سیستم‌تان می‌خواهید از BlueStacks و NoxPlayer استفاده کنید



4-    برنامه LDPlayer

این برنامه شبیه ساز مناسبی برای بازی و برنامه‌های اندرویدی است و یک فروشگاه با نام LD Store دارد که می‌توانید برنامه‌های خود را از آن بارگیری کنید. از قابلیت‌های این شبیه ساز می‌توان به صفحات چندگانه، شخصی سازی دکمه‌های کیبورد و ماوس و تنظیمات گرافیکی متنوع اشاره کرد.

5-    نرم افزار GameLoop

این برنامه یک شبیه ساز بسیار عالی برای گیمرها است. GameLoop از بسیاری از بازی‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا تعیین کنید که تا چه اندازه از قدرت سخت‌افزاری و گرافیکی رایانه برای پردازش بازی‌ها استفاده کند.

6-    برنامه Your Phone

اگر قصد بازی یا انجام کار گرافیکی را ندارید و فقط می‌خواهید دسترسی سریعی به برنامه‌های نصب شده خود داشته باشید، Your Phone امکان نمایش سیستم عامل اندروید را در ویندوز به شما می‌دهد.

استفاده از این برنامه فعلا فقط در دستگاه‌های سامسونگ پشتیبانی می‌شود و شاید بعضی از برنامه‌های اندرویدی، از این ویژگی پشتیبانی نکنند. توجه داشته باشید که برای استفاده باید تلفن همراه و سیستم خود را به یک شبکه اینترنت وصل کنید و بعد از نصب و اجرا وارد حساب مایکروسافت شوید. در تلفن همراه گزینه Link to Windows را بزنید و در اینجا نیز وارد حساب مایکروسافت شوید. وقتی تلفن و سیستم شما به هم متصل شدند، علامت برنامه Your Phone روی صفحه دسکتاب پدیدار می‌شود. حالا خیلی راحت می‌توانید  به برنامه‌های گوشی، اعلان‌ها و عکس‌ها دسترسی داشته باشید و حتی پیام ارسال کنید.

7-    برنامه AirDroid

این برنامه برای شما کار شبیه سازی را انجام نمی‌دهد و فقط صفحه تلفن شما را به مانیتور منتقل کرده و به شما اجازه می‌دهد با ماوس و کیبورد کار کنید. برای استفاده از این خدمات باید یک حساب در سایت ایردروید بسازید و برنامه را بارگیری و در سیستم و تلفن خود نصب کنید. با اسکن QR تلفن و سیستم را بهم متصل و بعد از آن استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید این برنامه بخاطر تاخیری که دارد زیاد مناسب بازی نیست.

نتیجه گیری
در نهایت استفاده از این ابزارها و تعیین کردن بهترین گزینه تا حد زیادی به انتظارات شما بستگی دارد، چرا که هرکدام امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مثلا اگر اهل بازی کردن هستید می‌توانید به سراغ GameLoop و LDPlayer بروید و اگر فقط به یک صفحه نمایش بزرگتر نیاز دارید حتما AirDroid را نصب کنید. ولی اگر یک برنامه جامع برای سیستمتان می‌خواهید از BlueStacks و NoxPlayer استفاده کنید.