تبیان، دستیار زندگی

معرفی کتاب کودک هفته برای دلبندتان

هیولایی که هیچ کس از او نمی‌ترسید

اگر به دنبال کتابی جذاب، با تصویرگری زیبا و لحنی طنز برای فرزندتان هستید، احتمالا کتاب «لئوناردو هیولایی که هیچکس از او نمی‌ترسید»، گزینه مناسبی برای شماست. این کتاب نوشته «مو ویلمس» است و نویدخداوندی آن را ترجمه و نشر پرتقال آن را منتشر کرده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 هیولایی که هیچکس از او نمی‌ترسید

تلاش برای ترسناک شدن!

داستان این کتاب، داستان هیولایی است که برخلاف تصور، اصلا ترسناک نیست و برای همین تمام تلاشش را به کار می‌گیرد؛ بلکه اندکی وحشتناک به نظر بیاید. لئوناردو می‌خواهد از هویت خود که هیولا بودن است، دفاع کند و برای همین از هیچ تلاشی برای ترساندن فروگذار نمی‌کند. لئوناردو شبیه بقیه هیولاها نیست و به اندازه کافی ترسناک نیست؛ پس حالا که خودش ترسناک نیست، باید ترسوترین آدم در تمام دنیا را پیدا کند تا در هیولا بودن خودش موفق باشد. برای همین کلی تحقیق و مطالعه می‌کند و همه جای دنیا را می‌گردد؛ تا اینکه بالاخره ترسوترین بچه دنیا را پیدا کند و او را می‌ترساند. کودک هم زیر گریه می‌زند و لئوناردو خوشحال می‌شود که بالاخره موفق یک نفر را بترساند؛ اما وقتی با بچه که اسمش سام است، حرف می‌زند متوجه می‌شود او از چیزهای دیگری ناراحت است.

لئوناردو وقتی از ماجرای ناراحتی سام باخبر می‌شود، یک تصمیم بزرگ می‌گیرد که این مهم‌ترین پیام این کتاب است. لئوناردو تصمیم می‌گیرد به جای هیولا به یک دوست خوب برای سام تبدیل شود و با او همدلی کند.

 داستان این کتاب، داستان هیولایی است که برخلاف تصور، اصلا ترسناک نیست و برای همین تمام تلاشش را به کار می‌گیرد؛ بلکه اندکی وحشتناک به نظر بیاید. لئوناردو می‌خواهد از هویت خود که هیولا بودن است، دفاع کند و برای همین از هیچ تلاشی برای ترساندن فروگذار نمی‌کند.


برشی از کتاب

لئوناردو با خوشحالی گفت: «عالی شد پسر! موفق شدم. بالاخره توانستم کسی را آن قدر بترسانم که مثل بید بلرزد!»

سام با بدخلقی گفت: «نخیر هم. هیچ هم نتوانستی!»

لئوناردو جواب داد: «اگر راست می‌گویی پس چرا داری گریه می‌کنی؟»

«برادر بزرگ بدجنسم عروسک را از دستم قاپید، آن هم درست وقتی که داشتم با آن بازی می‌کردم و بعد از قصد آن را شکست، عروسکی که اسباب‌بازی محبوب من بود»

چرا باید این کتاب را برای فرزندتان بخوانید؟

این کتاب برای بچه‌های سه تا هفت سال است. داستانی شیرین و زبان طنز دارد. بچه‌ها از شنیدن این داستان لذت می‌برند و سرگرم می‌شوند و در کنارش مفاهیمی مثل دوستی، همدلی و مهربانی را یاد می‌گیرند و می‌آموزند که گاهی لازم است از هیولا بودن انصراف دهیم و همدلی کردن یا یاد بگیریم. تصویرگری کتاب بسیار جذاب است. در ضمن متن آن هم کم بوده و حوصله‌سربر نیست. نکته جالب این است که حتی مدل نوشتن متن کتاب متناسب با لحن بیان شدن آن است و این هم به خواننده کتاب کمک می‌کند؛ هم برای مخاطب کودکک بامزه و جالب است! 59 هزار تومان قیمت دارد.