تبیان، دستیار زندگی

قیمت اسکرابر صنعتی اداری و تجاری

قیمت اسکرابر صنعتی اداری و تجاری با افزایش جمعیت و توسعه مراکز صنعتی، جوامع مختلف به سمت مکانیزه شدن در حال حرکت هستند. این اتفاق سبب بالارفتن راندمان کاری در حوزه‌های مختلف شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
اسکرابر صنعتی

با افزایش جمعیت و توسعه مراکز صنعتی، جوامع مختلف به سمت مکانیزه شدن در حال حرکت هستند. این اتفاق سبب بالارفتن راندمان کاری در حوزه‌های مختلف شده است. در همین مسیر ظهور ماشین‌آلات جدید صنعتی، سبب ایجاد تحولات عظیمی در مراکز تجاری، صنعتی و اداری شده‌اند. در حوزه شستشو و نظافت نیز تجهیزات نظافتی پیشرفت چشمگیری داشته که از مزایای آن‌ها بالارفتن سرعت، ارتقای سطح بهداشت محیط، افزایش کیفیت و بهبود کارایی را می‌توان نام برد. در این مطلب شما را با خرید اسکرابر صنعتی و لیست قیمت آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

اسکرابر صنعتی چیست؟

در سال‌های گذشته برای شستشو و نظافت سطوح کف از روش سنتی و دستی استفاده می‌شد. به‌طوری‌که یک فرد ابتدا با آب کف محیط موردنظر را تی می‌زد و سپس آبگیری می‌نمود. در این روش هم زمان انجام نظافت بسیار زیاد بود و هم کیفیت کار آن‌چنان مطلوب نبود. بااین‌حال برخی از سازمان‌ها همچنان از این سیستم نظافتی استفاده می‌کنند.

با پیشرفت تکنولوژی راهکار بسیار ایده‌آلی برای نظافت سطوح کف پیشنهاد شده است. استفاده از اسکرابر یا همان کف‌شوی صنعتی در بسیاری از مراکز تجاری، اداری و صنعتی دنیا رایج شده و در کشور نیز بسیاری از مؤسسات دولتی و خصوصی از این دستگاه‌ها بهره می‌برند. شاید شما این دستگاه را با نام زمین‌شوی صنعتی می‌شناسید که چندان تفاوتی ندارد و مهم استفاده بهینه از آن و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.

نحوه کار اسکرابر صنعتی

به‌احتمال زیاد شما نیز از نزدیک در برخی ادارات و مؤسسات چگونگی کار این دستگاه را مشاهده کرده‌اید. اگر بخواهیم شرح مختصری از نحوه کار کف‌شوی صنعتی داشته باشیم، باید ابتدا به این نکته اشاره کنیم که نظافت محیط توسط اسکرابر بدون دخالت دست انجام می‌شود. این دستگاه ابتدا کار برس زنی را بر روی کف انجام می‌دهد و پس از آن با تی کشیدن و مکش، آلودگی‌ها را به داخل یک مخزن جمع می‌کند.

جالب است بدانید که زمین‌شوی دارای دو مخزن است که یکی از آن‌ها باید با آب پر شود تا هنگام برس زنی آب موردنیاز را به سطوح برساند. این برس زنی کاملا هوشمند انجام می‌شود و به همین دلیل برس با مناسب‌ترین فشار و میزان آب به سطح برخورد می‌کند تا سطح تمیز شود. مخزن دوم همان مخزنی بوده که هنگام مکش به کمک تیغه‌های پشتی تمام آلودگی‌های سطح به داخل آن هدایت می‌شود. برای تخلیه این مخزن نیز راهکار بسیار ساده‌ای وجود دارد، چرا که یک شلنگ تخلیه تعبیه شده تا پس از اتمام عملیات نظافت، اپراتور تنها با زدن یک دکمه آب کثیف را تخلیه کند. با هر بار نظافت بهتر است تا مخزن کثیف تخلیه شود تا طول عمر دستگاه بالاتر رود.

بدون هیچ تردیدی کیفیت کار این دستگاه با نظافت دستی و سنتی قابل‌مقایسه نیست. چرا که می‌توان برای هر سطح به‌خصوص از برس‌های مخصوصی استفاده کرد تا امر نظافت با بالاترین بازده انجام شود. در خرید اسکرابر باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا محصولی متناسب با محیط کاری خود پیدا کنید.
اسکرابر

مزایای استفاده از کف‌شوی صنعتی

باتوجه‌به اینکه در اماکن وسیع صنعتی امر نظافت کار بسیار طاقت‌فرسا و هزینه‌بر بوده، استفاده از اسکرابر صنعتی بهترین گزینه برای نظافت صنعتی است. تنوع این محصول بسیار زیاد است و برای هر محیط خاص می‌توان از محصول مناسبی استفاده کرد. در این مجال به برخی از مزایای استفاده از سالن شوی صنعتی اشاره می‌کنیم.

صرفه‌جویی در هزینه

در یک ساختمان بزرگ اداری، صنعتی یا تجاری اگر شما بخواهید کار نظافت را به‌صورت دستی انجام دهید، باید تعداد زیادی خدمه استخدام کنید. حق‌الزحمه، هزینه بیمه و ... این افراد همیشه از مواردی بوده که فشار زیادی به کارفرمایان وارد می‌کند. با خرید اسکرابر صنعتی علاوه بر کم‌شدن کار‌های پرسنل، در درازمدت برای یک سازمان از نظر هزینه، مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

کیفیت

همه می‌دانند که کار‌هایی که به‌صورت دستی انجام می‌شوند، ممکن است به هر دلیلی با نقصان روبرو باشد. هر کاری که توسط ماشین‌‎آلات انجام می‌شود، کیفیت بهتری دارد و امر نظافت نیز از این قضیه مستثنی نبوده و زمین‌شور صنعتی بهترین عملکرد را دارا است.

سهولت در نظافت

درست است که برای تمیزکردن محیط با اسکرابر صنعتی نیز به یک اپراتور نیاز است، اما حقیقت این بوده که این فرد تنها هدایت ماشین را چه از نوع دستی و چه از نوع خودرویی بر عهده خواهد داشت. راحتی کار با این دستگاه از مزایای دیگر آن است.

سرعت

از مزایای بسیار مهمی که برای این دستگاه‌ها باید اشاره کرد، سرعت آن‌ها است. شما یک فضای وسیع یا یک ساختمان چندطبقه را در نظر بگیرید. کار نظافت دستی این‌گونه فضا‌ها به زمان زیادی نیاز دارد و استخدام تعداد نفرات زیاد نیز مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. کف‌شوی صنعتی بهترین گزینه برای انجام نظافت چنین محیط‌هایی است تا در کمترین زمان ممکن، تمیزی محیط را به ارمغان بیاورند.

تنوع محصول

در برخی از محصولات، تولید با تنوع پایین باعث می‌شود که از آن‌ها تنها در محیط‌های خاص استفاده شود. زمین‌شوی صنعتی در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود و همین مسئله باعث شده تا در هر محیط دلخواه بتوان از این محصول بهره برد. اگر شما محیط صنعتی بزرگ یا کوچک دارید، هیچ فرقی نمی‌کند، محصول متناسب با محیط شما در میان این تنوع وسیع پیدا خواهد شد.

نکات خرید اسکرابر صنعتی

باتوجه‌به این مزایا و قابلیت‌هایی که کف‌شوی صنعتی دارد، به تعداد افرادی که تمایل به خرید این دستگاه را دارند روزبه‌روز افزوده می‌شود. کسانی که بدون کسب اطلاعات کافی به سراغ تهیه آن‌ها می‌روند، در آخرسر با مشکلاتی مواجه می‌شوند. ممکن است فروشنده به برخی نکات غیر مهم اشاره نکرده و همان نکات باعث شود شما به دردسر بیافتید. به همین دلیل بهتر است نکات خرید زمین‌شور صنعتی را نیز باهم مرور کنیم.

توجه به نوع برس

همان‌طور که تا اینجای مطلب متوجه شده‌اید، یکی از قطعات این دستگاه برس نام دارد که وظیفه ایجاد اصطکاک با سطح را به عهده دارد. به‌طورکلی دو نوع برس در بازار موجود است که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید. نوع اول برس رولی و نوع دوم برس دیسکی نام دارد.

برس رولی نسبت به همتای دیگرش فشار بیشتری به سطح وارد می‌کند و به همین دلیل روی سطوحی که سخت هستند بهتر است از آن‌ها استفاده کرد. برس‌های دیسکی به‌راحتی تعویض می‌شوند و از آن‌ها می‌توان بر روی هر سطح خاصی استفاده کرد. به این معنا که متناسب با هر سطح می‌توان برسی نصب کرد تا طول عمر سطح و کیفیت آن لطمه نخورد. در هنگام خرید به نوع برس حتما توجه داشته باشید.

اسکرابر باتری دار یا کابلی

برخی افراد به هیچ مسئله‌ای توجه نمی‌کنند و تنها زمانی که به فکرشان‌زده تا کف‌شوی بخرند، یک سفارش آنلاین ثبت می‌کنند. از دیگر نکات مهم خرید این دستگاه‌ها توجه به باتری دار بودن یا کابلی بودن آن‌ها است. حتما این سؤال را می‌پرسید که چه تفاوتی باهم دارند، خلاصه هرکدام کار خودش را انجام می‌دهند. اما واقعیت این است که در موارد زیادی باهم فرق دارند.

دستی یا سرنشین‌دار

در هنگام خرید کف‌شوی صنعتی از انتخاب‌های مهمی که هر خریدار باید توجه داشته باشد، این است که کدام مدل برای محیط بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. به‌طورکلی می‌توان اسکرابر‌ها را به دو دسته اسکرابر دستی صنعتی و اسکرابر سرنشین‌دار صنعتی تقسیم‌بندی کرد. هرکدام از این انواع، برای یک محیط خاص کاربرد مناسب‌تری دارد و نمی‌توان گفت که کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد. نوع نیاز کاربر مشخص می‌کند که کدام بهتر است.

در اسکرابر سرنشین‌دار فردی که آن را هدایت می‌کند، کمتر خسته می‌شود؛ چرا که او تنها روی صندلی دستگاه می‌نشیند و مانند یک خودرو آن را می‌راند. به همین دلیل سرعت انجام کار بیشتر و محیطی که نظافت می‌شود نیز بزرگ‌تر خواهد بود. کاملا بدیهی است که کف‌شوی صنعتی بدون سرنشین نیز قیمت پایین‌تری دارد و برای محیط‌های کوچک انتخاب مناسبی است.

اگر محیط شما بزرگ است و می‌خواهید از کف‌شوی کابلی بهره ببرید، باید در کل محیط پریز کافی داشته باشید تا در هر قسمت مشخص کابل به آن‌ها متصل شود. حتما توجه دارید که تعویض پریز کلی زمان را تلف خواهد کرد و سرعت کار را خواهد گرفت. متصدی دستگاه نیز در انجام این اعمال بیشتر احساس خستگی می‌کند.

در اسکرابر باتری دار سرعت انجام کار بسیار بالاست و اپراتور آن با خیال راحت کار را ادامه خواهد داد. موردی که در این دستگاه‌ها باید به آن اشاره کرد قیمت باتری‌ها و طول عمر آن‌ها است. شما باید در ازای این کارکرد مناسب و مزیت فوق‌العاده قبول کنید که شاید پس از چند سال مجبور باشید باتری‌ها را تعویض کنید. درهرحال انتخاب با شما است؛ اما توصیه می‌کنیم برای محیط‌های بزرگ حتما از نوع باتری دار تهیه کنید.

مبدا ساخت دستگاه

توجه به این نکته مهم بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم شما نیز در خرید به این مورد حساسیت نشان دهید. اکثر برند‌های سازنده اسکرابر در جهان قابل تأیید هستند، اما گاهی برند و مبدا ساخت دستگاه باهم همخوانی ندارند. گاهی با دستگاه‌هایی روبرو می‌شوید که برند سازنده مدنظر شما بر روی آن حک شده است، اما مونتاژ آن در یک کشور دیگر انجام شده که اینجا کمی باید تامل کرد. بدون شک کیفیت دستگاه در این حالت پایین خواهد آمد.

ابعاد محیط و دستگاه

یکی دیگر از مسائل مهمی که باید در خرید اسکرابر صنعتی به آن توجه داشته باشید، ابعاد محیط و همچنین ابعاد دستگاه است. شاید به نظرتان این مسئله چندان مهم نباشد؛ اما با کمی توضیح شاید شما نیز با ما موافق باشید. در برخی از ساختمان‌های بزرگ اداری یا اماکن وسیع صنعتی درب‌هایی برای عبور در نظر گرفته شده که این دستگاه‌ها نیز برای نظافت باید از آن‌ها عبور کنند. اگر می‌خواهید سالن‌شوی صنعتی خاصی خریداری کنید، حتما به این مسئله دقت داشته باشید که پس از خرید دستگاه امکان ورود به ساختمان برای آن ممکن نباشد.

در ساختمان‌هایی با تعداد طبقات زیاد باید این دستگاه توسط آسانسور حمل شود. شما باید وزن و ابعاد متناسب با آسانسور خود را در نظر بگیرید تا بهترین کارایی را از دستگاه بگیرید. خوشبختانه تنوع این محصول در ابعاد نیز بسیار وسیع است و شما با بررسی‌های لازم یا مشاوره با مسئولین سایت‌های معتبر مانند سایت اتحاد صنعت صدرا می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
سعی کنید فریب قیمت پایین این دستگاه‌ها را نخورید. اگر شما در هر زمانی به خدمات پس از فروش دستگاه نیاز پیدا کنید، برند اصلی پاسخگوی شما نخواهد بود و خدماتی به شما ارائه نخواهد کرد. اینجاست که اهمیت کار با نمایندگی‌های انحصاری فروش تجهیزات نظافت صنعتی و مراجع معتبر پیدا می‌شود.

قیمت اسکرابر صنعتی

در خرید تمام محصولات، مهم‌ترین پارامتر برای خریدار قیمت آن است. در خرید کف‌شوی صنعتی نیز این مسئله بیشتر مطرح است. حتما می‌دانید که این دستگاه‌ها اغلب از خارج کشور وارد می‌شوند و به همین دلیل قیمت آن‌ها به قیمت ارز و دلار بستگی دارد. نوسان نرخ ارز و دلار همیشه باعث تغییر قیمت‌ها در بازار‌های مختلف است. به همین دلیل نمی‌توان برای این محصولات قیمت ثابتی عنوان کرد. توصیه می‌کنیم برای اطلاع از قیمت به مراجع معتبری نظیر اتحاد صنعت صدرا مراجعه کرده تا دستگاه دلخواه خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

اسکرابر صنعتی

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌هایی با کارایی بسیار عالی به بازار معرفی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اسکرابر صنعتی اشاره کرد. کف‌شوی صنعتی در انجام نظافت محیط سازمان‌های بزرگ و کوچک عملکرد بسیار عالی دارد. در حال حاضر در ایران نیز بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات برای سرعت در انجام این کار و بالا بردن کیفیت از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. در این مطلب شما را با چگونگی کار این دستگاه‌ها و مزایای آن‌ها آشنا کردیم. توجه به نکات مهمی مانند ابعاد دستگاه، ابعاد محیط، سرنشین‌دار بودن یا دستی، کابلی یا باتری دار و ... می‌تواند به شما در خرید مناسب کمک کند.

برای خرید انواع کف‌شوی صنعتی می‌توانید به سایت اتحاد صنعت صدرا مراجعه کنید. این مجموعه باسابقه درخشان و همکاری با برند‌های معتبر جهان توانسته رضایت مشتریان را جلب کند و یکی از مراجع معتبر در کشور باشد. به‌منظور اطلاع از قیمت انواع اسکرابر‌ها می‌توانید با مشاورین این سایت در ارتباط باشید.