تبیان، دستیار زندگی

ترندهای روز در دستان شما

چطور از ترندها باخبر شویم؟

دنبال‌کردن ترندها در زندگی شخصی، ممکن است ما را فردی به‌روز جلوه دهد و به همین علت برخی افراد ذاتاً علاقه‌مند به دنبال‌کردن ترندها هستند؛ البته باید در مواجهه با این مسئله آگاهانه‌تر عمل کرد. واژه ترند در شبکه های اجتماعی از صنعت مد و فشن گرفته شده است. ساده ترین معنای ترند فراگیر شدن و رواج یافتن یک بحث است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : عارف چراغی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترند
درواقع هر چیزی که در یک بازه زمانی خاص مد بشود و یا قرار باشد که مد شود را "روند مد" و یا ترند می‌گویند. اما این روزها ترندها در هر حوزه‌ای ایجاد می‌شود. از رخدادهای روز گرفته یا سبک زندگی و ... .

به‌صورت کلی، شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین منابع برای پی‌بردن به ترندهای روز هستند، اما برای پیداکردن ترندهای هر حوز‌‌ه خاصی می‌توان شبکه اجتماعی مرتبط با آن‌ها را دنبال کرد.

سایت‌‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه‌های مختلف، به موضوعات ترند می‌پردازند. در ادامه 5 سایت را به شما معرفی می‌کنیم.

1. ریسرچ‌گیت (Research Gate)
ریسرچ‌گیت یک سایت علمی معتبر برای دنبال‌کردن ترندهای تحقیقاتی است.

2. گوگل ‌ترندز (Google Trends)
گوگل ‌ترندز یک ابزار همه‌کاره و پرکاربرد، خصوصاً درزمینه سئو است. به کمک این ابزار شما می‌توانید کلمات کلیدی ترند را پیدا کنید .

3. مدیوم (Medium)
مدیوم یک پلتفرم نشر الکترونیک آنلاین است که در آن، افراد متخصص می‌توانند نوشته‌های خود را درباره هر موضوعی به اشتراک بگذارند. در این بستر میتوانید ترندهای روز جهان را بیابید.

4. گارتنر (Gartner)

گارتنر یک سایت در حوزه تکنولوژی‌ است که توسط آن می‌توانید به تحقیقات اثبات‌شده درزمینه مدیریت و فناوری دسترسی داشته باشید و ترندهای مرتبط به این موضوعات را دنبال کنید.

5. فیدلی (Feedly)
فیدلی سایت خبری معتبر جهانی و یکی از قدرتمندترین ابزارها برای شناسایی موضوعات پرطرفدار، و به‌روز‌ماندن در حوزه‌های مختلف است.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نیز محل های مناسبی برای پیدا کردن ترندها و واکنش دادن به آنها هستند. در ادامه چند شبکه اجتماعی را که ترندها را میتوان به راحتی در آنها یافت اشاره میکنیم.
آپارات و یوتیوب؛ دو شبکه اجتماعی ویدئومحور هستند که با دنبال‌کردن صفحه اینفلوئنسرها و کانال‌های محبوب در آن، می‌توانید از ترندهای مرتبط باخبر شوید.

1.    توییتر
توییتر یکی از مناسب ترین شبکه‌های اجتماعی برای یافتن ترندهاست. از آنجایی‌که افراد در این پلتفرم، عموما از مسائل روز صحبت می‌کنند و دغدغه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، توییتر یکی از بهترین بسترها برای پیدا کردن ترندهای روز است.

برای دیدن ترندها در توییتر، در صفحه‌home  موجود در پایین صفحه پروفایل شما، فهرست برخی از ترندهای مشهور قرار دارد که می‌توانید از آنجا از ترندهای جهانی با خبر شوید. در این صفحه علاوه بر هشتگ‌ها، موضوعاتی که در چند روز گذشته بیشترین افراد در مورد آن‌ها نوشته‌اند نیز نمایش داده می‌شود. این اطلاعات تنها با بررسی خود صفحه توییترتان قابل مشاهده است و نیازی نیست تا ابزار یا سایت ثانویه‌ای را به کار بگیرید. همچنین اگر از نسخه وبسایت توییتر استفاده می‌کنید ترندها در گوشه سمت چپ صفحه با عنوان "موضوع‌های داغ " نمایش داده می‌شوند.

2.    آپارات و یوتیوب
آپارات و یوتیوب؛ دو شبکه اجتماعی ویدئومحور هستند که با دنبال‌کردن صفحه اینفلوئنسرها و کانال‌های محبوب در آن، می‌توانید از ترندهای مرتبط باخبر شوید.

3.    لینکدین
یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای دنبال‌کردن اخبار و ترندهای مرتبط با حوزه کاری هر فردی، لینکدین است. افراد با دنبال‌کردن فعالان مرتبط با حوزه کاری خود، می‌توانند ترندهای مرتبط را در این شبکه اجتماعی ببینند.

4.    اینستاگرام
اینستاگرام یکی از  پرطرف‌دارترین شبکه‌های اجتماعی در بین ایرانیان است که در آن معمولاً مسائل ترند و پرطرف‌دار، توسط اینفلوئنسرها و سایر کاربران دست‌به‌دست می‌شود.