تبیان، دستیار زندگی

چطور از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم؟

راز هشتگ‌های پربازدید

اگر در شبکه‌های اجتماعی سری زده باشید حتما تاکنون با هشتگها مواجه شد‌ه‌اید. اولین بار شبکه‌ اجتماعی توییتر بود که باعث شد کلمه هشتگ یا «Hashtag» معروف شود ولی حالا بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و اینستاگرام هم از این ابزار استفاده می‌کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : عارف چراغی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راز هشتگ
جالب است بدانید روزانه، به‌طور میانگین 125 میلیون هشتگ ساخته می‌شود. دقت کنید که این عدد فقط مربوط به یک پلتفرم و آن هم توییتر است! همین مسئله کافی است تا به اثر واقعی هشتگ‌ها پی ببرید و البته این موضوع را هم حائر اهمیت میکند که چطور از هشتگها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم که مطالب‌مان بیشتر دیده شود.

اگر بتوانید از هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید، کاربران بیشتری پست‌ها و مطالب شما را می‌بینند و به اعتبار محتوای شما کمک می‌کند.

از آن جایی که انتخاب هشتگ بسیار مهم است، باید چند نکته را هنگام انتخاب هشتگ در نظر داشته باشید. مهم‌ترین نکته ارتباط معنایی هشتگ با موضوع پست یا توییت است. سعی نکنید که از کلمات ترند شده‌ بی‌ارتباط با موضوع پست یا توییت خود استفاده کنید. این موضوع از اعتبار مطلب شما می‌کاهد.


هشتگ در دقیق انتخاب کنید!

یوتیوب دو روش برای استفاده از هشتگ دارد. علاوه بر این که هنگام آپلود ویدیو می‌‌توانید چندین هشتگ به ویدیو اضافه کنید، در توضیحات ویدیو نیز می‌توانید هشتگ استفاده کنید.

کلمه‌ای که برای هشتگ انتخاب می‌کنید نباید کلی باشد. در واقع هرچقدر که هشتگ انتخاب‌شده دقیق‌تر باشد، احتمال اینکه کاربران علاقمند و جامعه هدف دقیق‌تری پیدا کنید بیشتر است.

تعداد هشتگ‌ها نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. برخی از شبکه‌های اجتماعی برای استفاده از هشتگ محدودیت هم دارند ولی اگر در یک شبکه اجتماعی محدودیتی وجود نداشت، نباید مطلب خود را پر از هشتگ کنید.

در هر مطلب بین ۲ تا ۴ هشتگ انتخاب کنید. همچنین طول کلمات هشتگ نیز هر چقدر کمتر باشد، اثر بیشتری خواهد گذاشت. بهترین هشتگ‌ها، هشتگ‌های یک یا دو کلمه‌ای هستند. فراموش نکنید که حساب کاربری شما Public یا عمومی باشد، در غیر این صورت هشتگ بی‌معنیست.

در نوشتن هشتگ می بایست به دو اصل کلی توجه کنید:
- در هشتگ چیزی به نام فاصله نداریم و کلمات هشتگ باید به هم پیوسته و چسبیده باشند.
- در هشتگ چیزی به نام نقطه تعریف نمی‌شود و تنها با کاراکتر ـ از یکدیگر جدا می‌شوند.

هشتگ در توییتر

کاربران توئیتر به استفاده از هشتگ‌های خاص معروف هستند. هر چقدر کلمات انتخاب شده برای هشتگ شما خاص باشند، امکان ترندشدن آن‌ها بیشتر است. همچنین ابزار Twitonomy هم می‌تواند در پیدا کردن هشتگ مناسب به شما کمک کند.

راز هشتک

هشتگ در اینستاگرام

استفاده از هشتگ‌های مناسب در اینستاگرام باعث می‌شود که کاربران بتوانند در بخش جستجو شما را به راحتی پیدا کنند. اینستاگرام دست شما را برای استفاده از هشتگ بیشتر از توئیتر باز گذاشته است اما سعی کنید کمتر از ۵ هشتگ در هر پست استفاده کنید.

هشتگ در لینکدین

در لینکدین مطالب ارسال شده هر حساب کاربری فقط برای افراد داخل کانکشنش نمایش داده می‌شود. استفاده از هشتگ در لینکدین باعث می‌شود که افراد خارج از کانکشن شما پست شما را ببینند. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنظیمات مطالب هشتگ‌دار خود را روی حالت عمومی بگذارید.

هشتگ در آپارات

سرویس ویدیویی آپارات مانند یوتیوب امکان ثبت هشتگ به شما هنگام آپلود ویدیو می‌دهد. شما می‌توانید بین ۱ تا ۵ هشتگ برای ویدیوی خود ثبت کنید. دقت داشته باشید نوشتن هشتگ در بخش توضیحات تقریبا بی‌اثر است و بهتر است کلمات هشتگ را داخل متن توضیحات بدون علامت # به کار ببرید.

هشتگ در یوتیوب

یوتیوب دو روش برای استفاده از هشتگ دارد. علاوه بر این که هنگام آپلود ویدیو می‌‌توانید چندین هشتگ به ویدیو اضافه کنید، در توضیحات ویدیو نیز می‌توانید هشتگ استفاده کنید. هشتگ‌های نوع اول برای الگوریتم‌های یوتیوب است و هشتگ‌های نوع دوم را کاربران می‌بیند