تبیان، دستیار زندگی

بررسی عملکرد کارگزاری ارانته و رتبه کلی آن

برای مشاوره رایگان کارگزاری ارانته، کافی است که به وبسایت irbrokers.com مراجعه کرده و در قسمت نظرات هر مقاله، سوال خود را مطرح نمایید. تیم پشتیبانی تخصصی آی آر بروکرز و همچنین تریدرهای با تجربه، در کمترین زمان ممکن، پاسخ سوالات شما را خواهند داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کارگزاری ارانته





ارانته

یکی از کارگزاری‌های محبوب جهانی که خوشبختانه در ایران نیز فعالیت دارد، بروکر ارانته بوده که فعالیت خود را در سال 2018 میلادی شروع کرده و در مقایسه با کارگزاری‌های سرشناسی همانند روبو فارکس، فیبوگروپ، آلپاری و ...، عمر بسیار کمی دارد. اما در مدت زمانی کوتاهی توانسته نه تنها در ایران جزو معتبرترین کارگزاری‌های جهانی باشد، بلکه در سطح جهانی نیز در لیست کارگزاری‌هایی قرار گرفته که امتیاز بسیار بالایی دارند. این در حالی است که هیچکدام از بروکرهای دیگر، نتوانسته‌اند به چنین امتیاز و جایگاهی دست یابند. به همین جهت نیز در این مقاله قصد داریم تا خدمات این کارگزاری را معرفی نموده و امتیاز کلی آن را در ایران، بررسی نماییم.

اعتبار و رگولاتوری بروکر ارانته

برخلاف بسیاری از کارگزاری‌ها که هیچگونه رگولیشنی دریافت نکرده‌اند، ارانته دارای رگولاتوری قدرتمند CySec بوده که یکی از قوی‌ترین و معتبرترین رگوله‌ها در سطح جهانی است. این رگولاتوری به حدی قدرتمند است که تریدرهای اروپایی، تنها کارگزاری‌هایی را انتخاب می‎‌کنند که این رگوله را داشته باشند. خوشبختانه ارانته نیز این رگولاتوری را داشته و علاوه بر آن، برای مشتریان ایرانی نیز رگوله مجزایی از مدل آفشور با نام FSA نیز دریافت کرده است. رگوله FSA در جزایر سیشل انگلستان صادر شده و مخصوص کشورهایی است که تحت تحریم‌های مالی جهانی قرار گرفته باشند.

جوایز ارانته فارکس
در کنار رگولاتوری قدرتمند، این کارگزاری در همین مدت بسیار کوتاه توانسته جوایز متعدد و ارزشمند را بدست آورد. قرارگرفتن در لیست برترین بروکرها از نظر وبسایت مرجع اف ایکس امپایر، دست‌آورد بسیار بزرگی بوده که طبیعتا بخاطر خدمات ارزشمند و متفاوت آن، ارائه شده است. جوایز دیگر این کارگزاری شامل سریع‌ترین پلتفرم معاملاتی، بهترین بروکر از نظر رشد، بهترین بروکر از نظر رضایت مشتریان و ... بوده که در سال‌های اخیر کسب شده است.

دارایی های قابل معامله

در بازار فارکس، معاملات به شکل CFD انجام شده و هرچقدر که کارگزار قوی‌تر باشد، لیست نمادهای قابل معامله‌ی آن بیشتر خواهد بود. ارانته نیز بیش از 250 نماد معاملاتی ارائه کرده که در مقایسه با کارگزاری‌های قدیمی همانند آلپاری، روبو فارکس و ...، بسیار متنوع‌تر بوده و دست تریدر را باز گذاشته است. آلپاری و سایر کارگزاری‌ها اگرچه به دلیل قدمت بیشتر، در میان تریدرهای ایرانی بیشتر شناخته شده هستند، اما نمادهای آن‌ها عموما کمتر از 100 سیمبل است.
یکی از مزایای اصلی ارانته، داشتن بیش از 100 سهام از شرکت‌های معتبر جهانی است. معامله کردن سهام، یکی از روش‌های امن و مطمئن برای فعالیت سودآور در فارکس بوده که به لطف کارگزاری ارانته فراهم شده است. در کنار این سهام، ارانته امکان معامله کردن 11 شاخص بورس بزرگ دنیا، 17 رمزارز، بیش از 50 جفت ارز فارکسی، 7 کالای اساسی، فلزات گران بها و نمادهای انرژی را فراهم کرده و به صورت کلی، یکی از بهترین و حرفه‌ای ترین سبد معاملاتی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

حساب های معاملاتی ارانته

خوشبختانه روند انتخاب حساب معاملاتی در این کارگزاری بسیار ساده بوده و حتی پایه‌ای ترین حساب این کارگزاری، در حد بهترین حساب‌های معاملاتی سایر بروکرها است. در حساب استاندارد این کارگزاری که از مدل ECN است، حداقل مبلغ دیپازیت برای شروع ترید کردن، تنها 50 دلار در نظر گرفته شده و میزان اسپرد به صورت متغیر و از 1 پیپ تعیین شده است. با ارتقای حساب، میزان دیپازیت اولیه افزایش یافته، اما جمع کارمزدها به شدت کاهش خواهد یافت.
مزیت اصلی این کارگزاری، میزان کارمزدهای بسیار کم است. طبق بررسی‌های انجام شده و به گواه چندین و چند مقاله که با هدف ارزیابی میزان اسپرد در ارانته نگارش شده‌اند، مشخص گردیده که Errante، یکی از کمترین میزان اسپرد را در تمامی بروکرها ارائه کرده که باعث می‌شود تا حاشیه‌ی سود تریدرها به حداکثر برسد. خوشبختانه استراتژی معاملاتی اسکالپینگ نیز در این کارگزاری مجاز شمرده شده که فعالیت در فارکس را برای تریدرهای تازه‌وارد، آسان خواهد کرد. البته، همانطور که در مقالات بهترین بروکر برای اسکالپ، گفته شده است، اگر اسکالپر هستید، بهتر است از خدمات بروکر ifc استفاده نمایید.

پلتفرم های معاملاتی

اگرچه متاتریدر 5 نسخه‌ی جدیدتر متاتریدر 4 بوده و امکانات بیشتری دارد، اما بسیاری از تریدرها ترجیح می‌دهند که از همان پلتفرم قدیمی‌تر، یعنی متاتریدر 4 استفاده کنند. به همین جهت نیز ارانته فارکس تصمیم گرفت تا هر دو پلتفرم را به مشتریان خود عرضه کند. از آنجاییکه پلتفرم‌های معاملاتی برای پردازش پوزیشن‌ها باید به قدرت سرورهای خود متکی باشند، ارانته از سرورهای قدرتمندی استفاده نموده تا بتواند تمامی معاملات را به صورت آنی انجام دهد.

پشتیبانی فارسی زبان

از اصلی‌ترین ضعف‌‎های بروکرهای فعال در ایران می‌توان به نداشتن تیم پشتیبانی فارسی زبان اشاره کرد. خوشبختانه Errante پیش از شروع رسمی فعالیت خود در ایران، تیم پشتیبانی پارسی زبان خود را فعال کرد تا همواره پاسخگوی سوالات تریدرها باشند. برای مثال، کارگزاری روبوفارکس حتی تیم پشتیبانی فارسی زبان نیز نداشته، اما تیم پشتیبانی فارسی زبان ارانته هم بسیار خوش برخورد بوده و هم دانش خوبی داشته و به بهترین نحو، شما را راهنمایی خواهد کرد.

ورود به بروکر ارانته

وبسایت این کارگزاری ممکن است در ایران در دسترس نباشد. به همین جهت نیز بهتر است در ابتدا، به وبسایت آی آر بروکرز irbrokers.com مراجعه کرده، از منوی سایت برروی گزینه بروکر و سپس ارانته را انتخاب نمایید. در مقاله‌ی ارائه شده، آخرین لینک ورود به بروکر ارانته ارائه شده است. استفاده از این لینک به دلیل وجود وبسایت‌های جعلی و کلاهبردار، اهمیت بسیار زیادی در پروسه‌ی ثبت نام در Errante خواهد داشت.

ثبت نام در ارانته

فرم ثبت نام در ارانته

پس از اطمینان از صحت لینک کارگزاری، به صفحه‌ی ثبت نام این کارگزاری منتقل خواهید شد که باید اطلاعات اولیه از جمله تلفن و ایمیل را وارد نمایید. دقت داشته باشید که کیبورد در حالت انگلیسی باشد و تمامی اطلاعات را به زبان انگلیسی وارد نمایید. در انتخاب شماره تلفن همراه و ایمیل دقت کافی را به خرج دهید، چرا که هم در مراحل بعدی نیاز به اعتبار سنجی وجود داشته و هم ارتباط کارگزاری با شما، از طریق همین دو راه ارتباطی خواهد بود.

احراز هویت ارانته

در گام بعدی، باید مدارک درخواستی را آپلود نمایید تا حساب معاملاتی شما ایجاد شود. خوشبختانه ارانته نیازی به مدارک جهت تایید محل سکونت نداشته و صرفا بارگذاری تصویر مدرک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و ...) که دارای اعتبار باشند (منقضی نباشند)، کافی است. پس از بارگذاری مدارک، تیم پشتیبانی با شما تماس خواهند گرفت و راهنمایی‌های لازمه را انجام خواهند داد.

واریز و برداشت ریالی
از مزایای اصلی این کارگزاری، ارائه‌ی روشی برای واریز و برداشت ریالی است که با کمترین کارمزد انجام می‌شود. هنگام تماس پشتیبان، به شما اطلاع داده می‌شود که چگونه از خدمات صرافی فارکس برای کاهش کارمزد انتقال پول استفاده نمایید.

رتبه بندی بروکر ارانته

در حال حاضر، ارانته معتبرترین کارگزاری فعال در ایران است که هم رگولاتوری‌های قدرتمندی دریافت کرده و هم اینکه در رده‌بندی جهانی، اعتبار و جایگاه ویژه‌ای دارد. با این حال، ملاک انتخاب بروکر باید بر اساس استراتژی معاملاتی فردی باشد. برای مثال، همانطور که پیشتر مطرح کردیم، اگر اسکالپر هستید، بهتر است از خدمات بروکر IFC استفاده نمایید، همچنین اگر برروی نماد معاملاتی طلا یا همان XAU معامله می‌کنید، کمترین کارمزد در بروکر آی تی بی لحاظ شده است.
به صورت کلی و جمع‌بندی نهایی، ارانته در حال حاضر بهترین بروکر فعال در ایران بوده، اما آنچه باعث می‌شود تا یک کارگزاری را برای ثبت نام در فارکس انتخاب نمود، استراتژی معاملاتی فردی است. شما همواره می‌توانید در وبسایت آی آر بروکرز، از مشاوره رایگان تیم پشتیبانی استفاده کرده تا بهترین کارگزاری را بر اساس استراتژی فردی خود، انتخاب نمایید.
برای مشاوره رایگان، کافی است که به وبسایت irbrokers.com مراجعه کرده و در قسمت نظرات هر مقاله، سوال خود را مطرح نمایید. تیم پشتیبانی تخصصی آی آر بروکرز و همچنین تریدرهای با تجربه، در کمترین زمان ممکن، پاسخ سوالات شما را خواهند داد.