تبیان، دستیار زندگی

استقبال از ماه مهر با رنگ و بوی قهرمانان ایرانی

ورودیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را که وارد شوید به دنیای لوازم‌التحریر قدم می‌گذارید دنیای نوشت‌افزاری که تمامش محصولات داخلی و بومی کشورمان است از شخصیت‌پردازی روی دفترچه‌‌ها، کیف‌ها تا خودکارها و مدادرنگی‌ها.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ماه مهر ،نمایشگاه نوشت افزار ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تولیدات داخلی لوازم‌التحریر،
زمانی بود که لوازم‌التحریر خارجی تمام بازار را گرفته بود و همه دوست داشتند از محصولات خارجی استفاده کنند اصلا برندهای مختلفی میان مردم مد شده بود و دهن به دهن می‌چرخید و تمایل به خرید آنها بالا رفته بود در شلوغی بازار و جولان محصولات خارجی، برخی از تولیدکننده‌های داخلی دست به کار شدند و محصولات ایرانی را روانه بازار کردند.

این روزها نمایشگاه نوشت‌افزار مجموعه‌ای از تولیدات داخلی لوازم‌التحریر را برای مخاطبان به نمایش گذاشته است که کیفیت قابل قبولی دارند و توانسته نظر مخاطبان و خریداران را جلب کند.

در نمایشگاه نوشت‌افزار بیشتر مجموعه لوازم‌التحریر در کنار هم هستند هم انتخاب‌ها زیاد شده و هم تنوع محصولات 


کیفیت؛ راضی کننده

برای چند دقیقه در میانه نمایشگاه می‌ایستم و به جنب‌وجوش بچه‌ها نگاه می‌کنم برخی غرفه‌ها وسایل بازی گذاشتند و بچه‌های کوچکتر سرگرم شدند و نوجوان‌ها هم در حال امتحان کردن خودکارها و روان‌نویس‌های مختلف هستند و بعضی‌ها هم می‌گویند که طراحی شخصیت‌ها نسبت به گذشته تنوع بهتری گرفته است. جلو می‌روم تا نظراتشان را درباره محصولات بپرسم، می‌گویند کیفیت که خیلی خوب شده و شخصیت‌هایی که برای طرح روی محصولات استفاده شده متناسب با ذائقه آنان است.

با خنده ادامه می‌دهند: حتی در کنار کیفیت خوبی که دارند قیمت‌ها هم به نسبت محصول معقول و راضی‌کننده است قبلا باید بازار را کلی می‌گشتیم تا محصولات خارجی با قیمت مناسب پیدا کنیم اما در این نمایشگاه بیشتر مجموعه لوازم‌التحریر در کنار هم هستند هم انتخاب‌ها زیاد شده و هم تنوع محصولات. 

شخصیت خلق شده ایلیا در قالب کتب مصور

از دیگر اتفاقات جالب در این نمایشگاه وجود مجموعه کمیک برای نوجوانان بود بچه‌ها می‌گفتند برایشان تازگی دارد که کتاب‌های مصور شخصیت بومی را می‌بینند زیرا بیشتر این کتاب‌های مصور خارجی بوده و تمایل داشتند که شخصیت ایرانی هم در این حوزه وجود داشته باشد.  

غلو نمی‌کنیم محصول ایرانی را با افتخار می‌خریم

یکی دیگر از خریداران محصول لوازم‌التحریر، درباره کیفیت و اجناس موجود در بازار می‌گوید، نمی‌خواهم اغراق کنم و بگویم که محصولات ایرانی کیفیت کاملا خوبی دارد شاید ایراداتی داشته باشد که با چند نقد کوچک برطرف می‌شوند اما در قیاس با محصولات خارجی چه از لحاظ کیفیت و چه به لحاظ قیمت خوب هستند.

شخصیت‌هایی که شبیه کودکانمان هستند

وقتی از میان غرفه‌ها عبور می‌کنم صدای دختربچه‌ 8 یا 10 ساله را می‌شنوم که به مادرش می‌گفت چه عجب بالاخره یه جایی اومدیم که از باربی خبری نیست، حرفش به حدی برایم عجیب بود که برگشتم چند دقیقه‌ای نگاهش کردم خوشحال دنبال دفترچه‌های محبوبش بود و هر کدام را در بغلش می‌گرفت ازش پرسیدم شخصیت روی دفترچه را دوست داری؟ گفت: همان چیزی است که در تصوراتم ساخته بودم دختری از جنس خودم که لباس‌هایش شبیه به من و همکلاسی‌هایم است.

مادرش می‌گوید در ادامه حرف دخترش می‌گوید، کودکان و نوجوانان امروز دنبال همان چیزی هستند که شبیه به خودشان است نه دنیایی که غرب برای آنان می‌سازد.