تبیان، دستیار زندگی

عوارض احتمالی کاشت ناخن را بشناسید

کاشت ناخن یا استفاده از ناخن‌های مصنوعی هر چند ظاهری زیبا و فریبنده دارند اما مطمنا عوارضی هم دارند که حتی شاید شما را بترساند. بیشتر خانم‌ها از این عوارض آگاه نیستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عوارض کاشت ناخن
داشتن ناخن‌هایی سالم و خوش‌فرم آرزوی هر خانمی است. بعضی از افراد به طور طبیعی چنین ناخن‌هایی دارند و بعضی هم روی ناخن‌هایشان کارهایی انجام می‌دهند تا زیباتر شوند. این روزها کاشت ناخن در سال‌های زیبایی بسیار رایج شده و تقریبا همه جا می‌توانید آن را ببینید. متاسفانه این مسئله باعث شده درصد زیادی از جامعه تصور کنند حتما باید ناخن‌های مصنوعی بگذارند یا کاشت ناخن انجام دهند و گرنه ناخن‌های زشتی دارند.
برای کاشت ناخن، ناخن طبیعی خودتان کوتاه شده و سوهان زده شده و چسب روی آن زده می‌شود که سبب آسیب بلندمدت خواهد شد. بعد از استفاده از ناخن‌های مصنوعی یا کاشت ناخن، ناخن‌های واقعی خودتان شکننده می‌شوند، یعنی نرم شده و به راحتی می‌شکنند. ناخن‌های ما از کراتین ساخته شده‌اند که یک پروتئین طبیعی است و موادی که در کاشت ناخن به کار می‌رود به کراتین آسیب می‌زند.

بعضی از موادی که برای برداشتن ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن به کار می‌روند می‌توانند پوست را حساس کرده و سبب التهاب اطراف ناخن و قرمزی آن‌ها شوند


عفونت

آیا می‌دانستید ناخن‌ها به مراقبت زیادی نیاز دارند؟ حتی سوهان زدن ناخن‌ها در خانه هم باید با دقت و حوصله انجام شود و مراقب کوتیکول‌ها باشید، زیرا هرگونه آسیبی می‌تواند به عفونت قارچی منجر شود. کوتیکول‌ها بخش مهمی از ناخن هستند؛ زیرا از بستر ناخن و ساختار آن محافظت می‌کنند. ضمنا کوتیکول به عنوان سدی در برابر عفونت‌ها عمل می‌کند.
آسیب طولانی‌مدت به کوتیکول، ناخن را در معرض عفونت‌های قارچی و باکتریایی قرار می‌دهد. در عفونت‌های باکتریایی زیر ناخن‌ها سبز  یا آبی و در عفونت‌های قارچی زرد رنگ می‌شود که با مشکلات زیادی همراه است؛ از این رو باید به دنبال راه‌هایی طبیعی و بی‌ضرر برای رشد و تقویت ناخن‌هایتان باشید.

واکنش آلرژیک

بعضی از موادی که برای برداشتن ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن به کار می‌روند می‌توانند پوست را حساس کرده و سبب التهاب اطراف ناخن و قرمزی آن‌ها شوند.

ضعیف شدن ناخن

برای برداشتن ناخن مصنوعی، آکریلیک یا ژلیش، باید انگشت‌ها را به مدت ده دقیقه یا بیشتر در استون قرار بدهید. این ماده شیمیایی ناخن‌های طبیعی‌تان را خشک کرده و باعث تحریک پوست می‌شود. ضمنا ناخن‌ها نازک و شکننده خواهند شد.
چند توصیه
. همیشه ناخن‌ها را مرطوب نگه دارید. استفاده از مرطوب‌کننده و وازلین می‌تواند ناخن‌ها را تقویت کند. مطالعات نشان می‌دهند وقتی ناخن‌ها مرطوب هستند و به‌طورمنظم کوتاه می‌شوند سریع‌تر رشد می‌کنند.
. به کوتیکول‌ ناخن کاری نداشته باشید چون محافظی در برابر عفونت‌اند.
. غذاهایی بخورید که سرشار از ویتامین و پروتئین هستند. بیوتین معمولا برای رشد ناخن لازم است. بیوتین یک ویتامین از گروه خانواده B است که سبب رشد سالم سلول‌ها شده و به متابولیسم آمینواسیدهایی که برای رشد ناخن ضروری‌اند کمک می‌کند.
. پشت سر هم کاشت ناخن انجام ندهید یا از ناخن مصنوعی استفاده نکنید، به ناخن‌ها فرصتی برای تنفس بدهید. بعد از کاشت ناخن، مدتی زمان می‌برد تا ناخن قدرت خودش را به دست بیاورد.
. در صورت بروز عفونت به پزشک مراجعه کنید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.