تبیان، دستیار زندگی

خرید الیاف شیشه و آشنایی با انواع آن

الیاف‌های شیشه نمونه‌ای از محصولات کاربردی کامپوزیتی هستتند. این مواد از شیشه ساخته می‌شوند و دارای قطر بسیار نازک در حدود 5 الی 25 میکرون هستند. این نوع الیاف دارای تارهای شیشه‌ای با طول نامحدود بوده و می‌توانند در صنایع مختلفی کاربرد داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خرید الیاف شیشه و آشنایی با انواع آن




اگر قصد خرید الیاف شیشه را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین شرکت وارد کننده الیاف شیشه را بشناسید.
الیاف‌های شیشه نمونه‌ای از محصولات کاربردی کامپوزیتی هستتند. این مواد از شیشه ساخته می‌شوند و دارای قطر بسیار نازک در حدود 5 الی 25 میکرون هستند. این نوع الیاف دارای تارهای شیشه‌ای با طول نامحدود بوده و می‌توانند در صنایع مختلفی کاربرد داشته باشند. یکی از ویژگی‌هایی که الیاف‌های شیشه‌ای را از پشم شیشه متمایز کرده است، امکان خمش و غیرشکنندگی آن است. همچنین پشم شیشه دارای قطر غیریکنواخت با طول محدود می‌باشد. اگر شما هم قصد خرید الیاف شیشه را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین شرکت وارد کننده الیاف شیشه را بشناسید.

تولید الیاف شیشه‌

بهتر است پیش از خرید الیاف شیشه در مورد روش‌های ساخت آن نیز مطلع شوید. در ادامه برخی از مراحل ساخت این محصول توضیح داده می‌شود.
1.   آماده کردن مواد خام: پیش از شروع مرحله ساخت، مواد اولیه آن مانند ماسه آماده می‌شود.
2.   بخش ترکیب: در این بخش مواد اولیه مختلف با یکدیگر مخلوط می‌شوند.
3.  کوره: در این بخش مواد اولیه ترکیبی در کوره قرار گرفته و ذوب می‌شوند تا به شیشه مذاب تبدیل شوند.
4.  بوشینگ: شیشه‌های ذوب شده بر روی سینی‌های مخصوصی از جنس پلاتین مقاوم ریخته می‌شوند. این سینی‌ها دارای روزنه‌های بسیاری هستند که بوشینگ نام دارند.
5.  شکل گرفتن الیاف: در این مرحله شیشه‌های مذاب از بوشینگ‌ها خارج می‌شوند تا به قطر مشخصی برسند. سپس به کمک آب یا هوا خنک می‌شوند.
6.   آهار: در این مرحله به الیافی که نازک‌تر از موی سر انسان هستند، ماده‌ شیمیایی خاصی به نام سیزینگ زده می‌شود تا الیاف‌ها به راحتی به رزین بچسبند و ساییده نشوند.

انواع الیاف شیشه

الیاف شیشه‌ای را می‌توان براساس نوع ساختار و شکل به چند دسته متفاوت تقسیم بندی کرد. در ادامه انواع الیاف را بررسی می‌کنیم.

الیاف‌های شیشه‌ای براساس ترکیبات شیمیایی
● E-GLASS: این الیاف ساخته شده از عایق الکتریکی است.
● C-GLASS: این الیاف مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد.
● S-GLASS: این الیاف دارای مقاومت مکانیکی بالایی است و می‌تواند فشارهای زیادی را تحمل کند.
● M-GLASS: این الیاف نوعی الیاف با مدول بالا است و کاربردهای بسیاری در صنعت دارد.
● D-GLASS: این الیاف نوعی از الیاف با ثابت دی الکتریک بالا است که به عنوان عایق در صنایع مختلف بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
● ECR: این الیاف در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود به نمایش می‌گذارد.

الیاف‌های شیشه‌ای براساس شکل
● الیاف‌هایی به شکل نخ
● رشته‌ای نازک
● پارچه‌ای (ساده، ساتن و غیره)
● سوزنی
● نمدی
● سه بعدی که به شکل‌های سوزنی، پارچه‌ای، زاویه‌دار و رشته‌ای هستند.
● نواری


خصوصیات و ویژگی‌های الیاف شیشه‌ای


خصوصیات و ویژگی‌های الیاف شیشه‌ای

در هنگام خرید الیاف شیشه‌ شما باید از شرکت وارد کننده الیاف شیشه‌ در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات آن سوال بپرسید. سپس براساس نیاز خود و ویژگی‌های محصول خرید را انجام دهید.
● در برابر جریان برق، رطوبت، مواد شیمیایی، باکتری‌ها و قارچ‌ها مقاومت بالایی دارند.
● این الیاف‌ها دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و می‌توانند در بخش‌های مختلفی که امکان استفاده از مواد شکننده وجود ندارد، استفاده شوند.
● الیاف شیشه دارای قدرت کششی بالایی هستند و به سادگی نمی‌شکنند.
● از این الیاف برای ساخت تجهیزات الکتریکی استفاده می‌شود.
● این الیاف دارای الاستیسیته بالایی هستند.
● این الیاف به دلیل ویژگی‌هایی که دارند در ساختار ساختمان‌های متعددی برای بالا بردن مقاومت ساختمان استفاده می‌شوند.
● این الیاف علاوه بر عایق رطوبت و جریان الکتریکی، به عنوان عایق صوتی نیز استفاده می‌شوند.
● از این الیاف در ساخت ساختمان نیز استفاده می‌شود، زیرا این الیاف به دلیل خاصیت انعطاف پذیری و نشکنی که دارند باعث افزایش مقاومت ساختمان‌ها می‌شوند.
● این الیاف به عنوان عایق حرارتی نیز استفاده می‌شود و کارآیی بسیاری دارد.
● در ساخت بتن برای استحکام بخشی به بتن از این ماده استفاده می‌شود.
● الیاف شیشه را می‌توان با انواع چسب‌ها و رزین‌ها استفاده کرد، زیرا با تمامی موارد سازگار هستند و دچار خوردگی نمی‌شوند.
● این الیاف در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار قیمت پایین و مناسبی دارند.

کاربرد الیاف شیشه

کاربرد الیاف شیشه

در مورد کاربرد الیاف‌های شیشه توضیحات زیادی ارائه شده است. شما باید در هنگام خرید الیاف شیشه به نیاز خود توجه کرده و سپس اقدام به خرید آن کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای این الیاف را بررسی می‌کنیم.
● در صنعتی آشامیدنی: از این الیاف به عنوان تور در بخش‌های تولید بطری استفاده می‌شود. همچنین در کارواش‌ها برای شستشوی راحت‌تر و بهتر خودروها از الیاف شیشه‌ای استفاده می‌شود.
● در صنایع شیمیایی: این الیاف در برابر مواد شیمیایی نیز مقاوم هستند. بنابراین در بخش شیمیایی از این نوع الیاف استفاده می‌شود.
● در برج خنک کننده: محوطه داخلی این برج‌ها همواره مرطوب و خیس است، بنابراین باید از تجهیزاتی استفاده شود که از وارد آمدن آسیب به دیگر قسمت‌های دستگاه خودداری شود. به این منظور از الیاف شیشه‌ای به عنوان محافظ استفاده می‌شود تا حیوانات و انسان‌ها به این محوطه وارد نشوند.
● در اتومبیل سازی: یکی دیگر از کاربردهای الیاف‌های شیشه‌ای استفاده از آن‌ها در کمربند خودروها برای استحکام بخشیدن به آن است.
● در اسکله‌ها: اسکله‌ها جز مکان‌هایی هستند که همواره در حال تماس با آب و نمک دریا هستند. بنابراین امکان زنگ زدگی در آن‌ها وجود دارد. به این منظور از این نوع الیاف‌ها استفاده می‌شود تا از آسیب به اسکله‌ها و زنگ زدگی آن‌ها جلوگیری شود.
● در معادن: در قسمت‌هایی که امکان خوردگی و آسیب به دستگاه‌ها وجود دارد از الیاف‌های شیشه‌ای برای محافظت از آن‌ها استفاده می‌شود.
● در تولید برق: این ماده به دلیل اینکه نارسانا است در بخش تولید برق استفاده می‌شود.
● در صنعت هوا و فضا: به دلیل استحکام بالای این قطعات، برای ساخت تجهیزات نظامی و غیرنظامی از این الیاف‌ها استفاده می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله با یکی از کاربردی‌ترین محصولات کامپوزیتی آشنا شدید، شما می‌توانید برای خرید الیاف شیشه به سایت بسپار مارکت مراجعه کنید. بسپار مارکت یکی از شرکت‌های معروف و باسابقه در زمین واردات و توزیع انواع مواد اولیه برای صنایع مختلف است. تمامی محصولات موجود در این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند. تنها کافی است جهت خرید انواع مواد شیمیایی و پلیمری صنابع مختلف نام بسپار مارکت را در گوگل سرچ کنید تا خودتان متوجه تمایز این شرکت با سایر شرکت‌ها شوید. بسپار مارکت شرکت وارد کننده الیاف شیشه نیز است که می‌توانید به مقدار مورد نیاز خود خریداری نمایید.