تبیان، دستیار زندگی

نکات مهم در طراحی تبلیغات بنری

تبلیغات بنری می‌تواند از تصاویر چشم‌نواز یا رسانه­‌های غنی برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نکات مهم در طراحی تبلیغات بنری






مؤثرترین روش برای هدایت ترافیک به فروشگاه تجارت الکترونیک شما از طریق تبلیغات دیجیتال است. بهترین تبلیغات دیجیتال توجه مخاطبان شمارا به خود جلب می‌­کند و آن­ها را ترغیب می­‌کند تا بر اساس آن عمل کنند. با این‌حال، اصطلاح تبلیغات دیجیتال بسیار گسترده است.
 یکی از موفق­‌ترین فرم­‌ها تبلیغات بنری است. این شکل از تبلیغات گرافیکی در مکان‌های برجسته در وب‌سایت‌های سراسر وب (معمولاً در بالای یک صفحه وب یا پایین طرفین) پست می‌شود. به‌طورکلی، هدف اصلی آن­ها ایجاد ترافیک برای وب‌سایت شما است.  
 اما بخش دیگری که قبل منتشر کردن تبلیغات بنری مهم شمرده می‌­شود، میزان مهارت شما در طراحی تبلیغات بنری است. در ادامه بیشتر با این نکات آشنا می­‌شوید.

 تبلیغات بنری چیست

تبلیغات بنری چیست و چه تأثیری دارد؟

اگر به‌صورت آنلاین مرور کرده‌­اید و یک آگهی طولانی در بالای صفحه برای یک شرکت مشاهده کرده‌­اید، شما یک بنر تبلیغاتی دیده‌­اید. تبلیغات بنری به‌صورت یک نوار نازک در بالا یا کنار صفحه ظاهر می‌­شوند. این تبلیغات پولی به‌عنوان بنرهای وب یا تبلیغات نمایشی نیز شناخته می­‌شوند.  
تبلیغات بنری معمولاً از یک تصویر یا نوعی از چندرسانه‌ای تشکیل‌شده است. درحالی‌که آن­ها حاوی متن هستند، این تبلیغات بر روی تصاویر تمرکز می‌­کنند. نتیجه می­‌گیریم که طراحی تبلیغات بنری بسیار مهم است.
اکثر شرکت­ها تبلیغات بنری را از طریق تبلیغات گوگل اجرا می­‌کنند. گوگل به 90 درصد از کاربران اینترنت دسترسی پیدا کرده و آن را به یکی از محبوب‌­ترین گزینه­‌ها برای تبلیغات بنری تبدیل می­کند. در این راستا تأثیراتی که می‌­تواند یک بنر تبلیغاتی بگذارد به شرح زیر آورده شده است.

تأثیرات بصری 
تبلیغات بنری می‌تواند از تصاویر چشم‌نواز یا رسانه­‌های غنی برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کند.

تأثیرات آگاهی 
 شما می­‌توانید آگاهی از برند ایجاد کرده و محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید. در حالی‌که تبلیغات جستجو به مخاطبی می­‌رسد که قصد خرید دارد، نمایش می­تواند علاقه اولیه ایجاد کند. بنر تبلیغاتی از دسترسی بالایی برخوردار است و برای تعداد زیادی از افراد قابل‌ مشاهده است. دقت در طراحی تبلیغات بنری می­‌تواند بسیار سودمند باشد.

تأثیرات هدفمند 
گزینه‌های هدف‌گیری خاصی وجود دارد که از طریق بازاریابی جستجو در دسترس نیستند. این گزینه‌­ها شامل هدف­‌گذاری موضوع، علاقه و بازاریابی مجدد است. شما همچنین می­‌توانید به جمعیت‌شناسی خاصی مانند جنسیت و سن برسید.

تبلیغات بنری روش‌های هدفمند تبلیغات هستند
بسته به نوع وب‌سایتی که در آن تبلیغ می­‌کنید، تبلیغات شما می­‌تواند مشتریان بالقوه شمارا هدف قرار دهد؛ بنابراین، این بسیار مهم است که بدانید چه کسی از وب‌سایت تعیین‌شده شما بازدید می­‌کند.

تبلیغات بنری روش‌های ارزان بازاریابی هستند
در مقایسه با سایر انواع بازاریابی؛ ادوردز، سئو سایت، بازاریابی محتوایی و ...، تبلیغات بنری آنلاین یک روش ارزان‌قیمت برای بازاریابی است. باید در طراحی تبلیغات بنری و بازاریابی آن فوق­‌العاده باهوش عمل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بنر طراحی کنید و از یک رسانه بخواهید آن را برای شما در یک وب‌سایت منتشر کند.
حتی اگر بخش طراحی این کار را برون‌سپاری کنید، بازهم یکی از ارزان­‌ترین راه­ها برای تبلیغ کسب‌وکار شما در وب است.

بنرها قابل‌استفاده مجدد هستند
شما به کسی پول می­‌دهید تا یک‌بار بنر شمارا طراحی کند. همین بنر را می­توان بعداً در وب‌سایت دیگری استفاده کرد. اگر بعداً یا در همان زمان دوباره از آن بنر در جای دیگری استفاده کنید، قرار گرفتن در معرض شما در وب افزایش می­‌یابد.
علاوه بر این، شما از این طریق به برندسازی خود کمک می­‌کنید. مردم می­‌توانند همان بنر را اینجا و آنجا ببینند. چندین وب‌سایت یک بنر را نمایش می­‌دهند. این فرایند برای کسب­‌وکار شما خوب خواهد بود و پس از اولین باری که برای کار طراحی پرداخت می­‌کنید، هیچ هزینه­ای نمی­پردازید. طراحی تبلیغات بنری را خودتان نیز می­‌توانید به سلیقه دلخواه طراحی کنید.

نکاتی که در طراحی تبلیغات بنری

طراحی بنر تبلیغاتی چقدر مهم است؟

استفاده از بنرهای تبلیغاتی یکی از بهترین کارهایی است که هر شرکتی می‌تواند انجام دهد تا نام خود را به گوش جهانیان برساند. حتی اگر به‌تازگی شرکت یا تیم راه‌اندازی کرده‌­اید، سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای شرکت شما است که پول بگذارد و شرکت­های وابسته را پیدا کند.
 هرچه افراد بیشتری درباره کسب‌وکار شما بدانند، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد و درآمد بیشتری نصیب‌تان خواهد شد.
با طراحی تبلیغات بنری می­‌توانید اولین برداشت را در بین بازدیدکنندگان وب­‌سایت ایجاد کنید. بازدیدکنندگان در کمتر از یک ثانیه در مورد یک وب‌سایت که به بنر نگاه می‌کند تصمیم می‌گیرند، از این‌رو باید با تغییر آن‌ها به آزمایش ادامه دهید تا تأثیر مثبتی داشته باشید.

نکاتی که در طراحی تبلیغات بنری باید رعایت کنیم

برای یک طراحی تبلیغات بنری خوب باید نکات زیر را رعایت کنید:

ساختار
اساس یک تبلیغ نمایشی خوب ساختار است. روش‌­هایی وجود دارد که باید هنگام ترسیم آگهی خود از آن­ها پیروی کنید. تبلیغات نمایشی باید قابل‌ تشخیص از محتوای عادی صفحه وب باشد و واحد تبلیغات باید مرزهای مشخصی داشته باشد و با محتوای عادی وب اشتباه گرفته نشود.

رنگ
در طراحی تبلیغات بنری رنگ حیاتی است زیرا از آن برای جلب‌ توجه افراد و برانگیختن احساسات استفاده می­‌شود. مردم همچنین طرح رنگ شمارا با برند شما مرتبط می­‌کنند.
روان‌شناسی رنگ­ها بسیار جذاب است و باید در هنگام طراحی تبلیغات به آن توجه کنید. به‌عنوان‌مثال، مردان و زنان ترجیحات رنگ متفاوتی دارند. یک مطالعه نشان داد که محبوب­‌ترین رنگ در بین مردان آبی (57٪) و سبز (14٪) است. درحالی‌که زنان به رنگ آبی (35٪) و بنفش (23٪) علاقه­‌مند هستند.

تایپوگرافی
تایپوگرافی یکی از مهم‌­ترین قسمت­های طراحی تبلیغات بنری است. تایپوگرافی یکی دیگر از عناصر طراحی است که چشم شمارا به حیاتی‌­ترین اطلاعات می­‌کشاند.
مهم­ترین چیزی که باید داشته باشید یک سلسله‌ مراتب تایپوگرافی واضح و خوانا است. فرقی نمی‌کند که تصاویری شگفت‌انگیز داشته باشید. اگر مخاطبان شما نتوانند پیام شمارا بخوانند یا درک کنند، روی تبلیغ شما کلیک نمی‌کنند.
نقطه درد مشتری بالقوه با استفاده از کپی پررنگ تأکید می‌­شود. چشم شما بلافاصله به این جمله جلب می­‌شود که روابط خوب کار می‌­کند، نکته کلیدی در اینجا این است که بیننده را از طریق ترتیب و مقیاس تایپوگرافی خود به اطلاعاتی که می­‌خواهید ببینید هدایت کنید.

تصاویر و گرافیک سفارشی
هرگز نباید از تصاویر برای پرکردن فضا استفاده کنید. چرا این‌طور است؟ تصاویر اطلاعات ارزشمندی را منتقل می‌کنند. این نشان می­‌دهد که چرا آن­ها در بازاریابی بسیار مهم هستند. آن­ها باید در خدمت یک هدف باشند. استفاده از تصاویر سفارشی در این راه احتمالاً باعث جلب‌توجه بیننده می‌­شود. به‌عنوان یک قاعده کلی، باید از تصاویر استوک اجتناب کنید. پس از همه، طراحی همه چیز در مورد خلاقیت است. تصاویر نقش­‌های کلیدی و ارزشمندی را در طراحی تبلیغات بنری دارند.
منبع: نبض مارکتینگ