تبیان، دستیار زندگی

مسیر سفر تهران به مشهد با قطار

سایت معتبر علی بابا امکان تهیه بلیط قطار رجا و سایر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ریلی در کشور را به راحتی برای شما فراهم کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مسیر سفر تهران به مشهد با قطار




مشهد شهری سیاحتی زیارتی در شمال شرق کشور است، این شهر را می‌توان قطب گردشگری مذهبی کشور دانست. سفر به مشهد از قدیم بین مردم ایران جایگاه ویژه‌ای داشته است، به‌طوری که بسیاری از زوج‌های جوان ترجیح می‌دهند اولین سفر زندگی خود را به این شهر مقدس بروند. یکی از اقتصادی‌ترین و مناسب‌ترین راه‌های سفر به مشهد، سفر با قطار به این شهر زیارتی است. اگر مایل به آشنایی با مسیر تهران مشهد با قطار هستید تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

سفر تهران به مشهد با قطار

اگر دلتان هوای حرم امام رضا (ع) را کرده است و به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی امکان این سفر برای شما وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما به فکر سفر با قطار به این شهر هفت رنگ باشید. مسیر قطار تهران مشهد یکی از شلو‌ترین مسیرهای ریلی کشور است که سالانه میلیون‌ها زائر خود را با این روش به حرم امام رضا می‌رساند. قطار امن‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در دنیاست و به واسطه هزینه‌ سفر بسیار اندکی هم که دارد همواره مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرد.

قطار تهران به مشهد از چه ایستگاه‌های عبور می‌کند

مسیر ریلی تهران به مشهد حدود 925 کیلومتر طول دارد و  برای رسیدن به مقصد با قطارهای معمولی به زمانی نزدیک به 11 ساعت نیاز است. بر اساس آمار سالانه بیش از 3 میلیون مسافر به شهر مشهد سفر می‌کنند که انتخاب اول بسیاری از آن‌ها برای سفر به مشهد مقدس قطار است. قطار تهران مشهد در طول مسیر در ایستگاه‌های شاهرود، سمنان، نقاب و نیشابور نیز توقف دارد که در صورت تمایل می‌توانید در این ایستگاه‌ها به قطار سوار و یا پیاده شوید.
اگر وقت کافی داشته باشید، سفر تهران به مشهد با قطار می‌توانند خاطره انگیزترین سفر طول عمر شما باشد. در مسیر تهران به مشهد، شهرهای زیبایی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به تنهایی می‌توانند یک مقصد گردشگری باشد.

شهرهای گردشگری در مسیر حرکت قطار تهران به مشهد قرار دارند

به شما پیشنهاد می‌شود به جای خرید بلیط مستقیم تهران به مشهد، بلیط خود را چند مقصده خریداری کنید.
● خرید بلیط تهران سمنان: سمنان یکی از شهرهای کویری و زیبای کشور عزیزمان ایران می‌باشد که در مسیر سفر شما قرار دارد. علاوه بر کویر در سمنان جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند چشمه آب گرم و .. نیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. بعد از گردشگری در سمنان می‌توانید به راحتی بلیط سمنان به مشهد را خریداری کنید و سفر خود را به سمت مشهد ادامه دهید.
● تهیه بلیط تهران شاهرود: حتما تا کنون اسم جنگل ابر به گوشتان خورده است، جنگل ابر یکی از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان است که در شهر شاهرود قرار گرفته شده است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.
● تهیه بلیط تهران نیشابور: نیشابور بزرگترین شهر استان خراسان رضوی بعد از مشهد است، نیشابور به واسطه آثار تاریخی، مذهبی، طبیعی و گردشگری هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند.
 
مسیر سفر تهران به مشهد با قطار

انواع قطارهای ارائه دهنده خدمات در مسیر تهران مشهد

مسیر تهران به مشهد شلوغ‌ترین مسیر ریلی کشور است و به همین سبب تقاضای زیادی برای خرید بلیط این مسیر وجود دارد. در این مسیر شرکت رجا و سایر شرکت‌های حمل و نقل ریلی در حال ارائه خدمات به مسافران عزیر می‌باشد. در ادامه محتوا توضیحاتی در خصوص قطارهای موجود در مسیر ریلی تهران مشهد برای شما عزیزان ارائه شده است.

این مطلب را هم بخوانید:

                                                       با تور استانبول لحظه آخری آماده سفر شوید

قطار زندگی
قطار زندگی یکی از لوکس‌ترین و بهترین قطارهای موجود در مسیر ریلی تهران به مشهد است. این قطار پنج ستاره برای افرادی که ترس از پرواز دارند بهترین گزینه برای سفر به شمار می‌رود. قطار پنج ستاره زندگی با ظرفیت 300 نفر را می‌توان اولین قطار پنج ستاره کشور دانست که با ارائه خدمات بی‌نظیر و منحصر به فرد تحولی بزرگ در صنعت حمل و نقل ریلی کشور به وجود آورد.
اگر تعداد شما کمتر از 4 نفر باشد به راحتی می‌توان یک کوپه را دربست کنید و از فضای خصوصی خود لذت ببرید. در هر کوپه سیستم تهویه مطبوع مناسب، دو عدد نمایشگر 18 اینچ، آرشیو فیلم و موسیقی، برق 220 ولت برای شارژ کردن وسایل برقی، صندلی‌های راحت و مناسب، کتابخانه مجهز و .. وجود دارد که راحتی شما در طول سفر را فراهم می‌کند.
علاوه‌ بر قطار پنج ستاره زندگی، می‌توان به قطارهای پنج ستاره دیگری مانند فدک و نورالرضا اشاره کرد که سفر با هر کدام از این قطارها می‌تواند تجربه متفاوت از سفر با قطار برای شما باشد.

مسیر سفر تهران به مشهد با قطار

قطار غدیر
یکی از قطارهای اقتصادی و مقرون به صرفه برای سفر به مشهد قطار غدیر است، این قطار با سرعت نزدیک به 160 کیلومتر بر ساعت سفری آرام و ایمن به مشهد را به شما هدیه می‌دهد. در کنار سرعت بالا، این قطار امکانات رفاهی بسیار مطلوبی نیز به مسافران خود ارائه می‌دهد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، وجود سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در هر واگن، بسته‌های پذیرایی، وجود نمایشگر در هر کوپه و .. اشاره کرد.

قطار پردیس
اگر می‌خواهید سفر سریع‌تری به مشهد داشته باشید، بهتر است بلیط قطار پردیس را تهیه کنید. این قطار اتوبوسی یا سالنی امکانات رفاهی و راحتی قطارهای کوپه‌ای را ندارد و صندلی‌ها مانند اتوبوس و هواپیما در کنار و روبه‌روی هم قرار گرفته شده است ولی می‌تواند مدت زمان سفر شما را تا سه الی چهار ساعت کاهش دارد.
قطار پردیس را شاید بتوان بهترین قطار اتوبوسی موجود در ناوگان حمل و نقل ریلی کشور دانست، این قطار به مسافران خود خدمات رفاهی مانند غذای اصلی، میان وعده، سیستم تهویه مطبوع بسیار مناسب، تلویزیون، سرویس بهداشتی مناسب، توالت فرنگی و ایرانی، آب آشامیدنی و .. ارائه می‌دهد.

جمع بندی

سفر به مشهد با هواپیما برای خانواده‌های پر جمعیت به هیچ‌ عنوان صرفه اقتصادی ندارد و از طرفی سفر با اتوبوس علاوه بر خطرات زیاد جاده‌ای، بسیار خسته کننده نیز می‌باشد. دلایل بالا باعث شده است تا بسیاری از خانواده‌ها سفر با قطار به مشهد را به سایر وسایل حمل و نقل عمومی ترجیح دهند. اگر شما هم تصمیم خود برای سفر به مشهد با قطار را گرفته‌اید، پیشنهاد ما به شما تهیه بلیط از سایت معتبر علی بابا می‌باشد که امکان تهیه بلیط قطار رجا و سایر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ریلی در کشور را به راحتی برای شما فراهم کرده است.