تبیان، دستیار زندگی

یافتن شرکت بازرگانی مناسب برای واردات کالا از چین و دبی

شرکت بازرگانی سپاهان همراه به آدرس اینترنتی www.sepahanhamrah.com از با بیش از 25 سال سابقه‌ی تجاری و شناخته شدن به‌عنوان فعال اقتصادی کشور می‌تواند در خرید و واردات کالا از چین و دبی تا ترخیص و تحویل در محل کار یا خانه، در کنار شما تجار گرامی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 یافتن شرکت بازرگانی مناسب برای واردات کالا از چین و دبی





 واردات یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های تجارت بین‌الملل است. لزوم تجربه و تسلط به قوانین تجارت بین‌‌الملل در امر واردات و صادرات کالا، فعالیت در این زمینه را به حوزه‌ای تخصصی تبدیل کرده است. به همین دلیل شرکت‌های بازرگانی بهترین گزینه برای واردات به‌حساب می‌آید. حتی اگر شما یک تولیدکننده باشید و مواد اولیه خود را از کشورهای خارجی تهیه می‌کنید باز ممکن است در جایی از کار نیاز به تجربه و تخصص کسانی باشید که در ابعاد مختلف تجارت بین‌الملل تجربه داشته باشد.
واردات یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های تجارت بین‌الملل است. لزوم تجربه و تسلط به قوانین تجارت بین‌‌الملل در امر واردات و صادرات کالا، فعالیت در این زمینه را به حوزه‌ای تخصصی تبدیل کرده است. به همین دلیل شرکت‌های بازرگانی بهترین گزینه برای واردات به‌حساب می‌آید. حتی اگر شما یک تولیدکننده باشید و مواد اولیه خود را از کشورهای خارجی تهیه می‌کنید باز ممکن است در جایی از کار نیاز به تجربه و تخصص کسانی باشید که در ابعاد مختلف تجارت بین‌الملل تجربه داشته باشد. سوال اصلی این است: شرکت بازرگانی چگونه واردات کالا انجام می دهد؟
تهیه مواد اولیه یا لوازم ساخت برخی از کالاها در داخل کشور امکان‌پذیر نیست و گاهی هم تکنولوژی ساخت برخی محصولات در کشور وجود نداشته و یا مقرون‌به‌صرفه نیست. از همین رو بسیاری از شرکت‌ها، مجموعه‌های تولیدی و ... با استفاده از کالاهای وارداتی نیازمندی‌های خود را برطرف می‌کنند. واردات کالا فرایندی پیچیده است که از چند مرحله تشکیل می‌شود. تجار در هر مرحله‌ی واردات کالا ممکن است نیاز به همکاری با یک یا چند واسطه داشته باشند. از همین رو، برای جلوگیری از هدررفت سرمایه و زمان گران‌بهای شما تجار گرامی و غلبه مشکلات غیرقابل‌پیش‌بینی، بهتر است که با یک شرکت بازرگانی معتبر همکاری نمایید. در این مطلب ابتدا به معرفی خدمات شرکت‌های بازرگانی در زمینه‌ی واردات کالا و سپس به معرفی یک شرکت بازرگانی معتبر می‌پردازیم.

واردات کالا

شرکت بازرگانی می‌تواند خدمات گسترده‌ای از خرید تا حمل و ترخیص کالا ارائه دهد. در این بخش به طور مختصر به معرفی تعدادی از خدمات شرکت‌های بازرگانی پرداختیم:
● خرید کالای خارجی
● منبع‌یابی
● بازرسی کالا در مبدأ
● بسته‌بندی کالا
● حمل دریایی و هوایی
● اخذ نمایندگی
● امور گمرکی
● انبارداری


واردات از چین

کشور چین یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران است و همچنان بسیاری از کالاهای موردنیاز کشورمان را تأمین می‌کند. به دلیل محدود شدن مراودات تجاری ایران با سایر کشورها، سهم قابل‌توجهی از تجارت خارجی ایران به‌سوی شرق سوق پیدا کرد و نهایتاً واردات کالا از چین در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی یافت.
چین حالا از مهم‌ترین تأمین‌کننده‌های کالاهای جهان است و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از دلایلی اصلی انتخاب محصولات چینی، این است که این کشور به‌خاطر تولیدات انبوه و استفاده از فناوری روز دنیا و دستمزد پایین کارگر  توانسته کالاهای باکیفیت اما با قیمت پایین‌تری نسبت به کشورهای دیگر تولید کند. از همین رو در سال‌های اخیر چین موفق شده به میزان قابل‌توجهی بازارهای جهانی را در مشت خود بگیرد. با این شرایط، واردات کالا از چین و خرید از چین موردتوجه شرکت‌های بین‌المللی و به‌ویژه بازرگانان ایرانی قرار گرفته است.

واردات از دبی

کشور امارات یکی از همسایگان مرزیِ ایران و همچنین از شرکای تجاری قدیمی کشور ماست. به دلیل مرز آبی با امارات، هزینه حمل‌ونقل و ترخیص کالا از دبی به ایران مقرون‌به‌صرفه است و سود فراوانی دارد. به همین دلیل، دبی یکی از مراکز تجاری موردعلاقة بازرگانان ایران است. دبی یکی از شهرهای مهم کشور امارات متحده عربی است. ابوظبی پایتخت امارات است و دبی، شارجه و العین از شهرهای مهم این کشور هستند. دبی را می‌توان دومین شریک تجاری ایران دانست.
به دلیل مرز دریایی با امارات، واردات از دبی و حمل‌ونقل کالا به ایران و ترخیص کالا کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه است و بازرگانان با سرعت و هزینه کمتری نسبت به کشورهای دیگر می‌توانند محموله خود را وارد کشور کنند. این امر منجر به علاقه زیاد بازرگانان ایرانی به تجارت و واردات کالا از دبی شده است.
همچنین یکی از مسائلی که بازرگانان برای واردات از امارات با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مسئلة مرجوع کردن کالا است. گاهی اوقات کالا به ایران وارد می‌شود و به دست شما می‌رسد، اما کالا از کیفیت موردنظر شما برخوردار نیست یا حتی ممکن است خراب باشد. شرکت‌های بازرگانی می‌توانند به شما در زمینه‌ی مرجوع کردن کالا کمک کنند.
نکته دیگر در شرایط فعلی این است که واردات از دبی منجر به تسهیل روند خرید محصولات کشورهایی می‌شود که در حال حاضر ایران را تحریم کرده‌اند. در واقع شرکت‌های ایرانی می‌توانند محصولات موردنظر خود دبی را به‌عنوان مقصد دریافت‌کننده کالا معرفی کنند و پس از ورود محموله وارداتی به دبی برای ارسال آن به ایران اقدام کنند.

بهترین شرکت بازرگانی برای واردات کالا از چین و دبی

همان‌طور که بالاتر اشاره داشتیم، واردات کالا فوت‌های کوزه‌گری مختلفی دارد. به دلیل پیچیده بودن روند واردات کالا، بهتر است که تجار گرامی برای جلوگیری از هدررفت سرمایه و زمان ارزشمندشان، با شرکت‌های بازرگانی مجرب و باسابقه همکاری کنند. شرکت‌های بازرگانی برای واردات کالا از چین و دبی موظف به رعایت اصول و قوانین حرفه‌ای تجارت هستند که باعث می‌شود شما با خیال راحت و هزینه قطعی وارداتتان را انجام دهید و هیچ اتفاق غیرمنتظره‌ای باعث توقف فرایند کاری شما نشود.
شرکت بازرگانی سپاهان همراه به آدرس اینترنتی www.sepahanhamrah.com از با بیش از 25 سال سابقه‌ی تجاری و شناخته شدن به‌عنوان فعال اقتصادی کشور می‌تواند در خرید و واردات کالا از چین و دبی تا ترخیص و تحویل در محل کار یا خانه، در کنار شما تجار گرامی باشد.