تبیان، دستیار زندگی

با بست سرا از دنیای بزرگ لوله مسی با خبر شوید

مس همچنین عنصری است که به طور گسترده توسط صنعت آتش بازی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا هنگامی که این ماده در معرض دمای بالا یا خود آتش قرار می گیرد، نور سبزی از خود ساطع می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لوله مسی کلاف بست سرا



 به نقل از فروشگاه بست سرا مس یکی از فلزات با بالاترین رسانایی الکتریکی است و به همین دلیل است که در سیم کشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما در صورت استفاده در فرمت های دیگر، کاربردهای آن نیز متنوع است. در این مقاله به لوله مسی و کاربردهای متنوع آن در قسمت های مختلف توجه ویژه ای خواهیم داشت.
فلزات مختلفی وجود دارند که به راحتی می توانند از نظر هدایت الکتریکی جایگاه برجسته ای را به خود اختصاص دهند، اما مس فلزی است که کمترین مقاومت الکتریکی را در بین تمام فلزات غیر گرانبهای موجود در پوسته زمین دارد. علاوه بر این، لوله های مسی مقاومت بسیار خوبی در برابر تغییر شکل و خوردگی دارند، که عمر مواد را افزایش می دهد و ایمنی بیشتری را برای هر پروژه ای که از آن استفاده می کند تضمین می کند.
رسانایی حرارتی بالا نیز عاملی است که باید هنگام انتخاب بهترین ماده برای کار یا تولید صنعتی خود به آن توجه کرد.

قبل از اینکه لوله های مسی مسی بیایند!

آیا می دانستید که ایران دوازده هم تولید کننده بزرگ مس روی کره زمین است؟ ایران در سال جدود 249100 تن مس تولید می کند که حدود 66 درصد از مصرف سالانه این فلز برای مصارف الکتریکی است.  همچنین شرکت های بزرگ باهنر – مهر اصل – بابک اقدام به تولید انواع لوله مسی می نمایند که فرششگاه بست سرا مفتخر به عرضه محصولات این شرکت ها می باشد مس همچنین سومین فلز پرمصرف در جهان است که تنها پس از آهن و آلومینیوم است
سوابق تاریخی نشان می دهد که بشریت بیش از 10000 سال یعنی 8000 سال قبل از میلاد (پیش از میلاد) از اشیاء مسی استفاده می کرده است.
مس همچنین عنصری است که به طور گسترده توسط صنعت آتش بازی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا هنگامی که این ماده در معرض دمای بالا یا خود آتش قرار می گیرد، نور سبزی از خود ساطع می کند. شاید معلم شیمی شما در مدرسه آزمایش هایی را با آتش و سولفات مس انجام داده است که نشان می دهد آتش وقتی با عنصر ترکیب می شود سبز می شود.

کاربردهای لوله های مسی متنوع است.

با رسانایی الکتریکی و حرارتی بالا، مقاومت در برابر خوردگی و سهولت ساخت، همراه با مقاومت مکانیکی و خستگی عالی، کیفیت هایی هستند که زمینه مس را تقریباً به تمام بخش های صنعت گسترش می دهند. برخی از بخش هایی که به آنها اشاره خواهیم کرد عبارتند از:

ساخت و ساز:
لوله های مسی مقاومت بیشتری در برابر آب و هوا (شرایط شدید آب و هوایی) و همچنین معرف های شیمیایی و کشش مکانیکی دارند، این ویژگی ها این ماده را به گزینه ای عالی برای ساخت و سازهای عمرانی تبدیل می کند. معمولا از لوله های مسی در تهویه مطبوع، تاسیسات هیدرولیک و اتصالات برق استفاده می شود، شایان ذکر است که بیشترین فروش لوله مسی در فروشگاه بست سرا مربوط به این حوزه می باشد که نشان می دهد که عمده مصرف لوله مسی در صنعت ساختمان می باشد.
لوله مسی یکی از کارآمدترین مصالح ساختمانی برای تاسیساتی است که در آنها آب گرم، سرد یا گاز مورد نیاز است. علاوه بر این، هنگام حمل و نقل آب آشامیدنی، خواص بسیار بهداشتی آن از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند.

صنعت خودرو:
در صنعت خودروسازی در بخش‌های ضروری خودرو مانند: اتصالات، ترمز، یاتاقان‌ها، سیم‌ها، موتور و رادیاتورها از مس به مقدار زیاد استفاده می‌شود و تخمین زده می‌شود که یک خودرو هنگام خروج می‌تواند تا 1.5 کیلومتر سیم مسی داشته باشد. از خودروساز
در مورد تیوب ها، بیشترین کاربرد آن ها در قسمت ترمز خودروها است که بخشی اساسی برای اطمینان از ایمنی راننده است.

دریافت انرژی خورشیدی:
با  استفاده از لوله مسی، این جزء مسئول جذب بیشتر انرژی خورشیدی از طریق صفحاتی است که گرما را جذب کرده و انرژی حرارتی را در لوله های خود ذخیره می کند.
مس 100% قابل بازیافت و در نتیجه پایدار است! عامل مهم دیگری که به محیط زیست کمک می کند این است که مس حتی در معرض دمای بالا گازهای سمی آزاد نمی کند.

لوله مس شاخه بست سرا

مس تقریباً در همه چیز است!

لیست بالا فقط در مورد کاربرد لوله های مسی صحبت می کند، اما خود ماده در قالب های مختلف در معماری، صنعت دریایی، الکترونیک به طور کلی و حتی در آلات موسیقی مانند ترومپت، ترومبون، زنگ و طبل وجود دارد.
در واقع شدت صدای آن یکی از موانع استفاده از مواد بر روی سقف ها بوده است، دقیقاً به این دلیل که در هنگام باران صدای بسیار مشخصی تولید می کند.
با این حال، مس یک ماده با ابهت با وزن تاریخی است. به عنوان مثال، در برج ها و گنبد کلیسای جامع , یکی از کارت پستال های سائوپائولو، و همچنین در مجسمه آزادی، در نیویورک، که در آن 73 متریک تن ورق مس استفاده شده است، وجود دارد.
این فلز که برای بشریت بسیار مهم است، وقتی در مورد استفاده پایدار از آن صحبت می‌کنیم، علاوه بر لوله مسی به فناوری، مبلمان، تجهیزات و حتی در حفظ محیط‌زیست کمک کرده است.
لوله مسی صرف نظر از وزن و چکش خواری، همیشه به دلیل استفاده مجدد از پلاستیک، گزینه بهتری نسبت به پلاستیک خواهد بود.

مزایای لوله کشی مسی در پروژه های صنعتی

همانطور که قبلا دیدیم مس کاربردهای وسیعی دارد و یکی از مناسب ترین مواد برای استفاده در پروژه های صنعتی است. در مرحله بعد، مزایای اصلی این فلز را هنگام استفاده در لوله ها از هم جدا می کنیم.

رسانایی گرمایی
مس ماده ای است با ضریب انتقال حرارت بالا (در دمای 1083 درجه سانتیگراد ذوب می شود) در مقایسه با سایر مواد موجود در بازار - مانند آلومینیوم. این اجازه می دهد تا تغییر شکل ندهد، که در خدماتی که شامل سرمایش/گرمایش می شود بسیار مثبت است و کل فرآیند را سریع تر، ایمن تر و بهره وری را افزایش می دهد.

ماندگاری
لوله های مسی معمولا قوی تر و طول عمر بیشتری دارند. علاوه بر این، در صورت تخریب، لوله ها را می توان با جوش ثابت کرد - که در مورد سایر مواد اولیه محبوب تر، مانند آلومینیوم، صدق نمی کند.

خوردگی
جلوگیری از اکسید شدن مواد یک نگرانی دائمی در مورد لوله کشی است، زیرا این مشکل می تواند منجر به نشت مایع و تولید زباله برای شرکت شود.
مس فلزی است که کمترین احتمال اکسید شدن را دارد. با این حال، مهم است که لوله‌ها در طول زمان محافظت شوند، به خصوص اگر در تماس با هوای جو یا در مکان‌هایی با گوگرد، آمونیاک، فلزات سنگین و نمک‌های اکسیدکننده باشند.

مسائل بهداشتی
لوله‌کشی مسی مناسب‌ترین لوله‌کشی برای آب آشامیدنی و پروژه‌های دارویی است، زیرا خواص بهداشتی آن می‌تواند با تکثیر میکروارگانیسم‌ها مقابله کرده و از آن جلوگیری کند و خطر عفونت را کاهش دهد.

قابل بازیافت
مس یک فلز 100٪ قابل بازیافت است که می تواند بدون از دست دادن دوام و عملکرد خود دوباره مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین لوله های مسی پس از فرسودگی قابل بازیافت هستند.

لوله مسی بست سرا

خرید لوله مسی در بست سرا

فروشگاه های بسیار زیادی هستند که اقدام به فروش لوله مسی می کنند اما فروشگاه بست سرا همواره با ارائه قیمت های مناسب همراه تضمین اصالت کالا و ارسال سریع توانسته وجه تمایزی با دیگر فروشگاه های لوله مسی ایجاد کند.