تبیان، دستیار زندگی

بایدها و نبایدهای سفر به دبی

در پایان باید بگوییم لازمه اقامتی راحت و بی دردسر در هر کشوری، احترام به قوانین آن کشور بوده و بهتر است پیش از سفر خود از این قوانین مطلع شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دبی
دبی یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر در تمام دنیا، با آسمان خراش‌های خیره کننده، مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا و امکانات رفاهی و گردشگری، همواره میزبان مسافران بسیار زیادی بوده و هست. هر سفری، برای اینکه به خوبی انجام شود و مشکلی در طول آن پیش نیاید، نیازمند برنامه ریزی دقیق و سنجیده است.دبی، یکی از مقاصدی است که برای سفر به آن علاوه بر قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل باید موارد دیگر را نیز در نظر بگیرید. در این مطلب سعی شده به مهم‌ترین بایدها و نبایدهای سفر به دبی اشاره شود تا شما بتوانید با دیدی مناسب، سفر خود را برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان برای خرید بلیط دبی

از مواردی که قبل از سفر به دبی باید در مورد آن تصمیم بگیرید، خرید بلیط هواپیما دبی است. به دلیل اینکه پروازهای مختلفی به مقصد دبی انجام می‌شود و بسته به شرکت هواپیمایی و زمان سفر قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند، بهتر است به محض مشخص شدن زمان سفرتان، نسبت به خرید این بلیط اقدام کنید و این امر را به روزهای نزدیک به سفرتان موکول نکنید.

رزرو بهترین هتل های دبی با قیمت مناسب

یکی دیگر از مواردی که قبل از سفر به دبی باید آن را مورد بررسی قرار دهید و برای آن به دقت برنامه ریزی کنید، رزرو هتل دبی خواهد بود. این که هتل کجا باشد، چه خصوصیاتی داشته باشد و با شرایط اقامتی شما همخوانی داشته باشد یا نه همگی مواردی هستند که در رزرو هتل باید به آن‌ها توجه کرد. رزرو هتل خارجی هم به نوعی همانند رزرو هتل‌های داخلی است و تفاوت‌های اندکی دارد که با کمی جست و جو در سایت‌های مربوطه به این تفاوت‌ها پی خواهید برد.

زمان سفر به دبی بسیار در هزینه‌های شما بسیار اثرگذار خواهد بود. اگر قصد دارید بهترین هتل های دبی را با مناسب‌ترین قیمت رزرو کنید، سفر به این شهر در های سیزن را فراموش کرده و سراغ ماه‌هایی بروید که مسافر کمتری راهی این شهر می‌شود. به طور معمول در تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا، گردشگران کمتری سفر به دبی را انتخاب می‌کنند و این بهترین زمان سفر ارزان است. تنوع هتل های دبی بسیار زیاد است و تقریبا برای هر سلیقه و بودجه‌ای گزینه‌ای وجود دارد.

انواع ویزای توریستی دبی

برای سفر به این شهر قبل از هر کاری باید نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید. ویزاهای دبی با 4 عنوان توریستی، کاری، تحصیلی و ترانزیت صادر  می‌شوند. اما در اینجا فقط به بررسی و معرفی شرایط ویزای توریستی این کشور خواهیم پرداخت. در ادامه با انواع ویزای توریستی دبی و شرایط اخذ آن بیشتر آشنا شوید.
-ویزای توریستی عادی دبی که برای اقامت‌های کمتر از ۱۵ روز صادر می‌شود.
-ویزای توریستی سرویس دبی که برای اقامت ۱۵ روزه است.
-ویزای توریستی یک ماهه دبی که با داشتن آن اجازه اقامت از یک تا ۳۰ روز در دبی را خواهید داشت.
-ویزای توریستی یک ماهه دبی چندبار ورود، برای کسانی که بخواهند در طول یک ماه چند بار از خاک دبی خارج و مجدد به آن وارد شوند.
-ویزای توریستی سه ماهه دبی که به شما اجازه می‌دهد تا ۹۰ روز در دبی اقامت داشته‌ باشید.
-ویزای توریستی سه ماهه دبی چندبار ورود که با دریافت این ویزا اجازه دارید از یک تا ۹۰ روز در دبی اقامت داشته‌ باشید و هر چند بار که بخواهید از آن خارج و مجدد به آن‌جا بازگردید.

ویزا

شرایط اخذ ویزای دبی

به این نکته توجه کنید که تمام ویزاها به جز ویزای سه‌ ماهه، با پرداخت مبلغ مشخصی به دفاتر مهاجرتی امارات، قابل تمدید هستند. همچنین مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی دبی شامل اسکن رنگی از صفحه اول گذرنامه و اسکن رنگی از هر دو طرف کارت ملی و شناسنامه می‌شود.  هرکدام از ویزاهای ذکر شده، پس از صدور، به مدت 58 روز اعتبار دارند تا شما در این زمان، اولین ورود خود با این ویزا را به دبی ثبت نمایید و پس از آن، مدت اعتبار اصلی ویزایی که برای شما صادر شده، محاسبه خواهد شد.

بعد از اینکه ویزایتان صادر شد،‌ باید یک چک ضمانت در وجه آژانس هواپیمایی که امور دریافت ویزا را برای شما انجام داده، بپردازید چرا که ویزاهای توریستی دبی به صورت جمعی توسط شخص سومی به نام کفیل (که در اینجا آژانس هواپیمایی است) درخواست خواهد شد.

شرایط سفر به دبی برای کسانی که دارویی خاص مصرف می‌کنند!

یکی از نکات مهمی که باید حتما قبل از سفر به دبی به آن توجه کنید و برای آن اقدامات لازم را انجام دهید، این است که اگر به صورت پیوسته دارویی را مصرف می‌کنید و یا شرایطی دارید که داروی خاصی باید همیشه همراه شما باشد، نکاتی که در ادامه گفته می‌شود را به دقت رعایت کنید.

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، مراجعه به وزرات بهداشت، مراجع قضایی و سفارت امارات در ایران است تا بتوانید نسخه خود را به عربی ترجمه کرده و به تایید این مراجع برسانید. پس از انجام این کار، شما باید در بدو ورود به این کشور، این مدارک را به مراجع مربوطه در فرودگاه ارائه دهید تا مجوز ورود و حمل مقدار داروی تجویز شده برای مدت اقامت شما در این کشور را دریافت کنید.

راه دیگر این است که خلاصه‌ای از پرونده پزشکی خود را در سفر همراه داشته باشید و با مراجعه به نمایندگی هلال احمر ایران در این کشور، نسبت به دریافت میزان داروی مورد نیاز خود در مدت اقامتتان در این کشور اقدام کنید. روش اول زمانبرتر بوده و در روش دوم امکان همراه داشتن دارو در پرواز را نخواهید داشت.

شرایط رانندگی در دبی برای علاقمندان خودروهای لوکس!

دبی به نوعی بهشت عاشقان اتومبیل است و احتمال زیادی دارد که پس از ورود به این شهر بخواهید خودروی مورد علاقه خود را اجاره کرده و رانندگی با آن را تجربه کنید. در این صورت کاری که قبل از ورود به دبی باید انجام دهید این است که اقدامات مربوط به بین‌المللی کردن گواهینامه رانندگی خود را انجام دهید تا بدون هیچ مشکلی بتوانید در کشور امارات و شهر دبی رانندگی کنید و از این نظر منعی نداشته باشید.
دبی

نبایدهای سفر به دبی

پس از اینکه تعدادی از بایدهای سفر به دبی را برشمردیم، چند مورد از کارهایی که در سفر به این شهر نباید انجام دهید را نیز نام خواهیم برد.
-پخش موسیقی با صدای بلند و رقص و پایکوبی در اماکن عمومی پذیرفته نیست و این کارها را حتما باید در مکان‌های مخصوصی که برای این امور در نظر گرفته شده است، انجام دهید.
-در دبی بدون اجازه از کسی عکس نگیرید. همچنین اجازه عکاسی از ساختمان‌های نظامی و دولتی را نیز ندارید.
-نوشیدن و همراه داشتن الکل در مکان‌های عمومی و ساحل ممنوع بوده و مکان‌های خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.
در پایان باید بگوییم لازمه اقامتی راحت و بی دردسر در هر کشوری، احترام به قوانین آن کشور بوده و بهتر است پیش از سفر خود از این قوانین مطلع شوید و با دیدی مناسب نسبت به برنامه ریزی آن، اقدام کنید. در نهایت، برای خرید بلیط دبی و رزرو ارزان هتل های این شهر با بهترین قیمت و بیشترین تنوع از سایت فلای تودی با پشتیبانی 24 ساعته بهره‌مند شوید.