تبیان، دستیار زندگی

خداحافظی با موتورخانه های قدیمی با طرح نوسازی موتورخانه نمایندگی شوفاژکار

پس هر چه سریعتر باید برای بازسازی و نوسازی موتورخانه قدیمی خود اقدام کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
موتورخانه

با گذشت زمان اتصالات، لوله ها و تجهیزات موتورخانه مستهلک شده در نتیجه بازدهی خود را از دست می دهد و نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا می کنند. بنابراین بازسازی یا نوسازی موتورخانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

موتورخانه ها باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی  در هزینه ها می شوند . هم چنین بازسازی موتورخانه کمک می کند که لوله ها، دستگاه ها، و تجهیزات موتورخانه ایمن و سالم به کار خود ادامه دهند.

اهمیت نگه داری موتورخانه

موتورخانه نقش اساسی در کنترل سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان برعهده دارد . بیشتر ساختمان های ادارای، مسکونی، بیمارستانی و تجاری که از موتورخانه استفاده می کنند.
بیشتر موتورخانه ها بسته به شرایط مختلف بعد از 10 تا 15 سال کارایی خود را از دست می دهند و با مصرف انرژی که تلف می کنند می توانند هزینه های سنگینی را بر دوش صاحبین ساختمان ها بگذارند.
هم چنین بی توجهی به نوسازی و بازسازی موتورخانه قدیمی می تواند به ساختمان هم آسیب جدید وارد کند، بنابراین یکی از بهترین کارها مراقبت از موتورخانه است

چه کسی را باید برای سرویس یا نوسازی موتورخانه انتخاب کنیم؟

باید فردی یا شرکتی را انتخاب کنید که به امور بازسازی موتورخانه مسلط باشد. از قطعات اصلی استفاده کند و گارانتی شرکتی معتبری برای کلیه دستگاه ها ارائه دهد.

چنانچه از مجموعه شوفاژ کار کمک بگیرید به راحتی می تواند جزئی ترین ایراد موتورخانه ها را به سرعت شناسایی و با هزینه کمتر آن را تعمیر کند. از همه مهم تر در این صورت مشکلات کوچکی که بی توجهی به آن ها زمینه سازی اختلالات اساسی برای سیستم گرمایشی شما می کنند، برطرف می شود.

معرفی اجزا و  تجهیزات موتورخانه


دیگ موتورخانه

برای سیستم گرمایشی ساختمان به کار برده می شود که حرارت خود را از سوختن مشعل دریافت می کند . عموما سه دیگ شوفاژ در موتورخانه ها وجود دارند، دیگ آب گرم، دیگ آب داغ و دیگ بخار. جنس این دیگ ها از چدن یا فولاد است تا بتوانند برای مدت طولانی دما و حرارت را نگه دارند.

·       مشعل موتورخانه

در قسمت زیرین دیگ تعبیه شده است که سوختن گاز و گازوئیل داخل مشعل حرارت یا شعله ایجاد می شود.
شعله هم حرارت آب را تامین می کند و دمای آب را بالا می برد. در هنگام نصب مشعل در قسمت ورودی گاز به مشعل از فیلتر استفاده می کنند تا از ورود ذرات هوا به داخل مشعل جلوگیری کند.

·       لوله ها

لوله ها کار انتقال و هدایت آب را در موتورخانه برعهده دارند.

·       دودکش

 کلیه دوده ها و گازهای سمی حاصل از احتراق مشعل موتورخانه از دودکش به بیرون هدایت می شود

·       منبع انبساط

این وسیله را در کنار سیستم گرمایشی قرار می دهند تا با افزایش حجم آب در اثر بالا رفتن درجه حرارت، از ترکیدگی لوله و اتصالات جلوگیری کند.

·       ترموستات

ترموستات دمای آب را کنترل می کند. در صورتی که آب بیش از حد داغ شد، ترموستات عمل می کند و مشعل را خاموش می کند.
بنابراین دمای آب از میزان مشخص یا استاندارد بالاتر نمی رود و دیگ ها منفجر نمی شوند

پمپ سیرکولاتور

 این دستگاه وظیفه به گردش در آوردن آب را در موتورخانه شوفاژ برعهده دارد
پمپ سیرکولاتور

 اقداماتی که برای نوسازی موتورخانه به کار می رود؟


•تعویض کلکتور موتورخانه

. در کلکتور آب گرم را از دیگ بخار تا انشعابات لوله کشی آب ساختمان انتقال پیدا می کند در این صورت، احتمال رسوب گرفتگی و پوسیدگی آن زیاد است و بعد از گذشت مدت ها به تعویض نیاز پیدا می کند

•        تعویض منبع کویل دار

با گذشت زمان موتورخانه نمی تواند مانند روزهای اول آب گرم را تامین کند. هم چنین رسوب زدایی و اسید شویی هم این مشکل را برطرف نمی کنند. بهترین گزینه تعویض منبع کوئل دار است. اگر مشکلاتی مانند: نشتی آب از منبع بو و طعم نامطبوع آب و عدم گرمایش مناسب آب مواجه شدید، بدانید که منبع کویل دار خراب شده است که باید آن را تعویض کنید.
 البته تعویض منبع کوئل دار به راحتی انجام نمی شود. چون مسیر رسیدن به موتورخانه بسیار سخت و تنگ است. در مواقعی برای رساندن منبع کوئل دار، قطعات آن را جدا کرده و حتی بخشی از راه ‌پله را هم خراب می کنند.

•        تعویض دیگ بخار

 اگر با علائمی مانند: خوردگی و ساییدگی دیگ بخار، نگهداری ضعیف، ، سطح کم آب، تصفیه ناصحیح آب یا رسوبات در دیگ بخار را مشاهده کردید. باید هر چه زودتر برای تعویض دیگ شوفاژ موتورخانه اقدام کنید.
 بهترین انتخاب دیگ پره ای است. چون به راحتی پره های آن از هم جدا می شود. می توان قطعات آن را به راحتی از ورودی های کوچک و تنگ عبور داد و وارد موتورخانه کرد و پره های آن را به هم وصل کرد.

•        تعویض پمپ سیرکولاتور

از نشانه های خرابی پمپ سیرکولاسیون می توان به سروصدای بیش حد پمپ، بروز اتصالی در سیستم برق و مسدود شدگی مسیر آب دهی دستگاه و سوختگی پمپ نام برد.
 از آن جایی که پمپ سیرکولاتور موتورخانه غیرقابل تعمیر است، بهترین راه تعویض پمپ محسوب می شود.

·       تعویض لوله کشی موتورخانه

اگر در هنگام بازرسی و سرویس موتورخانه متوجه فرسودگی یا آبدهی لوله ها شدید، باید کلیه لوله ها و اتصالات را عوض کنید. به این ترتیب راندمان و عملکرد موتورخانه خود را بهبود بخشید.

·       تعمیر عایق‌کاری موتورخانه

به دلیل تعمیرات داخل موتورخانه یا فرسایش و خوردگی لوله ها و اتصالات، عایق ها از بین می روند، باید مجددا لوله های موتورخانه را عایق کاری کنید.
شوفاژخانه

•        تعمیر یا تعویض مشعل ها

در صورتی که مشعل روشن نمی شود یا دیر روشن می شود و جرقه زن مشعل عملکرد ضعیفی دارد، عمر مشعل به سر رسیده است. باید برای تعویض یا خرید مشعل گازی اقدامات لازم را انجام دهید.

طرح تعویض سبز

شرکت صنعتی شوفاژکار برای کاهش مصرف انرژی و بهینه کردن موتورخانه های قدیمی و غیر استاندارد طرحیتحت عنوان طرح تعویض سبز را عنوان کرده است تا با موجب این طرح راندمان سیستم های حرارتی بهبود بخشیده شود و آسایش را برای ساکنین ساختمان به همراه بیاورد.

مزایای استفاده از طرح تعویض سبز

·       عملیات اجرایی و بازسازی موتورخانه در حداقل زمان انجام می شود.
·       بازدهی موتورخانه افزایش پیدا می کند و هزینه های اجرایی از محل صرفه جویی در مصرف سوخت به شما برگردانده خواهد شد.
·       شما می توانید از محاسبات مهندسی برای ظرفیت سنجی بهینه و انتخاب مناسب ترین تجهیزات جهت استفاده در سیستم بهره ببرید
·       تجهیزات اصلی موتور خانه با قیمت های مصوب برای شما تامین می شوند
·       می توانید از گارانتی ۱۰ ساله دیگ و خدمات مادام العمر آن استفاده کنید
·       دیگ مستهلک از شما خریداری و با یک دیگ نو جایگزین می شود
·       از تیم تکنسین های مجاز شرکت برای اجرای استاندارد و بهینه سازی سیستم گرمایش بهره ببرید
·        برای تمامی تجهیزات استفاده شده گارانتی معتبر و شرکتی دریافت کنید
·       از دریافت خدمات مناسب اطمینان حاصل کنید

مجموعه شوفاژکار با بهره گیری از نیروهای متخصص و حرفه ای خود مجری طرح بهینه سازی موتورخانه قدیمی هستند. کارشناسان این مجموعه به یک سری اقدامات به تعمیرات اساسی موتورخانه قدیمی می پردازند.

هزینه بازسازی موتورخانه قدیمی

عواملی مانند شدت و میزان خرابی، تعمیری یا تعویضی بودن تاسیسات موتورخانه تاثیر مستقیمی روی قیمت نهایی بازسازی موتورخانه می گذارد.
هر چه خسارات و آسیب به تجهیزات کمتر باشد، هزینه های نوسازی و تعویض و تعمیر کمتری به همراه دارد
 پس هر چه سریعتر باید برای بازسازی و نوسازی موتورخانه قدیمی خود اقدام کنید. اگر دیرتر نسبت به تعمیرات و تعویض قطعات اقدام کنید، متحمل هزینه های بیشتری خواهید شد.
نوسازی و بازسازی موتورخانه خیال شما را برای مدت طولانی تری از خرابی، پوسیدگی و قطعی و تعمیر تجهیزات موتورخانه آسوده می کند.