تبیان، دستیار زندگی
پیروزی در 9 دیدار؛ كارنامه بی نظیر مادرید رئال مادرید این هفته سه بر یك مایوركا را شكست داد. در این دیدار ابتدا، كوره آ، با گل زودهنگام خود، مایوركا را از حریف نامدار پایتخت پیش انداخت، اما رئال با گل های رائول، رونالدو و فی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از جهان فوتبال

پیروزی در 9 دیدار؛ كارنامه بی نظیر مادرید

رئال مادرید این هفته سه بر یك مایوركا را شكست داد.

در این دیدار ابتدا، كوره آ، با گل زودهنگام خود، مایوركا را از حریف نامدار پایتخت پیش انداخت، اما رئال با گل های رائول، رونالدو و فیگو سه بار به تنها گل حریف پاسخ داد.

كارلوس كوئیروز سرمربی پرتغالی مادرید از نتیجه به دست آمده راضی است:" این سه امتیاز با توجه به پیروزی والنسیا اهمیت ویژه ای داشت. در 9 بازی گذشته، ما در 7 دیدار پیروز بودیم و در دو دیدار مغلوب شدیم. این كارنامه بی نظیر را مدیون تلاش بازیكنان رئال می دانم كه پاداش عملكرد خوب را ر دیدار برابر مایوركا گرفتند. این دیدار باید با نتیجه 4 بر یك یا 5 بر یك تمام می شد، موقعیت های زیادی را خلق كردیم. من همیشه به پیروزی رئال ایمان دارم حتی در این دیدار كه ل زود هنگام دریافت كردیم، می دانستم مردان من می توانند، نتیجه را جبران كنند."

توصیه گروه مشاوران یوفا؛

استفاده از داوران خارجی در " دربی" ها

گروه مشاوران یوفا( كنفدراسیون فوتبال اروپا) كه یك هیات مشاوره ای مركب از داوران بزرگ اروپا و كمیته داوران و اعضای اداری یوفا می باشد توصیه ها و راهكارهای جدید و مختلفی را برای پیشرفت و توسعه پایدار داوری فوتبال در قاره اروپا ارایه كرده است. در بخشی از این راهكارها، استفاده از داوران دیگر كشورهای عضو یوفا برای قضاوت مسابقات حساس لیگ های داخلی و معتبر كشورهای اروپایی كه اصطلاحا به آنها "دربی" گفته می شود به عنوان راه حلی كه می تواند فشارها و مصائب وارده بر داوران وطنی را در " دربی" ها داخل كاهش دهد توصیه شده است.

در توصیه مشاوران یوفا آمده است:

" یك ایده قابل بحث و گره گشا آن است كه از داوران دیگر كشورها برای قضاوت مسابقاتی كه از ریسك بالایی برخوردارند، مثل " دربی" استفاده كرد. این امر به تنزل فشار و كم كردن مصائب و سختی های وارده به داوران خودی( وطنی) كمك خواهد نمود."

چرا یوفا پیشنهاد می كند این داوران بزرگ" دربی" های كشور خود را قضاوت نكنند؟ دلیل این امر واضح و روشن است. یوفا و مشاورانش پس از بررسی ها و مطالعات فراوان به این نتیجه رسیده اند كه فشارهای وارده بر دوش داوران وطنی" دربی" ها خارج از تحمل آنان است. یوفا و مشاوران كاركشته اش به خوبی دریافته اند كه قدرت تحمل ناملایمات از سوی بشر حد و اندازه ای دارد و داوران اروپایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. لذا برای حفظ داوران اروپایی و استفاده بیشتر از آنها از كمیته داوران كشورهای عضو خواسته است برای " دربی " هایشان از داوران خارجی استفاده كنند.

بلاتر: فردیناند را به دادگاه نكشانید!

نتایج خطرناك پرونده محرومیت مدافع منچسسپ بلاتر، رییس فیفا به باشگاه منچستر یونایتد هشدار داد، وارد كردن پرونده فردیناند و اتحادیه فوتبال انگلستان به دادگاه های این كشور، بحران جدی و خطرناكی را می آفریند.

یكشنبه، سرالكس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد، اتحادیه فوتبال را به دادخواست محرومیت ریو فردیناند در دادگاه های مدنی انگلستان تهدید كرد.

مدافع منچستر یونایتد به سبب سرباز زدن از آزمایش دوپینگ در ماه سپتامبر، 8 ماه از حضور در میدان محروم شد.

پس بلاتر، كه پیش تر سران یونایتد او را به عنوان عامل اصلی تحریك كمیته انضباطی در تعیین محرومیت فردیناند عنوان كرده بودند، در مصاحبه باNews of the world گفت:" من از تهدید منچستر برای كشاندن این پرونده به دادگاه آگاه شدم. حتی آنها علاوه بر انگلستان شاید به دادگاه مستقل دیگری دراروپا مراجعه كنند.

اما منچستر باید بداند ادامه دادن این جنجال از دادگاه، عواقب غیرقابل پیش بینی برای آنها در برخواهد داشت:" شما لازم نیست به دادگاه بروید، یا پرونده خود را به دادگاه رسمی فیفا درشهر لوزان ارایه دهید یا جریمه ای كه برای مدافع تیمتان تعیین شده را بپردازید! این قانون واضح و روشن فیفا است كه هیچ گاه تغییر نخواهد كرد."

خداحافظی تراپاتونی تایید شده

كاپلو یا لیپی مربیان آینده تیم ملی ایتالیا

جیووانی تراپاتونی، سرمربی تیم ملی ایتالیا شایعات اخیرمبنی بر كناره گیری از سمت خود را پس از جام ملت های اروپای 2004 را تایید كرد.

مرد كهنه كار آتزوری در این باره گفت:" در دنیای فوتبال برای بقا همیشه به یك محرك نیاز دارید وبرای همین در ماه جون فارغ از هر نتیجه ای كه تیم ملی ایتالیا در یورو 2004 به دست آورد، آتزوری را رها می كنم. اكنون می خواهم تجربه ای دیگر را فراتر از مرزهای ایتالیا كسب كنم."

قرارداد تراپاتونی با فدراسیون فوتبال ایتالیا در جام ملت های اروپا در كشور پرتغال خاتمه پیدا می كند و سرمربی پیشین بایرن مونیخ می خواهد بار دیگر هدایت گروه دیگری را در خارج از كشورش برعهده بگیرد.

تراپاتونی در كشور آلمان مربی قابل احترامی است و مطبوعات این كشور هفته پیش از بازگشت این مربی به بوندس لیگا خبر دادند. اما جانشین تراپاتونی در تیم ملی ایتالیا چه كسی خواهد بود؟ مارچلولیپی، فابیون كاپلو دو گزینه اصلی برای مربیگری آتزوری در رقابت های جام جهانی 2006 خواهند بود. لیپی به تمام افتخارات ممكن با یوونتوس رسیده است و كاپلو نیز پرافتخارترین مربی تاریخ سریA ایتالیاست.

میلان  و یوونتوس از كورس قهرمانی عقب افتادند

هفته چهاردهم رقابت های فوتبال سریA ایتالیا با پیروزی لاتزیو مقابل اینتر همراه شد. لاتزیو در شهر رم میزبان اینتر بود كه موفق شد اینتر را 2 بر یك شكست دهد.

میلان نیز در زمین خود 2 بر یك مغلوب اودنیزه شد تا اختلافش را رم در صدر جدول به 6 امتیاز برسد. یوونتوس نیز به تساوی یك بر یك مقابل لچه دست یافت تا با 30 امتیاز در رده سوم قرار گیرد.

نتایج هفته چهاردهم:

میلان1- اودنیزه2  كیه وو1- آنكونا صفر

لاتزیو2- اینتر1    لچه1- یوونتوس 1

پروجا2- برشا2              سامپدوریا1- مودنا1

سیه نا صفر- بولونیا صفر

آمادگی مصر برای میزبانی رقابت جام جهانی 2010

بهترین امكانات قاره سیاه در كشور تاریخ

كشور مصر 525/1 میلیارد دلار در صورت كسب میزبانی رقابت های جام جهانی 2010 هزینه خواهد كرد.

كمیته نامزدی مصر جهت میزبانی رقابت های جام جهانی سال 2010 كه در قاره آفریقا برگزار می شود، هزینه این رقابت ها را بسیار بالا می داند. اما از بابت توانایی مصر برای برگزاری این تورنمنت، اطمینان خاطر دارد.

وزیر ورزش كشور مصر، هتل ها و مراكز خبری این كشور را مناسب ترین محل درقاره آفریقا جهت میزبانی رقابت های جام جهانی 2010 می داند.

او در این باره گفت:" ما تنها كشوری هستیم كه پیشنهاد میزبانی خود را با 4 زبان متفاوت به فیفا ارایه دادیم وسایت ویژه ما بیشترین بازیدده كننده را نسبت به سایر سایت ها دارد."

5 كشور از قاره سیاه تا كنون پیشنهاد رسمی خود را برای میزبانی رقابت های جام جهانی به فیفا ارایه دادند. آفریقای جنوبی، تونس، لیبی و مراكش از رقبای جدی مصر هستند. نام كشور میزبان پس از بررسی نمایندگان فیفا در ماه" می" معرفی می شود. 22 ژانویه این نمانیدگان از كشور مصر دیدن می كنند. 10 استادیوم در كشور تاریخ، برای برگزاری رقابت های جام جهانی 2010 در نظر گرفته شده است.