تبیان، دستیار زندگی

نکات ایمنی انبار

شرکت تک قفسه با 20 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع قفسه های فلزی از جمله قفسه فروشگاهی، قفسه انباری، قفسه راک، قفسه هایپری با بسیاری از کمپانی های معتبر و معروف ایرانی همکاری داشته و در تمام این سال ها سعی کرده ایم با بکارگیری همزمان نوآوری و کیفیت بهترین محصولات را برای شما مشتریان عزیز تولید کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نکات ایمنی انبار




انبارها به حفظ جهان کمک می کنند. آنها اطمینان حاصل می کنند که مردم محصولات مورد نیاز خود را برای زندگی روزمره و کار دریافت می کنند. با این حال، یک انبار می تواند مکانی خطرناک برای کار باشد. در سال 2020 آسیب های  غیرکشنده بسیاری در بخش حمل و نقل و انبارداری رخ داده است. تقریباً نیمی از این صدمات مستلزم آن بود که کارمندان وقت خود را از کار اختصاص دهند. بهبود ایمنی انبار با به حداقل رساندن خطرات رایج انبار به تیم شما کمک می کند تا از آسیب دیدن جلوگیری کند و می تواند بهره وری کلی تاسیسات شما را افزایش دهد.

چرا ایمنی در انبار بسیار مهم است؟

انبارها فضاهای بزرگ پر از اقلام سنگین و تجهیزات سنگین هستند. آنها همچنین به طور بالقوه مملو از خطرات هستند، از لغزش و سقوط گرفته تا حوادث ماشین آلات. در برخی موارد، حرکاتی که کارگران انبار انجام می دهند، مانند خم شدن، جا به جایی بسته های باز، می تواند آنها را در معرض خطر آسیب قرار دهد. پیروی از بهترین شیوه های ایمنی انبار به حفظ امنیت همه کمک می کند. وجود سیستمی برای محافظت از کارگران و اطمینان از ایمنی، خطر آسیب دیدگی یا مرگ را کاهش می دهد.
به عنوان یک مزیت اضافی، هرچه اعضای تیم شما ایمن تر باشند، بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند. زمانی که کارگران در محل کار احساس امنیت و آرامش می کنند، احتمال بیشتری دارد که عملکرد آن ها افزایش یابد. کاهش یا از بین بردن خطر آسیب نیز تأخیر را کاهش می دهد و اطمینان می دهد که اقلام طبق برنامه بسته بندی و ارسال می شوند.

 نکات ایمنی انبار

پهنگام ایجاد دستورالعمل های ایمنی در انبار خود، می بایستی از تمام کارمندان خود بخواهید در این کار شما را یاری دهند. تیم را در مورد پروتکل‌های در حال تغییر به‌روز نگه دارید، آن‌ها را تشویق کنید تا سؤالات خود را بپرسند و هر گونه اقدامات ایمنی شغلی را که در مورد آن مطمئن نیستند، شفاف سازی کنند. برای انجام اقدامات عملی، به این لیست نکات ایمنی انبار مراجعه کنید:

● تجهیزات حفاظتی تهیه کنید
افزایش ایمنی انبار با محافظت از بدن اعضای تیم شما شروع می شود. وسایل مورد نیاز کارمندان را در اختیار آنها قرار دهید تا چشم، پا، دست و بقیه بدنشان را از آسیب در امان نگه دارند. مطمئن شوید که تیم شما موارد زیر را دارد:
1. کفش‌های محکم و بدون لغزش: کفش‌ها یا چکمه‌های پنجه فولادی به کاهش آسیب‌های ناشی از له شدن کمک می‌کنند، مانند جعبه یا جسم سنگین دیگری که روی پای کسی فرود آید. همچنین کفش باید چسبندگی عالی داشته باشد تا خطر سر خوردن و افتادن کارمند به حداقل برسد.
2.  عینک: عینک محافظ چشم کارمندان را در برابر سقوط آوار یا اشیاء محافظت می کند و باید هر زمان که شخصی در طبقه انبار است از آن استفاده کرد.
3.  دستکش: دستکش های محکم به محافظت در برابر بریدگی و خراش کمک می کنند. در شرایط سردتر، گرما را نیز فراهم می کنند.
4.  کلاه های سخت: به ویژه اپراتورهای لیفتراک باید هنگام رانندگی ماشین ها از کلاه های سخت استفاده کنند. سایر کارگران انبار نیز ممکن است بخواهند از کلاه های سخت استفاده کنند.
5.  ماسک: اگر کارگران نزدیک یکدیگر هستند، ایده خوبی است که آنها از ماسک استفاده کنند، عمدتاً زمانی که تعداد موارد COVID-19 زیاد است.
6. جلیقه‌های ایمنی: جلیقه‌های ایمنی زرد روشن باعث می‌شوند که کارگران راحت‌تر یکدیگر را ببینند و خطر آسیب را کاهش می‌دهند.

 
نکات ایمنی انبار

● چیدمان انبار را بهینه نمایید.
چیدمان انبار به شیوه ای معقول موجب افزایش بهره وری شده و همچنین به کاهش آسیب های محل کار کمک می کند. به عنوان مثال، نگه داشتن محبوب ترین اقلام در نزدیکی ایستگاه بسته بندی، نیاز به یک کارمند یا لیفتراک را برای طی مسافت های طولانی برای بازیابی آن اقلام به حداقل می رساند.
داشتن مناطق کاری به وضوح مشخص، احتمال قرار گرفتن یک شی در خارج از یک منطقه را کاهش می دهدبه عنوان مثال، قرار دادن جعبه‌هایی که باید در نزدیکی سطل زباله باز شوند، احتمال اینکه بسته‌بندی را فوراً بیرون از محل کار قرار دهید و روی زمین نماند، بیشتر می‌شود.

● کارکنان را به صورت مرتب و مداوم آموزش دهید.
هر فردی که در یک انبار کار می کند باید بداند شغلش چیست و آن را به درستی انجام دهد. هنگامی که برای اولین بار کارمندان را استخدام می کنید، به آنها آموزش دهید تا همه در مورد الزامات شغلی یکسان باشند. همچنین ارائه آموزش مداوم به گونه ای که افراد مهارت های جدیدی را بیاموزند، ایده خوبی است. آموزش مداوم همچنین به شما کمک می کند تا بررسی کنید که کارگران می دانند چگونه وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
در عملیات لیفتراک، داشتن قوانین سختگیرانه در مورد اینکه چه کسی می تواند تجهیزات را هدایت کند، حیاتی است. اپراتورهای لیفتراک باید آموزش ببینند. در حالت ایده‌آل، آنها برنامه‌ای را تکمیل می‌کنند که گواهینامه‌ای برای نشان دادن شایستگی‌شان در اختیارشان قرار می‌دهد. به کسی اجازه ندهید که لیفتراک را بدون تکمیل برنامه آموزشی مناسب کار کند. همچنین اجازه ندهید افراد زیر 18 سال با لیفتراک رانندگی کنند.

● تجهیزات را مرتباً بازرسی کنید
تجهیزات انبار مانند تسمه نقاله، لیفتراک و قفسه ها می توانند با گذشت زمان و استفاده فرسوده شوند و برای استفاده ناپایدار یا ناامن شوند. بازرسی های منظم تجهیزات را انجام دهید تا مطمئن شوید که هنوز به همان شکلی که باید کار می کند. در حالت ایده آل، بازرسی ها در شروع هر شیفت انجام می شود. کارگران باید قبل از شروع روز کاری از وضعیت عملکرد خوب تجهیزات اطمینان حاصل کنند. همچنین انجام بازرسی های عمیق تر تعمیر و نگهداری ماهانه یا فصلی مهم است.

● مسیرها را شفاف نگه دارید
بسته ها و لوازمی که در راهروها ریخته می شوند، خطر سقوط  را ایجاد می کنند. مطمئن شوید وقتی مردم از آن استفاده نمی کنند همه چیز در جای مناسب خود قرار می گیرد. برای قرار دادن اقلام در هنگام استفاده باید مناطق مشخصی وجود داشته باشد، مانند میز یا روی قسمتی از کف که به وضوح برچسب گذاری شده است.
برای کاهش احتمال ایجاد تصادف، زمانی که مردم در حال رانندگی لیفتراک یا ماشین‌آلات دیگر هستند، از علامت‌های پیکانی برای نشان دادن جهتی که ماشین آلات باید حرکت کنند استفاده کنید. همچنین بهتر است خطوط را برای ماشین‌آلات و افراد پیاده مشخص کنید.

● موجودی را به درستی بسته بندی و ذخیره کنید.
در صورت امکان، اقلام سنگین‌تر را در قفسه‌های پایین قفسه‌ انباری نگهداری جای دهید تا جابه‌جایی و بازیابی آنها آسان‌تر شود. همچنین از محدودیت وزن قفسه هایی که استفاده می کنید آگاه باشید و از قرار دادن وزن بیشتر از حداکثر روی هر یک خودداری کنید.

● گزارش و پیگیری جراحات
در حالی که شما در نهایت می خواهید صدمات را به حداقل برسانید، همچنین مهم است که بدانید چه زمانی و در چه شرایطی رخ می دهد. کارمندان را تشویق کنید تا هر گونه حادثه را گزارش کنند. اسامی افراد درگیر، مکان انبار، زمان وقوع حادثه و جزئیات آنچه رخ داده است را دریافت کنید.
 
تولید و مجری انواع قفسه بندی و قفسه فروشگاهی

داشتن سابقه هرگونه آسیب یا مشکل به شما امکان می دهد شرایط انبار را ردیابی کنید و تغییراتی را برای بهبود ایمنی همه ایجاد کنید.

تولید و مجری انواع قفسه بندی و قفسه فروشگاهی

شرکت تک قفسه با 20 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع قفسه های فلزی از جمله قفسه فروشگاهی، قفسه انباری، قفسه راک، قفسه هایپری با بسیاری از کمپانی های معتبر و معروف ایرانی همکاری داشته و در تمام این سال ها سعی کرده ایم با بکارگیری همزمان نوآوری و کیفیت بهترین محصولات را برای شما مشتریان عزیز تولید کنیم. برای خرید انواع قفسه های انبار، خرید قفسه فروشگاهی، قفسه های پیش ساخته می توانید به سایت تک قفسه مراجعه نموده و از مشاورین ما جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت نصب قفسه های فروشگاهی، استعلام قیمت نصب قفسه راک کمک بگیرید.
 تک قفسه با داشتن نیروهای مجرب و کارآزموده یکی از معتبر ترین مراکز ارائه خدمات قفسه بندی، قفسه فروشگاهی، قفسه بندی انباری، قفسه بندی سوپرمارکتی، قفسه بندی درایوین راک، قفسه بندی کانتی لور، قفسه بندی مزنین، قفسه بندی سردخانه‌ای، قفسه بندی پیچ و مهره ای،  قفسه بندی بازویی، قفسه بندی صنعتی، قفسه بندی دیواری، قفسه فروشگاهی وسط فروشگاهی، قفسه فروشگاهی یک طرفه، قفسه فروشگاهی دو طرفه، قفسه فروشگاهی گرد، قفسه فروشگاهی سفارشی، قفسه بندی انباری نیم طبقه صنعتی، قفسه بندی بندی هایپرمارکتی و… در ایران می‌باشد.