تبیان، دستیار زندگی

چه سمعکی برای کودک من مناسب است؟+معرفی مناسب ترین سمعک ها از نظر قیمت

اگر شما هم نمیدونید برای کودکان دلبند خود از چه نوعی سمعکی استفاده کنید همچنین از انواع برندهای سمعک و قیمت های آن اطلاعاتی ندارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سمعک اشراق





شنوایی یکی از حواس بسیار مهم انسان ها می باشد. اگر به هر دلیلی این حس با مشکل روبرو شود می‌ توان‌ گفت مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. مخصوصا این مشکلات برای کودکان ناشنوا و یا کم شنوا بسیار بیشتر می شود. یکی از این مشکلات ارتباط نگرفتن‌ کودکان با محیط اطراف می‌ باشد. ‌از دیگر ‌مشکلات آن می‌ توان به خوب بیان نکردن کلمات اشاره کرد.                                                           
زیرا کودکان به دلیل این مشکل نتوانسته اند که زبان آموزی را به درستی و کامل فرا بگیرند. حال با کمک علم و دانش و پیشرفت تکنولوژی یک امکان عالی در اختیار بشر قرار گرفته است. سمعک ها امروزه توانسته اند شنوایی را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهند. دیگر شنیدن صداها برای افراد ناشنوانا رویا و آرزوی دور نیست. زیرا با به وجود آمدن این سمعک ها همه افراد که قدرت شنوایی ندارند می توانند به راحتی کلمات را متوجه شده و بشنوند.
نداشتن شنوایی در کودکان بسیار آزاردهنده می‌ باشد. مخصوصا کودکانی که از بدو تولد با این مشکل به دنیا آمده اند هیچ‌ تصوری از صداهای اطراف ندارند. به همین دلیل این مشکل می تواند تاثیرات مخربی‌ بر روی تکلم آنها نیز‌ بگذارد.‌معمولا افرادی که با مشکل شنوایی درگیر هستند به طور ناخودآگاه مشکل گفتاری نیز خواهند داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با روش رفع ناشنوایی یعنی سمعک توضیحاتی به شما ارائه دهیم تا بیشتر با این وسیله آشنا شوید. 

سمعک‌ چیست

سمعک‌ یک وسیله ای می باشد که سبب می شود افرادی که قدرت شنوایی ندارند بتوانند اصوات و صداها را بشنوند.‌ نحوه کار این وسیله به این صورت است که سبب تقویت شدن صداهای اطراف می شود. این وسیله کوچک از سه قسمت اصلی تشکیل شده است. این سه قسمت شامل میکروفون، رسیور و تقویت کننده می باشد. این  دستگاه هدیه پیشرفت علم برای افراد ناشنوا و کم شنوا می باشد. ‌می توان گفت سمعک ها توانسته اند تحولی عظیم در این زمینه ایجاد کنند و باعث بهبود شدن افراد زیادی در سطح دنیا شوند. این وسیله در بیشتر کشور های دنیا جزو وسایل پزشکی‌ مورد تایید می باشد. 

 سمعک

قسمت میکروفن این دستگاه امواج صوتی را دریافت می کند و این امواج را به صورت سیگنال های الکترونیکی در می آورد. تقویت کننده ها یک آمپلی فایر هستند که از قدرت بالایی برخوردار می باشند و امواج الکترونیکی دریافتی را تقویت می‌ کنند. رسیور در این دستگاه حکم تبدیل امواج الکترونیکی به امواج صوتی را دارد. می توان گفت صداها از طریق این سه قسمت در سمعک تبدیل و پردازش می شوند و فرد می تواند آنها را بشنود.
سمعک با باتری کار می‌ کند و شارژی نیست. این باتری ها نیز دارای طول عمری مشخص و ثابت می باشند. با توجه به اندازه باتری ها طول عمر آنها نیز‌ فرق می کند. باتری های بزرگ‌ تر دارای طول عمر بیشتری هستند و باتری های کوچکتر از طول عمر کمتری برخوردار می باشند. انتخاب این وسیله اگر درست و مناسب باشد می تواند در کیفیت زندگی‌ شما تاثیر زیادی بگذارد.‌ اگر‌ شما نیز با مشکل ناشنوایی و کم شنوایی مواجه هستید و یا کودکی دارید که با این مشکل دست به‌ گریبان است می توان سمعک را یک راه مطمئن و عالی برای افزایش شنوایی دانست.

سمعک‌ مناسب کودکان

در بالا تا حدودی در رابطه با سمعک و تاثیر آن بر روی شنوایی صحبت کردیم. حال به بررسی سمعک مناسب برای کودکان می‌ پردازیم. اگر‌ قصد دارید برای کودکان سمعک تهیه کنید باید چند ویژگی‌ مهم را مدنظر قرار دهید.‌ این وسیله باید به گونه ای باشد که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و سیگنال ها و اصوات را با وضوح بالا دریافت کند.‌ حتما باید وسیله ای برای کودکان تهیه شود که نویز گیر داشته باشد. چون کودکان ناشنوا صدایی نشنیده اند و تصور درستی از اصوات ندارند حتما باید از سیستم وایرلس برای  آنها استفاده شود. این دستگاه برای کودکان باید ریموت کنترل مخصوصی داشته باشد.‌زیرا کودکان خود نمی توانند به تنهایی صداهای اطراف را کم و یا زیاد کنند.‌بهتر است این کار توسط ریموت کنترل به دست والدین انجام‌ شود. 
این دستگاه برای کودکان حتما باید یک سری ویژگی‌ داشته باشد که در بالا به تعدادی از آنها اشاره کردیم. حال به توضیح بیشتر در این زمینه می‌ پردازیم. این وسیله برای کودکان حتما توسط متخصص شنوایی کودکان باید تجویز شود و حتما باید دیجیتال و هوشمند باشد. همچنین وایرلس بودن و داشتن برنامه اتوماتیک بسیار نکته قابل توجهی می‌ باشند که در حین سفارش و خرید باید به آن دقت کرد. از دیگر‌ قابلیت هایی که این دستگاه برای کودکان باید داشته باشد قابلیت فیدبک گیری بالای آن می‌ باشد.
 
قیمت سمعک

آیا شنوایی در کودکان با بزرگسالان متفاوت است

در جواب این سوال باید گفت بله شنوایی در کودکان و بزرگسالان متفاوت می باشد. همچنین کودکان و نوزادان نمی توانند نیازها و مشکلات خود را بازگو کنند در نتیجه بهتر است از سمعکی هوشمند و اتوماتیک برای آنها استفاده کرد. همچنین این نکته را باید در نظر بگیرید که شنوایی نوزادان در سال های اول تولد دارای نوساناتی می باشد. پس‌ در خرید سمعک حتما باید این نکته لحاظ  گردد. به طور کلی سمعکی‌ که برای بزرگسالان تهیه می شود با سمعک کودکان و نوزادان بسیار متفاوت می باشد و باید در خرید آن بسیار دقت کرد.

بررسی مناسب ترین سمعک از نظر قیمتی برای کودکان

برای کودکان باید سمعک‌هایی درجه یک و بسیار با کیفیت تهیه شود که بتواند صداها را به درستی و واضح به گوش او برساند. پس کیفیت سمعک در کودکان بسیار مهم است. شما با کمی‌ مشورت و گرفتن مشاوره و کمک از‌متخصص شنوایی کودکان و نوزادان می توانید بهترین نوع این وسیله را با قیمتی مناسب تهیه نمایید. البته در نظر داشته باشید که خرید سمعک ارزان نیست. زیرا وسیله ای حساس و کاربردی می باشد. اما بهتر است با کمی تحقیق یک برند معتبر و با کیفیت و مرغوب را تهیه نمایید.
به این ترتیب خیالتان از کیفیت محصول راحت است و مطمئن هستید که این وسیله می تواند به درستی و بدون هیچ‌ مشکلی تمام امواج و صداها را به گوش کودکان و نوزادان شما برساند.‌ مطمئنا این وسیله برای کودکان به دلیل داشتن برنامه های اتوماتیک و وایرلس بودن و هوشمند بودن آن کمی‌ گران است. اما می توان‌ گفت قیمت سمعک هر مقداری که باشد ارزشمند است زیرا شنیدن ارزش هر چیزی را دارد. مخصوصا اینکه اگر از سن کم این مشکل را در کودک خود برطرف نمایید می توانید از به وجود آمدن مشکلاتی در تکلم و صحبت کردن او نیز جلوگیری نمایید.
اما در نظر داشته باشید قبل از هر اقدامی باید کودک خود را نزد متخصص شنوایی کودکان و نوزادان ببرید. زیرا این متخصص ها با انجام آزمایش ها و بررسی های لازم‌ می توانند مشکل کودک شما را تشخیص داده و بهترین نوع این وسیله را با قیمتی مناسب به شما پیشنهاد دهند. به این ترتیب کار شما برای خرید یک سمعک‌ با کیفیت و قیمت مناسب بسیار راحت می‌ گردد. امید است با این مطالب توانسته باشید اطلاعات مفیدی در رابطه با این وسیله به دست آورید و بتوانید مشکلات ناشنوایی و کم شنوایی را انتخاب سمعکی‌ مناسب برطرف نمایید. هم وطنان عزیز در تهران و شهرستان ها برای انجام مشاوره و انتخاب بهترین نوع سمعک برای کودکان خود میتوانند بصورت حضوری و تلفنی از راهنمایی های پزشکان حاذق و حاضر در کلینیک سمعک اشراق  بهره ببرند.