تبیان، دستیار زندگی
قویترین مرد جهان علیه سرخك و سرخجه واكسینه شد حسین رضازاده قویترین مرد جهان با حضور در یكی از مراكز بهداشتی- درمانی اردبیل واكسن سرخك و سرخجه تزریق كرد. به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت اعلام كرد: رضازاده قهرمان وزنه برداری جهان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌ اخبار كوتاه ورزشی

قویترین مرد جهان علیه سرخك و سرخجه واكسینه شد

حسین رضازاده قویترین مرد جهان با حضور در یكی از مراكز بهداشتی- درمانی اردبیل واكسن سرخك و سرخجه تزریق كرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت اعلام كرد: رضازاده قهرمان وزنه برداری جهان هنگام واكسینه شدن از كلیه هموطنانی كه در گروه سنی 5 تا 25 سال قرار دارند، خواست تا با مشاركت در طرح واكسیناسیون سراسری حذف سرخك و سرخجه مادرزادی در برابر این بیماریها واكسینه شوند.

رقابت های هندبال باشگاه های آسیا- لبنان؛

نمایندگان ایران از صعود به جمع 8 تیم برتر بازماندند

نمایندگان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جام باشگاه های آسیا از صعود به مرحله یك چهارم نهایی بازماندند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این رقابتها كه در شهر بیروت برگزار می شود، یكشنبه تیم فولاد مباركه سپاهان علی رغم برتری 28 بر 25 مقابل النصر امارات به دلیل تقاضای گل كمتر( 8 گل) نسبت به این تیم اماراتی از صعود به مرحله بعد بازماند.

دیگر نمایندگان كشورمان، تیم كابل های شهید قندی یزد، با نتیجه مساوی 32 بر32 برابر الخلیج عربستان متوقف شد و نتوانست به جمع 8 تیم برتر رقابتها راه یابد تا این تیم به همراه فولاد مباركه سپاهان جهت كسب عناوین هشتم تا پانزدهم در مقابل دیگر حریفان خود به رقابت بپردازند.

دیدار تداركاتی ملی پوشان بوكس با تیم ملی گرجستان؛

قهرمان سنگین وزن المپیك سیدنی از " نوشمهر" شكست خورد

" ولادیمیر چانتوریا"، دارنده مدال برنز المپیك سیدنی كه چندی قبل قهرمان جهان( چاگایف) راناك اوت كرده بود عصر روز یكشنبه در یك دیدار تداركاتی برابر محمدرضا نوشمهر، بوكسور سنگین وزن كشورمان شكست را پذیرا شد.

تیم ملی گرجستان كه با تركیب اصلی و بهترین بوكسورهای خود و به دعوت از فدراسیون بوكس ایران، برای برگزاری چند دیدار تداركاتی و برپایی اردوی مشترك در كشورمان به سر می برد، در یك دیدار تداركاتی رسمی برابر ملی پوشان كشورمان صف آرایی كرد.

در مهم ترین این پیكارها، مهدی قربانی از كشورمان در وزن 64 كیلوگرم به مصاف" كاپا داراز كنستانتین" قهرمان اروپا، رفت كه این پیكار با برتری قدرتمندانه بوكسور كشورمان به پایان رسید و با اظهار تعجب مربی گرجستان روبرو شد.

پیكار قهرمان المپیك سیدنی از تیم گرجستان و محمدرضا نوشمهر قهرمان سنگین وزن كشورمان از جذاب ترین رقابت های این دیدار بود بطوریكه برتری محمدرضا نوشمهر در راند سوم، عصبانیت" ولادیمیر چانتوریا" را در پی داشت و با ضربه نابجای وی رینگ تخریب شد ولی با این حال مسابقه ادامه یافت و در پایان راند چهارم چانتوریا به نشانه تسلم بر روی رینگ نشست و خواستار متوقف شدن دیدار شد كه به علت نامطلوب بودن شرایط رینگ با موافقت رییس فدراسیون بوكس همراه بود.

دارنده مدال برنز المپیك سیدنی در ادامه و در حالی كه قبول شكست برایش بسیار سخت بود دست محمدرضا نوشمهر و خود را به نشانه مساوی بالا برد!

در سایر وزن ها نیز، رقابت های تنگاتنگی انجام شد كه با برتری بوكسورهای ایرانی همراه شد و تنها، مرتضی یعقوب لو بوكسور وزن 57 كیلوگرم كه در وزن 60 كیلو شركت كرده بود در برابر بوكسوری از جمهوری آذربایجان از ناحیه بینی دچار مصدومیت شد و از ادامه رقابت باز ماند و هومن كرمی نیز در همین وزن با دو امتیاز اختلاف برابر " اوتانویل كوپادزه" از گرجستان متوقف شد.