تبیان، دستیار زندگی

دسترسی به سلاح سرد سه سوت!

یک اتفاق و یک سوال؛ برای چندمین بار طی چند وقت اخیر درگیری نوجوان‌ها با سلاح‌سرد در کشور و اینبار بوشهر خبرساز شد. سوال اصلی اینجاست که چطور این بچه‌ها با این سن‌وسال کم به ابزارهایی مثل چاقوی ضامن‌دار، پنجه بوکس و قمه دسترسی پیدا می‌کنند؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

چرا آنقدر دسترسی به سلاح سرد راحت است؟

با یک جست و جوی ساده در اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین مجوز دار متوجه می‌شویم که سلاح‌های سرد خیلی راحت با عنوان چاقوی سفری به فروش گذاشته شده‌اند. چاقوهایی که اصلا شبیه چاقوهای مسافرتی نیستند!
نکته‌ای که در این بین اهمیت زیادی دارد، به نحوه دسترسی به این ابزار است، اگر تا پیش از این کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی این محصولات را می‌فروختند، حالا پای‌شان به سایت‌های رسمی و مجوزدار هم باز شده. به نظر می‌رسد در روند فروش آنلاین این وسایل که اصولا سلاح سرد به حساب می‌آیند و مشخصات مشتری مثل سن‌وسال هم مشخص نیست، باید تجدید نظر شود. باید این نکته مد نظر نهادهای نظارتی باشد که مخاطب فروشگاه‌های آنلاین فقط بزرگسالان نیستند و برای فروش کالاهایی که مخاطب آن‌ها فقط بزرگسالان هستند و مشاهده آن توسط بچه‌ها آسیب به همراه دارد، وسواس بیشتری اعمال شود. چاقو و سلاح‌های سرد فقط بخشی از این کالاها هستند.

پدر و مادرها حواس جمع باشید!

نکته دوم را باید خطاب به پدر و مادرها بگوییم. لطفا بچه‌ها را در فضای مجازی تنها نگذارید. گاهی وقت‌ها غایب بودن شما در کنار فرزندتان فقط به قیمت آسیب روحی و روانی او تمام نمی‌شود. حضور بی‌قاعده بچه‌ها در فضای مجازی می‌تواند حتی جان او و دوستانش را در معرض خطر قرار دهد.