تبیان، دستیار زندگی

چرا قیمت بلیط استانبول به تهران در ایرلاین های مختلف متفاوت است؟

اگر از طرف‌داران شهر زیبای استانبول هستید، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای جهان با بهترین قیمت بلیط هواپیما را می‌توان همین شهر دانست، می‌توانید بهترین قیمت‌ها و ارزان‌ترین بلیط‌های استانبول را بدون قیمت اضافه ای در وب‌سایت‌های مختلف و معتبر بیابید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 قیمت بلیط استانبول به تهران در ایرلاین های مختلف متفاوت





بلیط استانبول به تهران یکی از پرطرفدارترین پروازها به ایران است. استانبول و تهران به دلیل موقعیت مکانی که دارند شلوغ ترین فرودگاه ها محسوب می شوند. به همین دلیل خرید بلیط در این مسیر یکی از بزرگترین دغدغه های مسافران ایرانی است. اگر قصد سفر از استانبول به تهران را دارید، تا انتها این مقاله را دنبال کنید تا با نحوه خرید پرواز خارجی ارزان از این طریق آشنا شوید.

بلیط هواپیما استانبول تهران

استانبول یکی از تاریخی ترین و پرجمعیت ترین شهرهای ترکیه است که پایتخت فرهنگی این کشور محسوب می‌شود. با توجه به وضعیت ترکیه، استانبول به دلایل مختلف هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به این کشور جذب می‌کند. مسافران ایرانی که به استانبول سفر می‌کنند می‌توانند به راحتی و تنها با چند کلیک پرواز استانبول به تهران را خریداری کنند. به همین دلیل تورهای استانبول معمولاً برای رزرو بلیط یک طرفه هزینه بیشتری در نظر می‌گیرند.

قیمت بلیط استانبول به تهران

معیارهای مختلف در تعیین قیمت بلیط هواپیما مؤثر است که دانستن آنها مهم‌ترین قدم در خرید یک بلیط ارزان هواپیما است. موارد زیر عوامل مهمی در تعیین این قیمت می‌باشد. بهتر است هنگام خرید بلیط هواپیما به این نکات توجه کنید:

تاریخ و بازه زمانی خرید بلیط

عامل اصلی تغییر قیمت بلیط برای پرواز، زمان رزرو آن است. هماهنگی زمان سفر با تعطیلات رسمی یا مناسبت های خاص می‌تواند هزینه بلیط سفر را افزایش دهد. اگر قصد سفر ارزانی دارید، بهتر است بازه زمانی را با انعطاف بیشتری انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید در روزهای مهم تعطیلات ملی سفر کنید، خرید بلیط ارزان هواپیما را فراموش باید کرد.

برند ایرلاین و نوع کلاس پروازی

یکی از عوامل مهم در تعیین میزان قیمت بلیط، نوع ایرلاین و کلاس پروازی است که بلیط را ارائه می‌دهد. تفاوت خدمات ارائه شده در هر پرواز اغلب به نوع کلاس هواپیمایی مربوط می‌شود که به نوبه خود باعث افزایش یا کاهش قیمت بلیط هواپیما می‌شود. بلیط های استانبول، تهران، ماهان یا سایر ایرلاین های ایرانی به دلیل تفاوت در خدمات پروازی و قیمت ارز، ارزان تر از بلیط خطوط هوایی خارجی مانند ترکیه است.

بلیط هواپیما سیستمی یا چارتر برای استانبول تهران؟
اگر تا به حال با هواپیما سفر کرده باشید، احتمالاً نام پرواز چارتر به گوشتان خورده است و می‌دانید که هزینه این نوع بلیط کمتر از نوع سیستمی است. در بیشتر موارد شرکت های هواپیمایی با ارائه این نوع پرواز سعی در فروش تمامی بلیط های خود دارند. البته در نظر داشته باشید که زمان خاصی برای این نوع پروازها وجود ندارد، اما بلیط های سیستمی همیشه موجود است.

اطلاعات پرواز استانبول تهران
از آنجایی که ترکیه و ایران از شلوغ ترین خطوط هوایی هستند، روزانه چندین پرواز در این مسیر انجام می‌شود. بلیط این مسیر را می‌توانید از طریق اکثر خطوط هوایی داخلی و برخی خطوط هوایی خارجی تهیه کنید. در زیر اطلاعات کلی بلیط استانبول به تهران را بررسی می‌کنیم.

بلیط ارزان استانبول
در طول تور استانبول، هر بیننده ای با دنیای زیبای دریای مرمره و تنگه بسفر روبرو می‌شود، جایی که تاریخ منحصر به فرد، مراکز خرید و فستیوال های متعدد آن بسیار جذاب است. شهر استانبول به دلیل موقعیت مکانی خود دارای آب و هوای زیبایی است که هر فصل فضایی چشم نواز خاصی برای خود دارد.
 
 قیمت بلیط استانبول به تهران در ایرلاین های مختلف متفاوت

اما بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما در استانبول از مارس تا می (اواسط اسفند تا اواسط خرداد) است که شرایط را برای سفرهای ارزان فراهم می‌کند. البته تابستان از ژوئن تا آگوست (اواسط خرداد تا اواسط شهریور) برای تعطیلات و عوض کردن آب و هوای خوب و سفرهای متفاوت بهترین زمان است ولی از طرفی هم باید گرانی این بلیط را به خاطر مورد توجه قرار گرفتن بین گردشگران در نظر گرفت.
اگر از طرف‌داران شهر زیبای استانبول هستید، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای جهان با بهترین قیمت بلیط هواپیما را می‌توان همین شهر دانست، می‌توانید بهترین قیمت‌ها و ارزان‌ترین بلیط‌های استانبول را بدون قیمت اضافه ای در وب‌سایت‌های مختلف و معتبر بیابید.

اطلاع از قیمت بلیط استانبول
استانبول برای مدت طولانی قلب و روح ترکیه بوده و اگرچه پایتخت آن محسوب نمی‌شود، اما به یک مرکز تجاری بزرگ و یکی از محبوب ترین شهرهای این کشور تبدیل شده است.
یافتن پروازهای ارزان برای این شهر تاریخی و زیبا ممکن است نگرانی بسیاری از مسافران عزیز ایرانی باشد. به نظر شما چگونه و با چه شرایطی می‌توانید بهترین بلیط استانبول را در فصول مختلف سال تهیه کنید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با جستجو در اینترنت و مراجعه به سایت های مختلف فروش آنلاین بلیط هواپیما، به راحتی می‌توان بلیط این سفر را تهیه کرد.

پرواز استانبول از نقاط مختلف جهان
پرواز استانبول همان‌طور که گفتیم یکی از پرطرف‌دارترین پروازها در بین گردشگران ایرانی است. به غیر از پرواز تهران - استانبول، مسیر استانبول - تهران نیز از جمله پروازهایی است که بسیاری از گردشگران قبل از یافتن مسیر به دنبال آن هستند. اما برای هر دو گروه مهم است که بلیط ارزان را تهیه کنند. با کمی تحقیق و استفاده از یک بازار  اختصاصی گردشگری مجازی، می‌توانید آنچه را که به دنبال آن هستید به راحتی پیدا کنید.

عوامل مؤثر در تعیین قیمت بلیط استانبول
قیمت بلیط تهران به استانبول و قیمت بلیط استانبول به تهران تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. مهم ترین عامل مؤثر در این موضوع این است که بلیط هواپیما مثلاً بلیط چارتر استانبول به تهران ارزانتر از بلیط سیستمی است. اینکه چه نوع شرکت هواپیمایی یا ایرلاینی آن پرواز را انجام می‌دهد نیز بسیار مهم است.

 قیمت بلیط استانبول به تهران در ایرلاین های مختلف متفاوت
به عنوان مثال بلیط هواپیمایی بزرگ تهران - استانبول نسبت به گران ترین خطوط هوایی خارجی دنیا مقرون به صرفه تر است و می توان با قیمت کمتری تهیه کرد. زمان خرید بلیط استانبول به تهران نیز بر قیمت آن بی تأثیر نیست. به همین دلیل عده ای در مسیر بازگشت دنبال بلیط لحظه آخری تهران به استانبول هستند. قیمت بلیط استانبول به تهران نیز از همین قوانین پیروی می‌کند. برای تبدیل قیمت بلیط هواپیما استانبول به تهران و بالعکس، علاوه بر ایرلاین، ساعات پرواز، روزهای پرواز و فصول سفر هم مؤثر است.

سخن پایانی
در سفر از ترکیه به ایران بسیار مراقب باشید که نوسانات ازدحام در قیمت سفر شما تأثیری نداشته باشد. پروازهای استانبول به تهران در دوره های اوج برای این شهر رشد زیادی را تجربه خواهند کرد؛ بنابراین باید در انتخاب زمان سفر خود بسیار دقت کنید.