تبیان، دستیار زندگی

دستگاه بسته بندی همه کاره

این دستگاه عملکرد ساده‌ای دارد و استفاده از آن نیاز به تخصص و دانش خاصی ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دستگاه بسته بندی نادی پک
در سال‌های اخیر ما شاهد پیشرفت و رونق از سوی صنعت بسته بندی هستیم. برای این که بتوان در بازاریابی و فروش یک محصول به طور موفق عمل کرد، باید به ظاهر کالا و نوع بسته بندی آن اهمیت زیادی داد. این جریان نیز مستلزم استفاده از دستگاه‌های مختلفی است که کار بسته بندی را برای ما انجام دهد. برای درک بهتر این موضوع به بسته بندی محصولات در چند سال اخیر دقت کنید. با کمی دقت درمی‌یابید که نوع بسته بندی‌ها روز به روز بهتر شده و بشر نیز به کیفیت بسته بندی توجه زیادی دارد. در این مقاله می‌خواهیم با دستگاه‌های مختلف بسته بندی مانند دستگاه تری سیلر و دستگاه شیرینگ تونلی آشنا شویم.

وظایف دستگاه‌های مختلف بسته بندی چیست؟

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های خط تولید و هر کسب و کاری، دستگاه‌های بسته بندی محصولات است. برای توضیح بیشتر این قسمت می‌توانیم این‌گونه بگوییم که هر شرکت و کارخانه‌ای بعد از تولید محصولات خود نیاز دارد تا آن‌ها را به صورت بسته بندی شده به بازار عرضه دهد. البته بهتر است بدانید که این ابتدایی‌ترین قسمت بسته بندی است. علاه بر کار بسته بندی نوع کیفیت و دوام آن نیز تاثیر زیادی در فروش یک محصول دارد. زمانیکه محصول شما داخل یک بسته بندی قرار بگیرد ولی بسته بندی شما دوام زیادی نداشته و کیفیت آن پایین باشد، به همان اندازه نیز میزان فروش شما کم می‌شود.

امروزه یکی از ملاک‌های اصلی مردم برای خرید، ظاهر و نوع بسته بندی آن است. همانطور که می‌دانید برندهای زیادی به تولید یک محصول می‌پردازند اما کیفیت هر کدام از آن‌ها مختلف است. برای پیشی گرفتن از رقبای خود در بازار باید همه جوانب برای فروش را در نظر گرفته و به تولید محصول بپردازید. اکنون تا حدودی با اهمیت دستگاه‌های بسته بندی در فروش محصولات آشنا شدید. در ادامه می‌خواهیم با برخی از دستگاه‌های بسته بندی آشنا شویم.

برای خرید دستگاه بسته بندی نادی پک کلیک کنید.

انواع مختلف دستگاه بسته بندی

برای خرید دستگاه‌ بسته بندی صرف نظر از قیمت آن ابتدا باید به نیاز خود دقت داشته باشید و دستگاه را با توجه به نیاز خود تهیه کنید. به عبارتی ساده‌تر دستگاهی را خریداری کنید که ویژگی‌های مدنظر شما را داشته باشد. مثلا برای بسته بندی خشکبار و حبوبات از یک نوع دستگاه، برای بسته بندی مواد پودری از دستگاه دیگر، برای بسته بندی مایعات، لوازم یدکی، قطعات خودرو، تنقلات و... نیز از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. از انواع مختلف دستگاه‌های بسته بندی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

·        دستگاه پر کن
·        دستگاه بسته بندی سلفون
·        دستگاه اسکین پک
·        دستگاه بسته بندی وکیوم
·        دستگاه بسته بندی استرچ
·        دستگاه دوخت پلاستیکی
·        دستگاه تری سیلر
·        دستگاه شیرینگ پک

دستگاه تری سیلر

دستگاه‌هایی که برای بسته بندی ظروف مختلف استفاده می‌شوند را دستگاه تری سیلر می‌نامند. در این نوع بسته بندی ظروفی که قرار است محصولات مختلف درون آن قرار بگیرند از شرکت‌های مختلف خریداری شده، سپس محصول داخل آن ظروف قرار می‌گیرد و در نهایت کار بسته بندی انجام می‌شود. منظور از بسته بندی تری سیلر قرار گیری ظرف بر روی دستگاه و کار سیل (دوخت) فیلم روی ظرف است. این دستگاه عملکرد ساده‌ای دارد و استفاده از آن نیاز به تخصص و دانش خاصی ندارد.
دستگاه تری سیلر

مزایای استفاده از دستگاه تری سیلر برای بسته بندی

از نخستین مزایای این دستگاه به قیمت مناسب آن می‌توان اشاره کرد. نگهداری دستگاه تری سیلر نسبت به دیگر دستگاه‌ها راحت است. تعمیرات این دستگاه نیز هم ساده و هم ارزان است. از دیگر مزایای این دستگاه به حجم کم آن می‌توان اشاره کرد؛ جای کمی برای نگهداری دستگاه تری سیلر نیاز است. در این نوع دستگاه، ظروف مختلف را از نظر نوع جنس می‌توان بسته بندی کرد و این یکی دیگر از مزایای مهم دستگاه تری سیلر به شمار می‌آید. تعویض قالب آسان در کوتاه مدت نیز یکی دیگر از مزایایی است که برای این دستگاه می‌توان بر شمرد.

انواع مختلف دستگاه تری سیلر

در حالت کلی این دستگاه به دو نوع تمام اتوماتیک و نیمه اتومات تقسیم می‌شود. البته لازم به ذکر است که هر کدام از این‌ها نیز در انواع مختلفی وجود دارند که در هر کدام ویژگی خاصی از دستگاه متفاوت به بقیه است.

دستگاه تری سیلر تمام اتوماتیک

این دستگاه برای بسته بندی مواد غذایی گزینه مناسبی است؛ چرا که از سیستم وکیوم استفاده می‌کند و گازهای مضری ندارد که به مواد غذایی آسیب برساند. همچنین تمامی مراحل بسته بندی در دستگاه‌های تری سیلر به صورت اتومات انجام شده و نیازی به وجود اپراتور نیست. استفاده از این دستگاه در افزایش سرعت خط تولید بسیار موثر است . هزینه‌های بسته‌بندی را هم به شدت کاهش می‌دهد.

دستگاه تری سیلر نیمه اتومات

از این نوع دستگاه در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شود؛ چرا که حجم کمتری نسبت به تری سیلرهای تمام اتومات داشته و استفاده از آن آسان‌تر است. در رستوران‌ها و واحدهای تولید و عرضه غذا، استفاده از این دستگاه بهترین انتخاب برای فروشندگان است. تنها تفاوت تری سیلرهای نیمه اتومات با اتوماتیک کامل، نیاز به اپراتور است تا مراحل بسته بندی را کنترل کند. البته این اپراتور فقط بخشی از مرحله بسته‌بندی را انجام خواهد داد.

دستگاه شیرینگ پک

شیرینگ پک واژه‌ای انگلیسی است. شیرینگ در معنای کشیده شدن و پک به معنی بسته است. شیرینگ پک جنسی پلاستیکی و شفاف دارد که محصول بسته بندی شده در داخل آن به راحتی دیده می‌شود. همچنین برای محصولاتی مانند بطری آب یا نوشابه که به صورت پک به بازار عرضه می‌شوند، از این نوع دستگاه استفاده می‌کنند تا بطری‌ها به طور منظم در کنار هم قرار گرفته و سلفون بسته بندی به دور آن‌ها کشیده شود.

دستگاه شیرینگ نیز در در انواع شیرینگ پک رومیزی، دستگاه شیرینگ پک کابینی، دستگاه شیرینگ پک تونلی و دستگاه لیبل شیرینگ وجود دارد که از میان آن‌ها دستگاه شیرینگ تونلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه این مطلب به توضیح دستگاه شیرینگ تونلی می‌پردازیم.

دستگاه شیرینگ تونلی

کاربرد دستگاه شیرینگ تونلی در صنعت بسته بندی بیشتر از دستگاه‌های دیگر است. برای بسته بندی محصولاتی نظیر مواد غذایی، مواد دارویی، انواع مختلف کتاب‌ها، سی دی و دی و دی، انواع اسباب بازی‌ها، مواد خوراکی، تنقلات و... از این دستگاه استفاده می‌شود. در مکان‌هایی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کارخانه‌های بزرگ نیز این دستگاه را می‌توانید مشاهده کنید. اپراتورها می‌توانند در ارتفاع دلخواه خود این دستگاه را تنظیم کرده و از آن استفاده کنند. سیستم کنترل دمای هوشمند نیز در شیرینگ پک‌های تونلی تعبیه شده است تا به صورت خودکار دمای دستگاه کنترل شود. دستگاه شیرینگ تونلی نیز در دو سایز کوچک و بزرگ وجود دارد که سایز بزرگ آن در کارخانه‌ها و سایز کوچک آن در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.