تبیان، دستیار زندگی

برای موفقیت در کنکور چه باید کرد؟

کنکور یکی از دغدغه های همه افرادی است که قصد ادامه تحصیل در یک رشته خوب در یک دانشگاه معتبر را دارند و می توان گفت که تمامی دانش آموزان با آن دست به گریبان خواهند شد. اما چیزی که بازارش برای پشت کنکوری ها بسیار داغ است بحث کلاس های کنکور، کتاب های تست و معلمین خصوصی است. اما تاثیر هر یک از این موارد در قبولی چقدر است؟ در این مقاله قصد داریم تا به این مطلب بپردازیم؛ بنابراین باکتابانه همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برای موفقیت در کنکور چه باید کرد؟

کتاب های کنکور
آیا هر کتاب کمک آموزشی می‌تواند به یادگیری شما کمک کند؟ پاسخ قطعا خیر است. شما باید قبل از خرید، به یک شناخت کامل از نیازها و شرایط خود برسید و سپس با شناخت کامل کتاب ها، بهترین کتاب کمک درسی مورد نیاز خود را با اطمینان انتخاب کنید. پس سوال اول این است: شرایط و نیازهای من برای خرید اینترنتی کتاب کمک درسی چیست؟
● در قدم اول باید خود را خوب بشناسید.
● سطح علمی خود را بررسی کنید. در این درسی که قصد خرید کتاب دارید، ضعیف هستید؟ متوسط و یا قوی؟
● برای چه منظوری کتاب نیاز دارید؟
● درس معلم را یاد نگرفته اید و قصد دارید به کمک کتاب کمک آموزشی درس را یاد بگیرید؟
● یا اینکه میخواهید تمرین بیشتر داشته باشید و مفهوم را بهتر یاد بگیرید؟
● یا قصد تست زنی دارید؟
● یا می خواهید تست های قوی تر و سخت تر را پاسخ دهید؟
جواب شما به هر کدام از این سوالات در انتخاب شما بسیار تاثیرگذار است.
البته شایان ذکر است که به عنوان یک دانش آموز، مثلا با رشته تجربی، نمی‌توانید تنها با خرید کتاب تست کنکور تجربی موفقیت خود را تضمین کنید؛ اما این کار بخشی از پروسه رسیدن شما به رتبه دلخواهتان است.
همانطور که خودتان می‌دانید، رقابت در بازار کتابهای کمک درسی، نظیر کتاب تست کنکور انسانی، تجربی و کتاب های کنکور ریاضی بسیار است؛ بنابراین انتخاب بهترین از میان آنها به کاری دشوار تبدیل می‌شئد زیرا هر یک از ناشران در تلاشند تا بهترین ها را برای دانش آموزان رشته های مختلف مهیا نمایند. لذا شما باید با پاسخ به سوالاتی که در بالا مطرح شد بهترین کتاب ها را برای خود انتخاب کنید.
و در نهایت باید گفت کتاب‌های کمک آموزشی واقعاً مفید هستند و توصیه می‌شود دانش‌آموزان از این گونه کتاب‌ها استفاده کنند اما نیاز نیست چند کتاب کمک آموزشی یکجا خریداری شود، داوطلبان می‌توانند در زمان‌های متفاوت کتاب‌های متفاوت خریداری کنند، سیستم باید کاملا منظم و مرتب باشد.

کلاس های کنکور و تقویتی

کلاس های کنکور و تقویتی
کلاس‌های کنکور یک از ابزارهایی است که در اختیار دانش آموزان قرار دارد تا بتواند به آن ها در مسیر قبولی کنکور کمک کند. به یاد داشته باشید که اشاره کردیم که این کلاس ها ابزار هستند و انتخاب این ابزار برای موفقیت بسته به دانش آموز و فرد دارد و الزام آور برای موفقیت نیست  زیرا با نگاه به مصاحبه های انجام شده با رتبه های برتر کنکور دیده شده است که خیلی از آن ها یا اصلا در کلاس کنکوری شرکت نکرده اند و یا به صورت موردی این کلاس ها را برداشته و از آن ها استفاده کرده اند. اما تاثیر کلاس های کنکور در قبولی چقدر است ؟
کلاسهای کنکوری که برگزار می شوند بالاخص اگر درست و منطقی اجرا شوند و دبیران و آموزشگرهای حرفه ای و کاربلد آن را اجرا کنند می تواند بسیار به دانش آموز برای موفقیت در کنکور کمک کند. کلاس های کنکور قوی با معلم های با سطح علمی و تجربه بالا می تواند ضعف های دانش آموزان را در زمینه درسی چهارسال تحصیلی بر طرف کند و در مسیر کنکور به دانش آموزان و افراد کمک کند. این کلاس ها می تواند به روند و جهت گیری مناسب درس خواندن و برنامه ریزی افراد یاری کند. اما همانطور که اشاره کردیم الزام آور برای قبولی در کنکور نیستند و این تفکر که برای موفقیت حتما نیاز به کلاس کنکور داریم باوری اشتباه است.
خود شناسی و داشتن اگاهی کامل از شرایط مجیطی و روانی خود و توانایی های تحصیلی یکی از مهمترین عواملی است که باید در انتخاب ابزارهایی که می خواهید برای مطالعه و آمادگی کنکور استفاده کنید در نظر بگیرید. در زمینه انتخاب ابزار کلاس کنکور نیز همین امر مصداق دارد. زمان، بسیار در کنکور و موفقیت برای آمادگی در آن اهمیت دارد و بسیار دیده شده است که افراد با رفتن به کلاس های متعدد بعضا زمانی را که می توانسته اند به مطالعه و تست زنی و آمادگی بیشتر اختصاص دهند از دست داده اند. اگر خود را بشناسید شاید در درس و رشته ای در سطحی باشید که بدون کلاس و معلم خصوصی فقط با درس خواند و تست زنی بتوانید به سطح ایده آل برای کنکور دست پیدا کنید.
قبل از هر کار با افرادی که قبلا در کنکور شرکت کردده و موفق شده اند مشورت کنید و از نقاط قوت و ضعف خود در زمینه درسی آگاهی کامل پیدا کنید و به یاد داشته باشید که هدف نهایی از کلاس های کنکور کمک به بهتر شدن مطالعه شماست و در نهایت این شما و انگیزه و پشتکار شماست که به موفقیت شما کمک خواهد کرد.

معلم خصوصی برای کنکور

معلم خصوصی برای کنکور
میزان تاثیر معلم خصوصی در موفقیت در کنکور به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. نکته بسیار مهم این است که موفق شدن یک شخص در کنکور قبل از هر عامل دیگری به خودش بستگی دارد. شخصی که در مسیر موفقیت قرار گرفته است استفاده از کلاس های خصوصی هم می تواند برای ایشان بسیار مفید باشد. دانش آموزی که نمی داند چگونه باید درس بخواند و مطالعه کند با در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب می تواند در کنکور به نتیجه خوبی برسد. اگر قصد دارید از کلاس های تدریس خصوصی برای موفق شدن در کنکور استفاده کنید حتما باید با استادی کلاس داشته باشید که خود ایشان در کنکور بسیار موفق بوده اند. به عنوان مثال اگر می خواهید در کنکور درس ریاضی را بالای 90 درصد بزنید باید با استادی کلاس داشته باشید که خود ایشان قبلا این کار را انجام داده اند و یا شاگردهایی دارند که توانسته اند به این درصد برسند.

مشاور کنکور
در پاسخ به این سوال که آیا داشتن مشاور برای قبولی در کنکور لازم است ؟ باید بگویم در هدف‌های بزرگی همچون و رتبه برتر شدن و یا قبولی در رشته‌های خوب مانند پزشکی و دندان‌پزشکی برای رشته تجربی به‌خصوص و به‌طورکلی درمورد دانش‌آموزانی که در فرایند تحصیلی خود هدف‌های بزرگ و برتر شدن را دنبال می‌کنند داشتن مشاور کاملاً واجب و لازم است اما باید دقت کنید که هر کسی را مشاور خطاب نکنیم و متأسفانه در این روزها افراد زیادی که نامشاور هستند و یا دانشجو مشاور هستند این فضا را بسیار آلوده کرده‌اند و باعث ناراحتی و عدم اطمینان و رضایت دانش‌آموزان شده‌اند پس قبل‌از این‌که بخواهید حتما مشاور داشته باشید باید دقت کنید که چه کسی را به‌عنوان مشاور برای خود انتخاب می‌کنید.
شاید بتوان گفت که مهم ترین وظیفه یک مشاور کنکور ارامش بخشیدن به داوطلب و کاهش استرس او است.
چرا که دانش اموز وقتی به این موضوع پی می برد که هر زمان با مشکلی رو به رو شود و سوالی داشته باشد، می تواند با مشاور خود درمیان بگذارد و از او در حل آن کمک گیرد از استرس و نگرانی اش کاسته می شود.
از طرف دیگر یکی از عوامل استرس و ناامیدی داوطلبین در عقب ماندن از برنامه درسی است و یا این که تا پایان سال منتهی به کنکور درسی را به پایان نرسانند و یا با کمبود زمان روبه رو شوند. که در این زمینه با توجه به این که مشاور کنکور تمام این موضوعات را زیر نظر دارد و در برنامه ها آن ها را رعایت می کند و می تواند این اضطراب را از داوطلب دور کند که با ارامش و تمرکز به درس خواندن بپردازد.

خرید کتاب های کنکوری با تخفیف از کتابانه

برای خرید انواع کتاب های آموزش زبان با تخفیف به فروشگاه اینترنتی کتابانه  مراجعه کنید و در میان کتابهای متنوع این فروشگاه با بررسی قیمت محصولات مورد نظر خود اقدام به خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی کنید.
در کتابانه علاوه بر کتابهای آموزش زبان، کتابهای کودک و نوجوان، بزرگسال، کمک درسی، کنکوری و دانشگاه در دسترس شنا هستند.